2015-12-18, 18:20
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bangura till Kina?
Trodde och hoppades att han skulle stanna ett bra tag så förhoppningsvis blir det inget.
Goitom, Ofori och Bangura bort? Kämpa Eero...

"Enligt uppgifter till SportExpressen vill en klubb i Kina köpa loss anfallaren och förhandlingar mellan parterna har redan inletts."

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/kinesisk-klubb-vill-kopa-loss-bangura/

Snackades om det där för några veckor sedan. Det vore ju inte så konstigt, jag har svårt att se att Bangura ska göra en bättre säsong utan Goitom i laget. Hans kontrakt går ut efter 2016 så det är antingen sälja eller förlänga kontraktet.

Skulle inte jubla om han blev såld, men skulle heller inte bli alltför ledsen. Markkanen är bättre som anfallare tror jag.
2015-12-18, 18:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Skulle inte jubla om han blev såld, men skulle heller inte bli alltför ledsen. Markkanen är bättre som anfallare tror jag.
De är väl lite olika anfallare till att börja med? Markkanen är väl mer toppforward och Bangura mer släpande som en slags nummer tio.
Tveksamt om de skulle konkurrera om samma plats.
2015-12-18, 19:40
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
De är väl lite olika anfallare till att börja med? Markkanen är väl mer toppforward och Bangura mer släpande som en slags nummer tio.
Tveksamt om de skulle konkurrera om samma plats.

Jag resonerade mer generellt och vad laget behöver: vi behöver någon som kan ligga högt upp och göra mål nu när Goitom har lämnat. Tror Markkanen är bättre på det.

Sedan blir det ju problematiskt om Bangura lämnar, då vi behöver hitta en ersättare.
2015-12-18, 20:03
Medlem
a.e.gs avatar
Det jobbas på ett lån av en anfallare till gnaget sedan en tid tillbaks enligt mina mindre säkra källor.

Jag avskyr lån och hoppades därmed att detta inte stämde.

Uppgifterna om Bangura till Kina ger dock det jag hört viskas en viss relevans och jag släpper därmed info här.

http://www.jnytt.se/sites/default/files/styles/image_w685/public/news-images/2012-07-01140028-HrgotaFotoPeterGustafsson_0.jpg?itok=YJ66uQkx

Skall höra runt lite bland de källor jag besitter som är mer ITK och trovärdiga, jag ber ödmjukt om att få återkomma i detta delikata ämne under en senare tidpunkt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bangura till Kina?
Trodde och hoppades att han skulle stanna ett bra tag så förhoppningsvis blir det inget.
Goitom, Ofori och Bangura bort? Kämpa Eero...

"Enligt uppgifter till SportExpressen vill en klubb i Kina köpa loss anfallaren och förhandlingar mellan parterna har redan inletts."

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/kinesisk-klubb-vill-kopa-loss-bangura/
"Show me the money", sedan kan vi prata bu eller bä. Klokt att sälja om vi kan ersätta.
Vart ska Goitom?
2015-12-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Snackades om det där för några veckor sedan. Det vore ju inte så konstigt, jag har svårt att se att Bangura ska göra en bättre säsong utan Goitom i laget. Hans kontrakt går ut efter 2016 så det är antingen sälja eller förlänga kontraktet.

Inte alls svårt att se Bangura ha ett betydligt bättre nästa år då han passar bättre som ledare av ett anfall och där har han fått stå i skuggan bakom Goitom. Det skulle även innebära att våra inkast blev mindre farliga för även om vi har fler som kan kasta så hade han bäst precision.

Om Bangura försvinner så får vi börja om på ruta ett och då ökar risken till ännu ett jävla år med en dålig start och självklart så är det bara Alms fel.
2015-12-18, 21:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Apropå drömlöner. Elfsborgs nya mittback.

http://www.dt.no/sport/godset/drammen/na-er-horn-klar-for-if-elfsborg/s/5-57-273469

Det intressanta hade ju varit om någon kunde ta ställning till hans något tveksamma attityd. Mig veterligen har han varit med om några "skandaler" både på och utanför plan, där han bland annat hamnat i fyllecell. Den kombinationen med hans tuffa, starka och duellkompatibla fotboll är kanske exakt vad Elfsborg behöver.
2015-12-18, 22:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Sorry djurgårdare, men jag har ungefär lika bra(dålig) koll på er förening som jag har på åtvidaberg eller gif sundsvall. Därav min fråga. Men ni kan ju fortsätta att utgå från att djurgårdens förehavanden och eventuella duktiga tränare utgör mittpunkten för alla som tittar på allsvensk fotboll.

