2015-03-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yaser
Känner du Z? Jag har personlig info jag jag kan dela med mig av...
Han åkte in 1995, jag är mycket intresserad, berätta, och säg nåt nu, sluta med dina fabler som jag synade innan du började med dem.
Citera
2015-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Gick rykten om att Tommy kunde haft ett finger med i spelet, men det är tveksamt eftersom Tommy hade hårda restriktioner samt att han som gick på dem två från OG tillhörde en helt annan konstellation. Han hade uppbackning av en viss jugge DZ som också var inblandad i fighten på Kumla.
T hade minst ett finger med i det, jag vet han ringde på utsidan för att checka av. T störde sig som fan på Jockes lögner.
Citera
2015-06-04, 03:29
Medlem
Svärjes avatar
Glädjande - och ärligt talat förvånande - att han kommer skaka galler på obestämd tid. Tommy, om du vill komma ut så fort som möjligt ska du rösta på Socialdemokraterna. Om du vill sitta och bli ompysslad hela livet ska du rösta på oss SD. Ruttenhuvud.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Zethraeus
Citera
2015-08-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Guillermo Marquez Jara, vad gör han nu?

Han skall bo i Santiago och vara tränare på en thaiboxningsklubb och delägare i ett företag.
Citera
2015-10-09, 05:42
Medlem
Citat:
Senast för ett år sedan beslutade hovrätten att massmördaren Tommy Zethraeus inte fick tidsbestämt straff.
Nu ansöker han än en gång om att få sitt livstidsstraff omvandlat.
– Det är väl ganska naturligt, säger Tommy Zethraeus advokat Gunnar Falk.

Citat:
Tingsrätten hade tidigare gått med på ett tidsbestämt straff på 33 år, vilket kunnat betyda att Zethraeus kunde släppas villkorligt 2016. Men hovrätten sa alltså nej.
Nu har Zethraeus än en gång lämnat in en ansökan om tidsbestämt straff till Örebro tingsrätt.
– Jag ska inte föregå det, men det är väl ganska naturligt eftersom tingsrätten gav honom tidsbestämt förra gången och att hovrätten tyckte att han skulle sitta ytterligare en tid. Det har han ju gjort nu så det är väl dags att söka igen, säger advokat Gunnar Falk som företräder Tommy Zethraeus.

http://www.expressen.se/nyheter/zethraeus-vill-ha-tidsbestamt--igen/
Citera
2015-10-12, 21:14
Medlem
Såg på Nya efterlyst där Tage Åström berättade om sin infiltratör som avslöjade var stureplansmördarna gömde sig, vem var det?
Citera
2015-10-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Såg på Nya efterlyst där Tage Åström berättade om sin infiltratör som avslöjade var stureplansmördarna gömde sig, vem var det?

Var det inte i en bok av/om en viss Liljegren? I boken nämns en person med namn, som du kallar infiltratör. Minns inte namnet på figuren, men det står i boken att han mördades. Mördaren greps väl aldrig?
Citera
2015-10-20, 09:35
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
"är gift sedan tio år tillbaka och har fyra barn"

Vad är det för jävla mördar-groupie till kärring som gifter sig med ett sånt avskum som Zethraeus?

Det är sådant här typiskt svenskt kvinnotänktande som jag hatar. Killen är en psykopat men han blir inte tvångssteriliserad utan får knulla fram fyra ungar inne i fängelset!
I Sverige gillar vi att dra på oss mer problem och mer problem gneom att låta brottslingar föröka sig som kaniner. Milo Sevan ska ha haft åtta barn!

Skulle jag bli diktator skulle det bli massteriliseringar laget runt. Man kan avla människor för önskade egenskaper på samma sätt som man kan avla katter, kaniner och hundar för samma sak, och i det svenska systemet så avlar vi för kriminalitet och impulsivt våldsamt beteeende. Bland de önskvärda svenskarna så är återväxten katastrofalt dålig, intelligenta och produktiva svenska kvinnor och män har gräsligt få barn i genomsnitt. Lägg till den enorma barnproduktionen bland de mest galna kaosblattarna och negrerna.

Ni kan ju gissa hur det ser ut om några generationer - då är det slut med Sverige som organiserad stat. Det enda som kan rädda oss nu är en svensk Hitler och någon potentiell sådan ser jag inte någonstans. De sista icke asociala svenskarna får helt enkelt kapa av en bit av landet och göra det till en fungerande zon och sedan expandera lebensraumet genom utrotningskrig mot intilliggande delar av f.d Sverige. Tänk hur Sverige hade sett ut om landet styrts av intelligenta och konstruktiva människor istället för av medelmåttigt begåvade psykopater av Reinfeldtklass. Vi har kissat bort enorma möjligheter för att istället flumma runt.
Citera
2015-10-20, 10:12
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Det finns ingen skottsäker väst som stoppar en kula från en AK-4 på så nära håll. Inte en enda på marknaden finns att uppbringa. Ammunitionen är som alla lumpare vet 7,62 mm. vilket är fullt jämförbart med en älgstudsare a lá 6,5mm eller 30-06. Jag äger själv jaktvapen och har skjutit mycket så jag vet vad jag pratar om.

Det finns skottsäkra västar som stoppar flera kulor från en AK-4 på nära håll och även pansarbrytande ammunition från en 30-06 som är något kraftigare än den ammunition som används i AK-4. De har keramiska plattor som man stoppar in i fickor i västen. Plattorna bryts successivt ner av upprepade träffar och måste sedan ersättas. Den här tekniken har kommit de senaste tio åren och är ett resultat av USAs krigande i Mellanöstern och Afghanistan. Effekten av att ha dessa plattor kan man se vid stora eldstrider där ingen amerikan dödas men tjogtals blir sårade.
Citera
2015-10-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Momo. Här har du tråd om hans död (FB) Avrättning på färingsö!
Citera
2015-12-19, 06:46
Medlem
Messerschnietzsches avatar
Citat:
Livstidsdömde Zethraeus får permissioner på egen hand
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21961820.ab
Och planerar att påbörja en doktorandutbildning i psykologi.
Citera
2015-12-19, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschnietzsche
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21961820.ab

Citat:
Enligt en bedömning från Rättsmedicinalverket har han visat "en remarkabel positiv utveckling har har under flera års tid varit stabil i den inriktningen."

De senaste nio åren har han inte misskött sig alls.

Kriminalvården medger att han visat en god skötsamhet men menar att även samhällsskyddet ska vägas in. Och tycker inte det är lämpligt att Zethraeus ska få vara ute själv. Av förvaltningsrättens dom framgår:

"Sammantaget finns fortfarande en påtaglig risk för att han kommer att begå brott, undandra sig straffets fullgörande eller på annat sätt missköta sig om han beviljas permissioner på egen hand."

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschnietzsche
Och planerar att påbörja en doktorandutbildning i psykologi.

Förutom en psykologexamen krävs också ett års praktisk tjänstgöring och en arbetsgivare är inte skyldig att ge en sådan.

Citat:
När en ansökan lämnas in vägs också sökandes bakgrund in. Och då får det inte finnas sådant som är skäl för återkallelse av legitimationen, som exempelvis allvarligt brott som "som är ägnat att påverka förtroendet" för personen.

Är brottet riktigt allvarligt spelar det ingen roll om det gått så länge som drygt 20 år, enligt en vägledande dom i Högsta förvaltningsdomstolen nyligen.

Den stora frågan är om han någonsin kommer att kunna bli legitimerad psykolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in