2015-02-09, 22:14
Medlem
cacablancas avatar
är Tommy Zethraeus halv svensk vilket land?
Citera
2015-02-10, 11:52
Medlem
playboy7s avatar
Italien?
Citera
2015-02-11, 21:01
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playboy7
Italien?
Spanien.
Citera
2015-02-12, 10:36
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Jag vet inte vad jag ska svara på det dära egentligen.

Men uppgifterna som kommit fram i boken "Det farliga Sverige" är även det "vittnesuppgifter" som kommit fram vid ett senare tillfälle ca 10 år efter skotten, givetvis även Tommy´s version har skrivits. Även "framstående rättsexperter" skall ha gjort det gällande att det kan vara så att vapnet faktiskt kan ha stegrat pga rekylen, men visst, jag kanske ska tro mera på "Experterna" på Flashback?

Man ska ha några saker klara för sig med D. Sundevall:
Han är skribent och journalist. Han är varken jurist, kriminolog eller samhällsvetare.
Han lever på att sälja böcker och är smart nog att välja ämnen som väcker uppmärksamhet.

Om du hade kollat upp boken så hade du sett att den får kritik för att vara vag i hänvisningar till forskning. Dessutom är boken endast skriven utifrån brottslingarnas synvinkel. Man kan med rätta ifrågasätta hur effektiv kriminalvården är men det finns andra aspekter att ta hänsyn till. Som till exempel skyddande av samhället. Farliga personer ska inte släppas ut hur som helst.

Du undrar inte över det faktum att vittnen helt plötsligt träder fram 10 år efter händelsen?

Citat:
Som sagt, oavsett om han hade för avsikt att döda eller ej så tar man inte med sig ett vapen tillbaka till en krog bara för att man blivit avvisad ifrån platsen.
Men som jag uppfattade det så har det inte skjutits i sidled utan endast i en rak linje så att vapnet skall ha kunnat stegrat får man ändå ta i beaktning.

Att rekyl gör att vapen stegrar sig är allmän fakta. Till och med Tommy vet om det. Även om Tommy inte hade velat att geväret skulle stegra sig av rekylen så hade han troligen inte kunnat undvika det. det visste han. Allt annat är löjligt.

Citat:
Och vissa vittnen pekade ju även ut "Gara" i ett första skede som skall ha varit den som var drivande till detta, (troligtvis) samma vittnen som vittnat om att vapnet inte har stegrats.
Vittnena var inte eniga någonstans utan av låt oss säga 20 vittnen så fanns det 10 olika versioner om vad som verkligen hände och de flesta under stor chock och under alkoholpåverkan, dvs vittnen som man i normala fall skulle avskriva vid ett normalt fall av en normal misshandel under en fredagskväll då de skulle anses "ej trovärdiga".

Alla vittnen upplever en händelse olika. Det är naturligt. Det är dock fortfarande ofrånkomligt att Tommy med posse tog lång tid på sig att hämta vapnet och ta sig tillbaka och dessutom bruka det. Inga vittnen i världen kan ifrågasätta det faktumet. Tvärtemot vad du hävdar skulle jag säga att vittnen till en misshandel är mer tillförlitliga då de inte är lika traumatiserade.

Citat:
Som sagt, jag försvarar inte det som har hänt utan ser det mest som en tragisk händelse, men han (Jocke) var väl ingen duvunge och kunde således ha haft en pistol innanför jackan? Som sagt så var dörrvaktsbranschen mer vilda västern under den tiden med mindre koll på de anställda. Idag får du knappast en dörrvaktsbricka om du är straffade sedan tidigare.

Ingen pistol hittades på Jocke vad jag vet. Varför skulle någon förutsätta det? Det är naturligtvis en dåres försvarstal. Även om han haft det så hade Tommy all chans i världen att hålla sig borta från Jocke om han nu kände sig hotad. Det var hans val att åka tillbaks igen.
Citera
2015-02-16, 23:29
Medlem
Sluta tycka synd om detta lowlife. Han borde verkligen ha fått dödsstraff men nu får vi nöja oss med livstids fängelse.
Citera
2015-02-27, 21:25
Medlem
David_Ss avatar
Hade hoppats på en intervju med Z på denna säsong och avsnittet om Stureplansmordet på brottskod. Men det var roligt att få se lite klipp från det gamla programmet striptease.
Jag tycker Tompa borde ha ställt upp med en intervju , det tror jag hade hjälpt honom i sin resningsansökan för ett tidsbestämt straff.

Vad jag hört så har Tommy fortfarande ganska mycket att säga till om innanför murarna, någon som kan bekräfta?
Citera
2015-02-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Hade hoppats på en intervju med Z på denna säsong och avsnittet om Stureplansmordet på brottskod. Men det var roligt att få se lite klipp från det gamla programmet striptease.
Jag tycker Tompa borde ha ställt upp med en intervju , det tror jag hade hjälpt honom i sin resningsansökan för ett tidsbestämt straff.

Vad jag hört så har Tommy fortfarande ganska mycket att säga till om innanför murarna, någon som kan bekräfta?

striptease. Vilka minnen

ja det har han. Men inte som bakåt i tiden.. Vet inte vilka ord jag ska säga här..

kanske hade blivit bra med intervju, men finns några som inte vill att han ska prata.
Citera
2015-02-27, 21:57
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
striptease. Vilka minnen

ja det har han. Men inte som bakåt i tiden.. Vet inte vilka ord jag ska säga här..

kanske hade blivit bra med intervju, men finns några som inte vill att han ska prata.

Är han kvar på Hall ?
Vilka personer rör han sig med innanför murarna , innan vet jag ju att han hade väldigt bra relation med juggarna, men efter att han började hota Martinsson och Sevo gick in så skar det sig väll en del i hans umgänge? men det är ju gammal skåpmat ioförsig.

Är det förresten någon som råkar sitta på hela intervjun från striptease med Tommy, så ladda gärna upp den, chansen är väll liten, men fråga kan man alltid
Citera
2015-02-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
striptease. Vilka minnen

Det bedror ju helt på hur han pratar, inte att han pratar.
Citera
2015-03-11, 04:55
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det bedror ju helt på hur han pratar, inte att han pratar.

Känner du Z? Jag har personlig info jag jag kan dela med mig av...
Citera
2015-03-11, 05:40
Medlem
Lossar man ett automatvapen rätt in i en krogko, ja då duger det inte att bli utsläppt efter 25 år.
Låt psykoffret sitta tills han blir 70 iaf. Karln är en vettvilling som skall hållas borta från gator och torg.
Citera
2015-03-11, 05:48
Medlem
Det bästa vore om man avrättade fanskapet! Tommy Zetreus har aldrig och kommer aldrig vara någon tillgång for Sverige. Det enda han är, är en stor jävla kostnad. Skjut faanskapet nu med en gång så slipper vi betala. Det är också rätt många apor som borde skjutas som sitter på kåken nu.
Återinfor dodsstraff nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in