Citat:
Ursprungligen postat av
RunkRune2000
Sverige är markant mer ansatt av rasfrämlingar, vid en unions bildning, bör det inte sätta in restriktioner om folkförflyttningar mellan de nordiska delstaterna?
Finns risk att Sverige som är värst drabbat, sprider ut sina problem till övriga norden, det är oacceptabelt.
Sveriges problem, bör stanna inom den svenska delstaten i den nordiska republiken.
Då Finland tillhörde Sverige, så flyttade zigenare till finsk befolkade områden.
Detta problemet slipper man genom att göra sig av med åtminstone 99% av rasfrämlingarna.
Citat:
Allmänna rese och bosättning restriktioner även för nordiska medborgare, för att bevara de olika nordiska särdragen, som ett exempel, ska svenskar i stora mängder få flytta till norska delstaten och tillåtas bosätta sig där? Även om det är en hög ekonomisk zon och lockar folk, arbetsvisum inom norden isåfall?
Om NMR vill bevara alla särarter, så bör det finnas restriktioner på bosättningar av befolknings - grupper inom norden, då det annars riskerar att tränga ut andra nordiska kulturer och särdrag,
Jag ser det som så att ingen av de nordiska länderna har speciellt bra genuppsättning överlag, det är bara en mindre del av befolkningen(under 1%) som har riktigt bra gener.
Visionen borde därför vara att skapa en bättre befolkning, man bör föregå med gott exempel själv genom att tidigt bilda familj och skaffa många barn om man anser sig ha bra gener. Personligen förespråkar jag en Nordisk Federation och inte nordisk stat, jag tror också att förflyttningen mellan länderna kommer vara begränsad naturligt om man inte artificiellt försöker likrikta kultur mm över norden.