Sorry peo, men vilket lag du än håller på så har jag noll koll på vad det är, för supporter verkar du onekligen inte vara. Kan du vara den andra Häcken-supporten som det ryktas om?
2015-12-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sorry peo, men vilket lag du än håller på så har jag noll koll på vad det är, för supporter verkar du onekligen inte vara. Kan du vara den andra Häcken-supporten som det ryktas om?

En återkommande grej i det här forumet är ju att den som postar förutsätter att alla som läser vet vilket lag "Vi" är, baserat på postarens namn. Enormt störigt. "Vi har värvat spelare X"/"Vi behöver en mittback." Hur fan ska jag veta vilka "ni" är? Och förutom det ska man dessutom ha koll på detta lags tränare och spelare de senare 3-4 säsongerna och hur de presterat.

Varför ska man som supporter ha koll på vad ett motståndarlags tränare gjorde för två säsonger sen? Jag har knappt koll på tränarna i de andra lagen i allsvenskan och bryr mig inte särskilt mkt heller.

Så att ställa frågan till de som förmodligen vet bättre "hur bra är tränare X/spelare X" är inget underligt alls.

On topic: Högmo är utan tvekan den tränare i DIF som under min tid som aktiv supporter (sen ca 99) presterat bäst utifrån förutsättningarna. Därtill en person som gav energi till hela klubben och vände misstro till tro. På det senare sättet rätt likt vad Klopp gör i LFC nu. Inga jämförelser i övrigt.
2015-12-19, 10:05
Avslutad
Blir orolig om bangura säljs. om bangura säljs så måste vi värva 1-2 anfallare och en ytter anser jag. helst 2 yttrar eller en anfallare som kan spela på både positionerna. om a.e.g har rätt om hrgota så välkomnar jag det. men hur ska vi då låna honom om hans kontrakt går ut i sommar? skriva ett förhandskontrakt med han och låna han eller tvärtom? går nog ej att köpa loss för hans värde är ganska hög.
men skulle va kul om man plockade in Hrgota och molins på ett förhandskontrakt och sedan värva billigare spelare att ha sålänge som kommer bredda truppen senare. är det så BW tänker?
hade ju hellre sett oxå att 1-2 talanger värvas.
SEAD HAKSABANOVIC en talang som bör scoutas åtminstone. tycker han gjorde bra i HBK vad jag såg.
sedan tycker jag Andreas Bengtsson i HBK bör vara intressant. han har gjort det bra i höstas. var väl bäst på plan mot malmö har jag för mig. sedan är väl alla drömmars talang namn Gustaf Nilsson. men han kommer bli dyr.

ps. missade att Viktor Ljung är klar för Helsingborg
2015-12-19, 14:58
Medlem
Gallachers avatar
Hur kan helsingborg värva så mycket som dem gör just nu? Visserligen är dem flesta bosmanövergångar men det känns onekligen som att man trissar upp sin erkänt tighta lönebudget ännu mer. Eller är det skitlöner som dessa gamla HBK, FFF och Åtvid-spelarna nappar på?
2015-12-19, 15:41
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
En återkommande grej i det här forumet är ju att den som postar förutsätter att alla som läser vet vilket lag "Vi" är, baserat på postarens namn. Enormt störigt. "Vi har värvat spelare X"/"Vi behöver en mittback." Hur fan ska jag veta vilka "ni" är? Och förutom det ska man dessutom ha koll på detta lags tränare och spelare de senare 3-4 säsongerna och hur de presterat.

Jag vill egentligen bara understryka den här punkten. Jag vet inte vilka lag ni håller på så skriv det gärna. Jag försöker alltid skriva "Vi i Hammarby" eller lägga till ett "Mitt Hammarby" någonstans för att göra klart var mina sympatier ligger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in