2015-12-18, 12:47
Medlem
loliravers avatar
Allt det här är spoiler, läs inte om ni vill ha en massa spoiler:

Citera
2015-12-18, 12:49
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Allt det här är spoiler, läs inte om ni vill ha en massa spoiler:

Dock stämmer inte det fet-markerade.
Senast redigerad av Mr-Sherlock 2015-12-18 kl. 12:51.
Citera
2015-12-18, 13:01
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Varför då läsa en tråd där filmen diskuteras?

När jag kollade på en NHL-match och i kommentatorsfältet var det någon som som gav ut spoilers i versaler.
Senast redigerad av MartinStLouis 2015-12-18 kl. 13:05.
Citera
2015-12-18, 13:14
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
När jag kollade på en NHL-match och i kommentatorsfältet var det någon som som gav ut spoilers i versaler.

Struntade i internet hela onsdagen för att slippa Spoliers. tråkigt, men funkade:P
Citera
2015-12-18, 13:16
Medlem
Mardolls avatar
Tyckte filmen var mycket bra. Det enda som störde mig en hel del var cgi/mo-cap karaktärerna. De borde sminkat/klätt ut Lupita Nyong'o och Andy Serkis istället för göra dem till cgi-monster som ser ut som skit! Har utvecklingen stått stilla de senaste 15 åren eller? Man ser ju direkt att det är cgi. Muppdockor som Yoda i originaltrilogin och E.T. i filmer som gjordes för över 30 år sedan, känns fortfarande mer realistiska än cgi-skapade figurer.
Citera
2015-12-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock

Det är mer än en som påstått det fetmarkerade. Visst jag trodde också att det hände i kanske någon minut, men sen fortsatte jag se filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag är mycket väl medveten om både moderatormeddelandet samt regeln. I andra trådar så tillåts (med rätta) diskussioner om handlingen utanför spoilertaggarna, med devisen "läs på egen risk", så borde det vara även här. Dessutom så har jag följt spoilerregeln då jag inte har avslöjat hur filmen slutar. 2 x på dig din lilla gnagare!

Ja, jag störde mig ju egentligen inte på vad du skrev, det var ju bara för att det var du
Senast redigerad av Lindgren08 2015-12-18 kl. 15:01.
Citera
2015-12-18, 15:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förstår inte riktigt en sak; filmen utspelar sig bara 30 år efter imperiets fall, va?

Varför pratar de som att allt bara är en myt eller legend då? Känns lite... udda. Som om vi 80- och 90-talister bara skulle tro att Hitler, Stalin och Churchill var en legend som det inte alls var säkert att de existerande utanför folkmun.
Hade förstått om det utspelade sig 500 år efter, men 30 och när de gamla karaktärerna inte ens dött av ålder?

Så här några dagar efter att ha sett den har mitt omdöme förbättrats, inte försämrats. Jag tyckte den var wow! innan, men tyckte den låg precis under Empire Strikes Back och A New Hope. Nu tycker jag allt att de ligger 2a. Kan inte vänta på att få se den igen
För att det utspelar sig "A long time ago, in a galaxy far far away"

Det finns massvis med planeter. På vissa ställen kanske man inte ens vet vad en jedi är? Är ett stort universum och de har inte tillgång till internet. Är ju rätt ologiskt att man gömmer hemlig info i en droid också istället för att bara skicka ett countermail?
Citera
2015-12-18, 15:14
Avslutad
Såg den igår i 3d och kan redan inte vänta tills nästa film. Definitivt att rekommendera till Star Wars fans!
Citera
2015-12-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock

Jo.

Det framkommer i eftertexten att

Nej, men allvar. Det verkar vara rekordmånga som tror detta? Varför?

Citera
2015-12-18, 16:14
Bannlyst
Filmen ar en stor besvikelse, tyvarr.
Citera
2015-12-18, 16:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
För att det utspelar sig "A long time ago, in a galaxy far far away"

Det finns massvis med planeter. På vissa ställen kanske man inte ens vet vad en jedi är? Är ett stort universum och de har inte tillgång till internet. Är ju rätt ologiskt att man gömmer hemlig info i en droid också istället för att bara skicka ett countermail?
Fast Jediriddarna verkade väl över hela den gamla republiken så alla stjärnsystem som var medlemmar där borde ju ha känt till dem och republiken omfattade väl en mycket stor del av galaxen. Sedan att det möjligen funnits någon enstaka isolerad planet utanför yttre randen som levt isolerad är en annan sak
Citera
2015-12-18, 17:37
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=7ysM4eiAOaw

Star Wars: The Force Awakens: Behind the Scenes In Abu Dhabi - Daisy Ridley
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem