Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Badar du naken i simhallen? Om inte varför inte? Jag är ej feminist men kan tacka feminismen för det jag har idag och utan att skämmas för det, tack alla kämpande kvinnor.
Nej det gör jag inte, och det p.g.a sociala normer. Läste du öht vad jag skrev? Det var ju precis det jag skrev!
Sedan dem du ser som kämpar, ser jag som ondskefulla förtryckare
Citat:
Och min lilla historia om slampasnacket var till en annan skribent som pratade om slampor.
Jag ville tala om hur fel det kan bli då män talar om slampor och våldtäkter
Men du riktade det till mej dock, och jag gav dej ett svar. Det är en härskarteknik ifrån eran sida. Varför inte säga om den och den var din 5 åriga son istället? Ni använder ju de där argumentet bara då det passar eran agenda.
Citat:
Jag säger det igen nu då. Det var ej feministerna som fick bort topless, vem var det då i sådana fall som startade det modet? Också feministen?
Jo det var det, sedan kan feminism komma i olika former. Vilken grupp tjänar på ett toppless förbjud? Förklara för mej hur män tjänar på det. Vill inte män se kvinnokroppen?
Du tycker inte topples är en manliga fråga. Men det är för det riktat emot män, sexmoralerna även om det drabbar kvinnor är till för att kontrollera män och ge makt till kvinnor som grupp.
Du kan ju ta sverige som ett exempel`. Väldigt fokus på objektifeirng (givetvis bara då det gäller kvinnor och kvinnor få också bestämma vad som är objektifiering eftersom vi lever i matriarkat och då bestämmer kvinnor över moralen och definationerna).
Det är ju kvinnor som är de lättklädda i annonsen etc av fri vilja, så varför är då en kvinnliga rörelse emot något som enskilda kvinnor gör av fri vilja? Jo för att det drabbar gruppen kvinnor och de vill kontrollera män. Feminismen objekfiering fokusering är samma som slöjan. Det må vara kvinnor som bär den, men det är likväl till för att kontrollera män, och då skiter i regel feminismen i om det drabbar några enskilda kvinnor, det viktiga för dem är att ge makt till gruppen kvinnor. Ett patriark skulle aldrig införa slöja, ett matriarkat däremot skulle kunna.
Citat:
Jag förklarade varför jag ej vill ha min bröst till allmän beskådning och det utan andra kvinnors påverkan eller mäns.
Och vad var det?