Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-18, 17:50
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Rasistisk mumbo jumbo.

Den största skrönan är att afrikaner och folk i mellanöstern vill ha diktatur i stället för demokrati och mänskliga rättigheter. Den arabiska våren är en geneneration som vill ha demokrati och mänskliga rättigheter och de ideerna och generationen dör inte ut på 5år. Utan kommer att komma tillbaka med större kraft då den tryckts ner av islamister, tyranner och utländska intressen.

Och det förstår alla som läst historia eller har koll på läget. Trump ser ut att verka som en "loose canon" men han har en stab och den amerikanska statsapparaten inser oxå att den enda lösningen för mellanöstern är prulalistiska demokratier. Det gynnar världsmarknaden, USA och EU. Hela världen för övrigt. The new world order så att säga.
2015-12-18, 18:14
Medlem
Reporter: Vladimir Putin dödar journalister och politiska motståndare.

Donald Trump: USA dödar också många människor.

hahahahaha

https://www.youtube.com/watch?v=4m8pABJ1VcE
2015-12-18, 20:18
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Den största skrönan är att afrikaner och folk i mellanöstern vill ha diktatur i stället för demokrati och mänskliga rättigheter. Den arabiska våren är en geneneration som vill ha demokrati och mänskliga rättigheter och de ideerna och generationen dör inte ut på 5år. Utan kommer att komma tillbaka med större kraft då den tryckts ner av islamister, tyranner och utländska intressen.

Och det förstår alla som läst historia eller har koll på läget. Trump ser ut att verka som en "loose canon" men han har en stab och den amerikanska statsapparaten inser oxå att den enda lösningen för mellanöstern är prulalistiska demokratier. Det gynnar världsmarknaden, USA och EU. Hela världen för övrigt. The new world order så att säga.

Kan du peka på någonting överhuvudtaget som ger dig rätt? Var i Mellanöstern har den neokonservativa doktrinen du hyllar fungerat? Var har livet blivit bättre? Var har livet blivit sämre? Har stabiliteten ökat eller minskat i MÖ? Vilka ekonomiska intressenter inom världsmarknaden, USA, EU och övriga världen arbetar i praktiken för pluralistiska demokratier, och hur har det gått för dem?

Viktigast av allt: Har USA:s "utsträckta hand" i praktiken inneburit att fler eller färre vänt sig till militanta islamister? Har USA:s "utsträckta hand" i praktiken inneburit ett ökat eller minskat flöde av flyktingar?

Du kommer inte kunna ge några intellektuellt hederliga svar på en endaste av dessa frågor som inte samtidigt motsäger hela din tes. Än mindre kommer du kunna svara på alla frågor.
2015-12-18, 20:30
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Den här är rätt bra humor: https://www.youtube.com/watch?v=SYoOPgeTMQc
Vad anser de svenska Trumpsupportrarna som tycker att Trump ska vinna för att "han talar klarspråk" om detta tro?
2015-12-18, 20:35
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Reporter: Vladimir Putin dödar journalister och politiska motståndare.

Donald Trump: USA dödar också många människor.

hahahahaha

https://www.youtube.com/watch?v=4m8pABJ1VcE

I intervjun slingrar sig Trump på frågan om vad han tänker göra åt Rysslands krigföring i Ukraina. Han talar i stället om amerikansk ekonomi och att USA i princip inte ska göra någonting, låta Europa ta tag i problemet (samma typ av uttalanden som han gjorde angånde IS och Syrien). Samtidigt talar han gott om Putin och intar en försvarsställning när det påpekas att Putin låter journalister och politiska motståndare mördas. Galet. Vi får nu innerligt hoppas att detta blir början till slutet för Trumps politiska karriär. En sådan man i Vita Huset kan bara sluta illa.
2015-12-18, 20:42
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Vad anser de svenska Trumpsupportrarna som tycker att Trump ska vinna för att "han talar klarspråk" om detta tro?

Ingenting, för klippet är fullständigt irrelevant, kommer inte ha någon påverkar utan faller i glömska om max tre veckor. Om det ens sprids.

Jag kan även säga att den som fattar några som helst beslut baserat på ett youtubeklipp från en pratshow är en idiot. "Jag tycker ju om Trumps förslag, men David Letterman konfronterade ju honom med att kläder tillhörande hans franchise tillverkas i Bangladesh och Kina, så det blir nog 4%-Bush ändå".
2015-12-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ingenting, för klippet är fullständigt irrelevant, kommer inte ha någon påverkar utan faller i glömska om max tre veckor. Om det ens sprids.

Jag kan även säga att den som fattar några som helst beslut baserat på ett youtubeklipp från en pratshow är en idiot. "Jag tycker ju om Trumps förslag, men David Letterman konfronterade ju honom med att kläder tillhörande hans franchise tillverkas i Bangladesh och Kina, så det blir nog 4%-Bush ändå".
Okej. Åsikter om allt runtom hans skitsnack, men ingen åsikt om själva skitsnacket? Got ya.

