2015-12-20, 11:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Jag själv upplever inte att jag blir mer bitter, snarare mer balanserad av de åsikter som inte överenstämmer med mina egna. Däremot blir jag lite bekymrad av alla till synes bittra och cyniska personer här på flashback och undrar om det bara är här som de har den inställningen eller om den finns med även i deras liv utanför internet?
Det är inte Flashback som har gjort min bitter och cynisk, det är summan av mina samlade erfarenheter. Något som oroar mig dock är när folk som inte ens var födda när jag förlorade oskulden är betydligt mer bitter än vad jag är. Hur fan har man hunnit med det egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kanske är så att folk spyr ur sig åsikter på nätet som aldrig skulle drömma om att delge folk IRL. Det vill säga att Flashback fungerar som ett slags terapiverktyg. Jag brukar tänka det iaf när man läser alla bittra och cyniska inlägg.
Så på så sätt så blir de ju mindre bittra i offentligheten.
Jag är nog betydligt mer bitter i verkligheten faktiskt.
Citera
2015-12-20, 11:12
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kanske är så att folk spyr ur sig åsikter på nätet som aldrig skulle drömma om att delge folk IRL. Det vill säga att Flashback fungerar som ett slags terapiverktyg. Jag brukar tänka det iaf när man läser alla bittra och cyniska inlägg.
Så på så sätt så blir de ju mindre bittra i offentligheten.
Det är vad jag hoppas men motsatsen är också rimlig
Citera
2015-12-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Nu har jag varit med i flashback ett tag och blir mer och mer inaktiv.

Det är ofta rätt så negativ läsning med så pass mycket cynism och förakt som pressas in i de flesta inläggen; inte minst i politikdelarna men också i rena "hjälp mig att byta fläktrem på 240" eller "vilken metallica-låt är bäst"-typen av trådar handlar hälften av inläggen oftast om hur vidrigt samhället/ts/kvinnor/islam/aftonbladet/etc. är.

Titta bakåt i din inläggshistorik - finner du bland de senaste 20 inläggen mer än 10 där du gnäller om något är du nog i forumets underkant, hamnar du på 15 eller fler är jag rädd att du är mer representativ för forumets medlemmar.

Det jag nu undrar är om ni ser forumet som en säkerhetsventil för att gnälla allmänt eller kalla folk för fittor så att ni kan fungera socialt utan att behöva döda någon i ren frustration eller ser också era samtal med vänner och familj ut som här på forumet? Blir ni kanske till och med mer cyniska och negativt inställda till dagens läge på grund av era diskussioner online?
Jag har blivit mer tolerant, för jag har insett att de människor jag tidigare sett som aningslösa och inskränkta faktiskt är riktiga jävla stjärnor jämfört med vad det finns för vansinnigt korkade idioter där ute.
Citera
2015-12-21, 14:24
Medlem
Man kommer precis som du beskriver över negativa inlägg i princip oavsett vilken tråd man hänger i. Det är omöjligt att argumentera mot alla idioter, är det däremot något exceptionellt idiotiskt som skrivs så gnälls det om det här hemma/ till vänner istället. Jag har nog inte blivit mer bitter/ cynisk utan mer bekantad med människors (negativa) åsikter i förhållande till olika ämnen.
Citera
2015-12-21, 23:30
Medlem
goran744s avatar
Nej. Jag är en människa full av humor och ironisk själv.
Är inte bråkig av mig men kan prata för mig själv.
Tar aldrig med mig flashback utanför datavärlden.
Skulle aldrig låta ett forum ha den makten över mig.
Citera
2015-12-24, 21:17
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jaa jag kan bli rätt sur om jag e seriös och folk bara tramsar och skriver personangrepp. Men det betyder ju bara att dom inte är värda att diskutera med så blir ignorerade för de mesta.
Citera
2015-12-25, 20:27
Medlem
Xeliouss avatar
Flashback har inget bra inflytande över någon. De som berättar om sin psykiska ohälsa, sjuka fantasier och hat mot allt och alla är inte nyttigt. Visst kan man lockas att gnälla i vissa frågor på grund av flashbacks snedvridna bild av verkligheten som kommer av de många misslyckade rättshaverister som har flashback som dagvård men om man vet om det så... dessutom, vem tänker ens tanken att ange flashback som källa, och gnäller man om något från flashback så förstör man sin trovärdighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in