2015-08-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinniz
Har aldrig sett någon stirra på mig eller hört någon kommentera nånting om min kropp...

Inte jag heller. Men nu är ju kanske inte min kropp den första folk ställer sig och glor på.
Citera
2015-08-22, 22:27
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Badar du naken i simhallen? Om inte varför inte? Jag är ej feminist men kan tacka feminismen för det jag har idag och utan att skämmas för det, tack alla kämpande kvinnor.

Nej det gör jag inte, och det p.g.a sociala normer. Läste du öht vad jag skrev? Det var ju precis det jag skrev!

Sedan dem du ser som kämpar, ser jag som ondskefulla förtryckare

Citat:
Och min lilla historia om slampasnacket var till en annan skribent som pratade om slampor.
Jag ville tala om hur fel det kan bli då män talar om slampor och våldtäkter

Men du riktade det till mej dock, och jag gav dej ett svar. Det är en härskarteknik ifrån eran sida. Varför inte säga om den och den var din 5 åriga son istället? Ni använder ju de där argumentet bara då det passar eran agenda.

Citat:
Jag säger det igen nu då. Det var ej feministerna som fick bort topless, vem var det då i sådana fall som startade det modet? Också feministen?

Jo det var det, sedan kan feminism komma i olika former. Vilken grupp tjänar på ett toppless förbjud? Förklara för mej hur män tjänar på det. Vill inte män se kvinnokroppen?

Du tycker inte topples är en manliga fråga. Men det är för det riktat emot män, sexmoralerna även om det drabbar kvinnor är till för att kontrollera män och ge makt till kvinnor som grupp.

Du kan ju ta sverige som ett exempel`. Väldigt fokus på objektifeirng (givetvis bara då det gäller kvinnor och kvinnor få också bestämma vad som är objektifiering eftersom vi lever i matriarkat och då bestämmer kvinnor över moralen och definationerna).

Det är ju kvinnor som är de lättklädda i annonsen etc av fri vilja, så varför är då en kvinnliga rörelse emot något som enskilda kvinnor gör av fri vilja? Jo för att det drabbar gruppen kvinnor och de vill kontrollera män. Feminismen objekfiering fokusering är samma som slöjan. Det må vara kvinnor som bär den, men det är likväl till för att kontrollera män, och då skiter i regel feminismen i om det drabbar några enskilda kvinnor, det viktiga för dem är att ge makt till gruppen kvinnor. Ett patriark skulle aldrig införa slöja, ett matriarkat däremot skulle kunna.

Citat:
Jag förklarade varför jag ej vill ha min bröst till allmän beskådning och det utan andra kvinnors påverkan eller mäns.

Och vad var det?
Citera
2015-11-09, 21:27
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Joakim Lamotte: Tjejer ska inte tvingas skolka från skolgympan

På en bänk i simhallen sitter några högstadiekillar och spanar efter tjejerna i vattnet. I lokalen finns lärare och badhuspersonal. Killarna väntar på att tjejerna skall komma upp. Tjejerna vet att killarna väntar och vill inte lämna bassängen, men snart är lektionen slut. Den första som greppar stegen och tar sig upp ur vattnet får alla killars blickar mot sig.

De pekar, skrattar och ropar att de kan se hennes bröst genom baddräkten. Hon lägger armarna i kors över framsidan av kroppen, skyndar bort till sin handduk och skyler sig.

Häromveckan lunchade jag med en tjejkompis som vädjade till mig att skriva om hur unga tjejer, på skoltid, utsätts i badhus och gympasalar. Hon menade att det som är en lek för killar alltid har varit blodigt allvar för dem och att tjejer, år efter år, tvingas in i dessa lokaler, som killar ser som sina maktområden. Medan samhället utanför förändras, så består strukturerna innanför dessa väggar, där killar terroriserar tjejer med blickar och ord, samtidigt som vuxna står bredvid utan att visa civilkurage. Problemet aktualiserades nyligen när flera högstadietjejer gick ut i SVT:s serie om mobbning, Morgans mission, och berättade att de hellre får underkänt i idrott än att bada ihop med killarna, som utsätter dem för trakasserier.

https://www.gp.se/nyheter/kronika/1.2888067-joakim-lamotte-tjejer-ska-inte-tvingas-skolka-fran-skolgympan

Låter allvarligt. Varför gör inte skolan någonting åt detta? Med tanke på all feminism som skolan satsar på är det mycket märkligt att ingenting görs åt konkreta problem. Jag har ofta fått intrycket av att "feminism" till största delen är en pseudointellektuell exercis som medelklasskvinnor ägnar sig åt i slutna sällskap. Att de inte verkar vara särskilt intresserade av att förändra konkreta problem är väldigt talande.
Citera
2015-12-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinniz
Har aldrig sett någon stirra på mig eller hört någon kommentera nånting om min kropp...
Säger kanske lite om hur din kropp ser ut då.
Citera
2015-12-18, 12:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Säger kanske lite om hur din kropp ser ut då.
Nej tvärtom det är tydligen bara fula tjejer som tycker detta

Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Det är bara fula missbildade hipster-feminister från Södertörns genusvetarprogram på Södermalm och Möllan i Malmö som gillar gnälla över dessa imaginära företeelser. Ingen följer efter eller tittar på dessa skanks.

