Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
Detta problemet slipper man genom att göra sig av med åtminstone 99% av rasfrämlingarna.
Jag ser det som så att ingen av de nordiska länderna har speciellt bra genuppsättning överlag, det är bara en mindre del av befolkningen(under 1%) som har riktigt bra gener.
Visionen borde därför vara att skapa en bättre befolkning, man bör föregå med gott exempel själv genom att tidigt bilda familj och skaffa många barn om man anser sig ha bra gener. Personligen förespråkar jag en Nordisk Federation och inte nordisk stat, jag tror också att förflyttningen mellan länderna kommer vara begränsad naturligt om man inte artificiellt försöker likrikta kultur mm över norden.
Men rasfrämlingar lär ju inte försvinna på en dag, därför yrkar jag på hård kontroll på förflyttningar.
Ja, en bra förädlingsprocess är vital, ännu viktigare är att de som styr håller en hög raslig karaktär, att förgå med gott exempel själv, men man bör ha ett system som styr i rätt riktning, tycker även direkta avelsprogram kan vara intressanta och att fostra en elit med hög intelligens, fysisk styrka, och med bra ledaregenskaper, även med starkt ras tänk.
Okej, jo federation kan nog vara att föredra, möjligt att det kommer vara begränsas naturligt men det är just att det kan uppstå ett artificiellt försök till likrikta kultur, därför tycker jag det ska skrivas in i typ någon deklaration.