Säg efter Trump: "I've been very open about that"
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-18 kl. 20:57.
2015-12-18, 20:57
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
I intervjun slingrar sig Trump på frågan om vad han tänker göra åt Rysslands krigföring i Ukraina. Han talar i stället om amerikansk ekonomi och att USA i princip inte ska göra någonting, låta Europa ta tag i problemet (samma typ av uttalanden som han gjorde angånde IS och Syrien). Samtidigt talar han gott om Putin och intar en försvarsställning när det påpekas att Putin låter journalister och politiska motståndare mördas. Galet. Vi får nu innerligt hoppas att detta blir början till slutet för Trumps politiska karriär. En sådan man i Vita Huset kan bara sluta illa.
Trump är bara logisk i sina uttalanden. Tror inte han bryr sig om att Putin kör proxy krig i Ukraina lika lite som Putin skulle bry sig om samma skedde i tex Mexico. Varför skall USA bry sig om Europas problem? Och han har rätt i att Obama har dödat journalister, Hastings är ett bra exempel, så varför kasta sten i glashus? Dessutom gick Putin efter ISIS olja, något som Trump sagt från dag 1. Så det finns hopp att Trump möjligtvis kan få stopp på USAs katastrofala interventionistiska utrikespolitik och han gör det genom att "skylla" på statsskulden. Smart drag.
2015-12-18, 21:00
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Okej. Åsikter om allt runtom hans skitsnack, men ingen åsikt om själva skitsnacket? Got ya.

Jag tror inte du förstår för att vi har helt olika perspektiv. Jag ser klippet som irrelevant eftersom det inte kommer påverka, alltså bryr jag mig inte. Jag ser inte ens vad det är jag ska känna mig upprörd över. Precis så kommer den genomsnittlige väljaren resonera också. Tvärtom riskerar klippet bara öka Trumps stöd eftersom folk tröttnar mer och mer på liknande försök att smutskasta Trump.

Har du verkligen inte lärt dig någonting från Sverigedemokraternas framfart?
2015-12-18, 21:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte du förstår för att vi har helt olika perspektiv. Jag ser klippet som irrelevant eftersom det inte kommer påverka, alltså bryr jag mig inte. Jag ser inte ens vad det är jag ska känna mig upprörd över. Precis så kommer den genomsnittlige väljaren resonera också. Tvärtom riskerar klippet bara öka Trumps stöd eftersom folk tröttnar mer och mer på liknande försök att smutskasta Trump.

Har du verkligen inte lärt dig någonting från Sverigedemokraternas framfart?
Jag tror inte att vad jag skriver här påverkar valet ett piss.

Jag försöker resonera med de här som tycker att Trump vore en bra ledare för att de uppfattar hans aggressivitet, spydighet och förakt som ett tecken på ärlighet.

Jag ogillar den idiocracy-image en del på Flashback utstrålar. Här pratar folk som om att idioti och dumhet är tufft och coolt, som världen vore ett dysfunktionellt högstadie med 16-åringar. Stökige Tuff-"Trump vågar minsann svära åt läraren, höhö. Så icke-PK! Så coolt och himla ärligt! Då måste han ju vara bra! Hgggn..!"

Trump är förhoppningsvis inte så jävla dum som han utger sig för att vara, men hans primära målgrupp är ju helt klart idioter. Låt oss se om Trump vinner och det faktiskt finns fler idioter i USA. Vad vi säger här kommer tyvärr inte att påverka det ett dugg. Amerikanska idioter med rösträtt sitter knappast här och läser.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-18 kl. 21:25.
2015-12-18, 21:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag tror inte att vad jag skriver här påverkar valet ett piss.

Jag försöker resonera med de som tycker att Trump vore en bra ledare för att de uppfattar hans aggressivitet, spydighet och förakt som ett tecken på ärlighet.

Jag ogillar den idiocracy-image en del på Flashback utstrålar. Här pratar folk som om att idioti och dumhet är tufft och coolt, som detta var ett dysfunktionellt högstadie med 16-åringar.

Du missförstår. Folk uppskattar inte Trump för att han är aggressiv, spydig eller föraktfull utan för att han representerar något större än så. Folk uppfattar det som om han talar klarspråk för att det han säger harmonierar med deras egna upplevelser och tankar! Och för att han presenterar lösningar på problemen de upplever! Precis samma process som Sverigedemokraterna gått igenom! Hade han tvärtom varit lika bufflig men företrätt samma linje som det politiska etablissemanget gör hade ingen idag pratat om Trump överhuvudtaget.

Det är inte "idiocracy" som lockar. Men den buffliga stilen förstärker hans status som ledare mot etablissemanget. Jag rekommenderar dig att läsa igenom Scott Adams samlade inlägg om Trump. Gör det och du kommer kanske förstå varför din fråga är fullständigt irrelevant.

Citat:
Trump är förhoppningsvis inte så jävla dum som han utger sig för att vara, men hans primära målgrupp är ju helt klart idioter. Låt oss se om Trump vinner och det faktiskt finns fler idioter i USA. Vad vi säger här kommer tyvärr inte att påverka det ett dugg. Amerikanska idioter med rösträtt sitter knappast här och läser.

Nej, du har inte lärt dig någonting från Sverigedemokraternas framfart.
Senast redigerad av KlausStein 2015-12-18 kl. 21:28.
2015-12-18, 21:55
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Det är inte "idiocracy" som lockar. Men den buffliga stilen förstärker hans status som ledare mot etablissemanget.
Jag vill gå ett steg längre. Det är ENBART politiken som lockar med Trump. Om han hade varit en mer slipad kommunikatör och inte haft så många karaktärsbrister så hade han legat skyhögt högre i opinionsmätningarna och med säkerhet blivit USA:s näste president. Om han förlorar presidentvalet så är det pga hans personlighet och inte hans politik, men det innebär bara att det kommer att komma en mer slipad Trump-kopia om fyra år. Trump har förändrat det amerikanska politiska systemet för lång tid framöver, oavsett om han blir president eller inte. Reagan är död, nu är det Trump man måste förhålla sig till.
Senast redigerad av Menved 2015-12-18 kl. 21:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in