2015-12-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Efter att ha hört programmet i kväll om Victor där det tydligen jobbas på nya spår blev jag givetvis nyfiken.
Att spåren leder till Buketten-huset där Aki hade sin lokal och bostad i innan han flyttade från stan och efter att han drog från Kungsgatan 92 dit taxin hade gått den kvällen då Victor försvann.
Den lokal som Aki då bodde och bedrev verksamhet i.

Runt 2010 så gjordes något reportage från någon av lokaltidningarna där man filmade runt inne i Buketten. Där visades bl.a en inomhus pool upp. Jag googlade runt lite på nätet och hittade några bilder på hur det såg ut vid den tiden.

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/Bostader-Sport-Lantbruk-Fritid/OvergivnaBostaderOchKontor/slides/26.html

När någon senare fotar i Aug 2011 så är poolen igengjuten och Aki bedriver sin verksamhet och bor även där.

http://www.plattityder.se/2011/buketten-ett-trakigt-forfall/

Kan Victor har slängts i poolen och golvet gjutits igen
av honom själv eller är det något företag som gjort det?

Vilket år brann det vid bukettenhusen/växthusen?

Å fy fan...
Jag brukar inte vara blödig, men tanken på att han finns där under en massa betong och att mördaren eventuellt går omkring där helt känslokallt, det berörde mig verkligen. Svårt att släppa den bilden...

Vet någon om polis har kollat den igengjutna poolen? Arkeologer kan ju hitta håligheter efter kroppar i hårt material (Pompeji t ex) med hjälp av någon eko-densitet-mätnings-någonting (jag lämnar de tekniska termerna därhän) så det borde ju gå att göra även här?
Citera
2015-12-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Å fy fan...
Jag brukar inte vara blödig, men tanken på att han finns där under en massa betong och att mördaren eventuellt går omkring där helt känslokallt, det berörde mig verkligen. Svårt att släppa den bilden...

Vet någon om polis har kollat den igengjutna poolen? Arkeologer kan ju hitta håligheter efter kroppar i hårt material (Pompeji t ex) med hjälp av någon eko-densitet-mätnings-någonting (jag lämnar de tekniska termerna därhän) så det borde ju gå att göra även här?
Om det går att anlita arkeologer till sökningen med georadar, så kan man nog finna Victor. Har svårt att tro att man kan få Poliser till att använda så pass avancerad teknologi. Ty, de har ju knappt lärt sig att använda skrivmaskin och kreativa är de inte heller. Det har de bevisat många gånger om.
Men jag stödjer din idé fullt ut !
Citera
2015-12-16, 20:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Om det går att anlita arkeologer till sökningen med georadar, så kan man nog finna Victor. Har svårt att tro att man kan få Poliser till att använda så pass avancerad teknologi. Ty, de har ju knappt lärt sig att använda skrivmaskin och kreativa är de inte heller. Det har de bevisat många gånger om.

Kan en likhund känna doften trots cement tex?
Citera
2015-12-16, 23:06
Medlem
De har hatt en lignende sak i Norge hvor de brukte georadar men de fant ikke liket.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaalnes-saken/skal-bore-etter-per-vaalnes-etter-mystisk-radarfunn/a/10127299/

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Valnes-saken-Drapssak-uten-lik-8037047.html
Citera
2015-12-17, 09:52
Medlem
Citat:
Kanske det är det som händer, att likhunden känner doften. Den har ju markerat.
Jag tycker att man skall riva upp betongen.
Citera
2015-12-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen

OT: Georadar. Ett betydligt bättre ord än eko-densitet-mätnings-någonting.

OnT: I en mordutredning borde man väl kunna anlita vilken yrkesgrupp som helst som kan tillföra något?
Citera
2015-12-17, 17:23
Medlem
Lacerdas avatar
Att poolen är fylld med betong är ju intressant. Varför skulle någon bemöda sig att göra något sånt?
Citera
2015-12-17, 17:44
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Att poolen är fylld med betong är ju intressant. Varför skulle någon bemöda sig att göra något sånt?

Precis.
Om man nu skulle behöva ytan som en pool tar upp till något annat så borde det vara enklare att bygga någon slags träkonstruktion eller en i stål och sedan lägga nån slags skivor ovanpå.

Det måste ha varit ett jävla jobb att fylla den med betong. Har han pumpat i betongen eller har han skyfflat i den för hand tro?
Hur som helst så är garanterat det inavlade chipsmongot mördaren.
Citera
2015-12-18, 11:30
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Vet någon om polis har kollat den igen gjutna poolen?
Bump

Hur är det med den här tomten idag, kan vem som helst gå in där? Eller klassas det som en privat plats, någon som vet?
Citera
2015-12-18, 11:41
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Bump

Hur är det med den här tomten idag, kan vem som helst gå in där? Eller klassas det som en privat plats, någon som vet?
En myglande rumän vid namn Andrei äger fastigheten. Vet inte om han äger allt där, är väl rätt stort område.
Edit Andrei med i.
Jag har en kompis som jobbat med denne Andrei.
Han var konsult och väldigt drivande men allt som inte var fastskruvad tog han privat. Försvann mycke prylar men gick aldrig bevisa att han var skyldig.
Han hade även en transport som gick mellan Sverige och Rumänien, där det garanterat försvann prylar. På dessa transporter fanns även gästarbetare med.
Senast redigerad av skuggplutonen 2015-12-18 kl. 12:02.
Citera
2015-12-18, 12:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Hittar ingen bild på hemsidan du länkade till där poolen är fylld med betong. Borttagen?
Citera
2015-12-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hittar ingen bild på hemsidan du länkade till där poolen är fylld med betong. Borttagen?

Längst ner till vänster och även text att den är fylld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in