2015-12-19, 01:42
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Filmen var lite "meh". Det var för mycket strider och explosioner så själva handlingen glömdes bort kändes det som. Humorinslagen vara roliga en och två gånger innan det blev tröttsamt. Star Wars är ingen humorfilm för i helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Gamla filmerna har exakt den här typen av humor och dessutom frekvent förekommande.

De 'gamla' filmerna (4-5-6) innehöll mycket humor, och var mer matiné/äventyr typ Indiana Jones än del 1-2-3 som vil vara sci-fi-action. Humorn och självironin är en av de saker som gör Star Wars bra: Det är helt enkelt en kul popcorn-upplevelse. Sen kan jag hålla med om att det var lite väl mycket action - det är väl för 3d-publikens skull - men det störde mig inte speciellt. Något som stör mig är dock att stormtrupperna fortfarande inte lärt sig sikta. Något jag däremot gillade skarpt var traktordesignen på Reys speeder, men tyvärr blev den kvarlämnad i öknen.
Citera
2015-12-19, 01:48
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Såg den igår i 3d och kan redan inte vänta tills nästa film. Definitivt att rekommendera till Star Wars fans!
Rekommenderar den till alla!! Helt perfekt förutom Carrie fishers skådespel.
Citera
2015-12-19, 01:51
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
De 'gamla' filmerna (4-5-6) innehöll mycket humor, och var mer matiné/äventyr typ Indiana Jones än del 1-2-3 som vil vara sci-fi-action. Humorn och självironin är en av de saker som gör Star Wars bra: Det är helt enkelt en kul popcorn-upplevelse. Sen kan jag hålla med om att det var lite väl mycket action - det är väl för 3d-publikens skull - men det störde mig inte speciellt. Något som stör mig är dock att stormtrupperna fortfarande inte lärt sig sikta. Något jag däremot gillade skarpt var traktordesignen på Reys speeder, men tyvärr blev den kvarlämnad i öknen.
Kan väl vara så att jag som liten grabb inte förstod mig på humorn i de gamla filmerna utan jag tog allting dödseriöst. Sen så är det inprincip omöjligt att få mig att skratta när jag kollar på film, så jag blev lite irriterad när hela biosalongen gapskrattade varannan minut.

Däremot höll jag på att garva ihjäl mig när min polare la en riktigt sjuk kommentar när filmen var i sitt emotionella klimax.
Citera
2015-12-19, 02:06
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Kan väl vara så att jag som liten grabb inte förstod mig på humorn i de gamla filmerna utan jag tog allting dödseriöst. Sen så är det inprincip omöjligt att få mig att skratta när jag kollar på film, så jag blev lite irriterad när hela biosalongen gapskrattade varannan minut.

Den mesta humorn var ju på engelska, och varken översättarna eller den yngre publiken fattade denna på 80-talet. Det var först i vuxen ålder jag fattade.
Citera
2015-12-19, 02:17
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Rekommenderar den till alla!! Helt perfekt förutom Carrie fishers skådespel.

Apropå Carrie Fisher / Prinsessan Leia

Kollar igenom Star Wars filmerna inför morgondagens biobesök. I Jedins återkomst så pratar Luke med Leia och förklarar att hon är hans syster och att hon också har Kraften och om han dör så är hon Alliansens sista hopp...

Så jag undrar, hur är det med detta i uppföljaren Kraftens Födelse (eller vad den nu denna Star Wars heter på svenska)? Har prinsessan Leia utvecklat sina färdigheter med Kraften? Får man se några demonstrationer i filmen? Ja eller Nej?

Kommer bli besviken på ett Nej.
Citera
2015-12-19, 02:48
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Apropå Carrie Fisher / Prinsessan Leia

Kollar igenom Star Wars filmerna inför morgondagens biobesök. I Jedins återkomst så pratar Luke med Leia och förklarar att hon är hans syster och att hon också har Kraften och om han dör så är hon Alliansens sista hopp...

Så jag undrar, hur är det med detta i uppföljaren Kraftens Födelse (eller vad den nu denna Star Wars heter på svenska)? Har prinsessan Leia utvecklat sina färdigheter med Kraften? Får man se några demonstrationer i filmen? Ja eller Nej?