Detta är inget problem där vita människor badar. Redan under 80-talet när män flörtade och tafsade mycket mer än idag under fascistfeminismens diktatur där enbart Pridebögar och mustaschtransor tillåts knulla varandra öppet på gatan, så gick vackra kvinnor topless och älskade när män flörtade med dem.

Enbart där svartingar huserar är detta ett problem, med våldtäkter osv. Men inte ens svartingarna intresserar sig för fula hipsterfeministpridebögarlesbomissfoster.

Så ta detta med en klackspark. Inga vackra kvinnor gnäller, utan tvärtom älskar när män och pojkar spanar i dem.
Varför skulle folk kolla om de var fula?

Jag badar inte så mkt utomhus men det var väl nån gubbe som glodde obehagligt sist. Trodde jag var konstig som var rädd haha. Att man bara ska låtsas som det är bra
Killar som tror dom äger tjejers kroppar är ju tyvärr inte ovanligt
Synd att det bara finns så många nedlåtande kommentarer och rasism och inte folk fattar att det är ett problem för oss.
Känns som män ofta bara tänker på sig själva och att de vill knulla eller vinna saker.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-12-18 kl. 12:16.
Citera
2015-12-18, 12:13
Medlem
Arabiska män med massa hår på bröstet som sitter i bubbelpoolen och spanar, jo hade nog också känt mig otrygg om jag var kvinna på badhus.
Citera
2015-12-18, 13:24
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukavekki
Arabiska män med massa hår på bröstet som sitter i bubbelpoolen och spanar, jo hade nog också känt mig otrygg om jag var kvinna på badhus.

Det du skriver sammanfattar hur det ser ut. Det är ofta fullt av håriga män som ser ner på kvinnor och dreglar över deras lättklädda kroppar. Jag tycker synd om kvinnorna som får stå ut med detta. Inte konstigt att kvinnor separeras från män på badhus när män beter sig illa och det är öppna gränser..
Citera
2015-12-18, 15:57
Medlem
ufomongos avatar
Hen får väl köpa en burkini?

Vad jag förstått ska det hjälpa i stor utsträckning.
Citera
2015-12-18, 18:26
Medlem
Det skulle de ha tänkt på innan de röstar för en politik som låter dessa män ströva omkring fritt i vårt land. Som man röstar får man ligga, och röstar man på t.ex. MP får man ju ligga oavsett man vill eller ej.
Citera
2015-12-18, 18:51
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Det är bara fula missbildade hipster-feminister från Södertörns genusvetarprogram på Södermalm och Möllan i Malmö som gillar gnälla över dessa imaginära företeelser. Ingen följer efter eller tittar på dessa skanks.

Detta är inget problem där vita människor badar. Redan under 80-talet när män flörtade och tafsade mycket mer än idag under fascistfeminismens diktatur där enbart Pridebögar och mustaschtransor tillåts knulla varandra öppet på gatan, så gick vackra kvinnor topless och älskade när män flörtade med dem.

Enbart där svartingar huserar är detta ett problem, med våldtäkter osv. Men inte ens svartingarna intresserar sig för fula hipsterfeministpridebögarlesbomissfoster.

Så ta detta med en klackspark. Inga vackra kvinnor gnäller, utan tvärtom älskar när män och pojkar spanar i dem.

Word!! Haha...
Citera
2015-12-18, 18:53
Avslutad
Jävla larv. Så intressanta är de inte.
Citera
2015-12-18, 21:10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
https://www.gp.se/nyheter/kronika/1.2888067-joakim-lamotte-tjejer-ska-inte-tvingas-skolka-fran-skolgympan

Låter allvarligt. Varför gör inte skolan någonting åt detta? Med tanke på all feminism som skolan satsar på är det mycket märkligt att ingenting görs åt konkreta problem. Jag har ofta fått intrycket av att "feminism" till största delen är en pseudointellektuell exercis som medelklasskvinnor ägnar sig åt i slutna sällskap. Att de inte verkar vara särskilt intresserade av att förändra konkreta problem är väldigt talande.

De kan inte. Det är alldeles för ofta invandrarkillar som står för kommentarerna, och skolorna veta att försöker de göra något drar killarna rasistkortet och media hakar med glädje på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in