Kommer bli besviken på ett Nej.

Vill du verkligen veta det innan du ser filmen?
Citera
2015-12-19, 03:02
Medlem
Fangfaces avatar
Nostalgi och försköning av episod 4-6 är på topp ser jag

Om The Force Awakens skulle kommit inom ett par år efter Jedi skulle den förmodligen klassas som den bästa i serien, eller möjligen som nummer två efter Empire.

Det är bara att inse att det kommer ALDRIG någon ny SW-film som kan återskapa ens barndoms upplevelse och känsla för SW. ALDRIG.
Force Awakens gör det väldigt bra, och det beror mycket på gamla karaktärer, samt att man känner igen farkoster från de gamla filmerna.

Sen begriper jag inte folk som anser att det är en barnfilm. Så RotJ är INTE en barnfilm då? Nallebjörnar och allt...och hur tuff är C3PO egentligen?
Citera
2015-12-19, 03:04
Medlem
LuckyLukeSkywalkers avatar
Efter att ha sett trailern förstod man att detta var en skräpfilm, men ni gick alltså och betalade för att se den.

Citera
2015-12-19, 03:11
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Vill du verkligen veta det innan du ser filmen?

Vill bara veta. Ja eller Nej.
Citera
2015-12-19, 03:18
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLukeSkywalker
Efter att ha sett trailern förstod man att detta var en skräpfilm, men ni gick alltså och betalade för att se den.

Spela roll. Den kanske suger hästballe men man kan ju ge den en chans. Disney kan få mina pengar. Är jävligt cynisk av mig. PK-trams och svettiga negrer som springer runt är inget för mig. Men en bra story och rätt känsla kanske påverkar mig med.

Gillade Mörkrets hämnd när den kom och även Klonerna anfaller. Men såhär i efterhand känns de mest pinsamma att titta på. Så kanske kommer gilla även denna på bio men inte om 1-2 år.

Orginal Star Wars är en klass för sig. Så att denna kommer spela i samma liga är out of the questions nördar.
Citera
2015-12-19, 03:28
Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på folk och deras upplevelse av varken denna film eller de äldre, om jag ska vara ärlig. Visst episod 4-6 är de bästa av de äldre och det hade enbart med regi att göra, skådespelsmässigt är enbart episod 6 något att hänga i fran, enligt mig vill säga. Framförallt när det gäller Mark Hamill. Nog om det. I TFA är så klart storyn hämtad från de äldre filmerna, det märker vem som helst. Men skådespelet är på en väldigt hög nivå rätt igenom och även de visuella effekterna håller hög klass. Allt visuellt är så klart bättre än de gamla filmerna, men det jag vill komma fram till Är att filmen i sig är väldigt välgjord och fruktansvärt lik de gamla filmerna. Så jag förstår inte riktigt vad folk klagar på med TFA? Den är förvånandsvärt lik den första triloligin fast med bättre effekter och andra skådespelare, men ändå så vill de flesta höja de gamla till skyarna. Hur kommer det sig? Bortse från att det var nyskapande på sin tid och att det självklart gav effekt på er som inga (det gjorde episod 1-3på mig med fast på ett annat söt . Vad mer begär ni av filmen, egentligen? Jag jämför bara med min egen upplevelse och har aldrig läst några böcker borde jag lägga till känns det som.
Citera
2015-12-19, 03:29
Medlem
Såg filmen på premiären och blev inte besviken. Det finns vissa saker som kunde förbättrats/finslipats, men överlag är jag väldigt nöjd.

Ett tips är att kolla upp The Force Awakens novelization(bok/ljud), jag tar lite av det jag sett från Reddit som tydligen tas bort konstant nu. Av det jag läst/hört så är det en hel som har skippats i filmen, en hel del viktiga saker dessutom. En del kanske kommer som extramaterial? Om det överhuvudtaget är canon, vilket jag antar det är.

Bara att rätta mig om något inte stämmer alls då jag inte själv har hunnit läsa/lyssnat på boken.

Hittade mer här - https://www.reddit.com/r/starwarsspeculation/comments/3xenjg/novelisation_spoilers/
Senast redigerad av Fezk 2015-12-19 kl. 03:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in