2015-12-18, 00:40
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Väl talat. Jag håller med till fullo. Men med några tillägg som jag tar inom spoiler.
Citera
2015-12-18, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weener
Av mig får filmen naturligtvis 10/10. StarWars-känslan infann sig exakt hela tiden och jag kan inte minnas senast jag var såhär trollbunden av en film. Glömde äta mitt godis under visningen. Fy fan vad glad jag är. Vill nästan spola fram 2 år nu för att se nästa del!

Kul att läsa sånt här. Kan knappt bärga mig nu

Vad jag sett har inte heller de mest hårdnackade supernördarna varit alltför kritiska heller så det här lovar gott.
Citera
2015-12-18, 00:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Citera
2015-12-18, 01:25
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja, fortsätt ignorera FB:s regler (regel 0.07) du... Står t o m i moderatormeddelandet.

Jag är mycket väl medveten om både moderatormeddelandet samt regeln. I andra trådar så tillåts (med rätta) diskussioner om handlingen utanför spoilertaggarna, med devisen "läs på egen risk", så borde det vara även här. Dessutom så har jag följt spoilerregeln då jag inte har avslöjat hur filmen slutar. 2 x på dig din lilla gnagare!

-----

För att vara vän av ordning så tänker jag, inom spoilerfunktionen förstås, ta upp några funderingar och reflektioner kring filmen.

Avslutningsvis:

-----

Edit: Angående Reys stridskapacitet.
Senast redigerad av Mr.Mayhem 2015-12-18 kl. 01:30.
Citera
2015-12-18, 01:35
Medlem
Hadelulias avatar
11/10
Grinade mig igenom hela filmen av lycka
Citera
2015-12-18, 01:51
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Hur var 3d:n? Bra/dålig? Är det bättre att se den i 2d istället?
Och är det någon som sett den på Imax-salongen som kan säga om det var värt priset?

Det funkade bra på vissa ställen, men jag skulle nog rekommendera 2D bion ändå.
Citera
2015-12-18, 01:52
Medlem
Lotsos avatar
Någon som vet vilken karaktär Warwick Davis spelar? Missade han helt och hållet, eller är han i en dräkt. I så fall var kan jag hitta honom i filmen?
Citera
2015-12-18, 02:10
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag är mycket väl medveten om både moderatormeddelandet samt regeln. I andra trådar så tillåts (med rätta) diskussioner om handlingen utanför spoilertaggarna, med devisen "läs på egen risk", så borde det vara även här. Dessutom så har jag följt spoilerregeln då jag inte har avslöjat hur filmen slutar. 2 x på dig din lilla gnagare!

-----

För att vara vän av ordning så tänker jag, inom spoilerfunktionen förstås, ta upp några funderingar och reflektioner kring filmen.

Har hört diskussioner om kassarekord innan jag läste detta. Vi får avvakta lite, men helt ute och cyklar är han nog inte. Spielberg har nog ganska bra koll på film gissar jag. Varför har du spoilertag på denna fråga, är du paranoid eller?

Avslutningsvis:

Helt onödig spoiler igen. Det är väl våren 2017 som gäller. 1½ år. Inte så länge va?
-----

Edit: Angående Reys stridskapacitet.

Citera
2015-12-18, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag är mycket väl medveten om både moderatormeddelandet samt regeln. I andra trådar så tillåts (med rätta) diskussioner om handlingen utanför itaggarna, med devisen "läs på egen risk", så borde det vara även här. Dessutom så har jag följt iregeln då jag inte har avslöjat hur filmen slutar. 2 x på dig din lilla gnagare!

-----

För att vara vän av ordning så tänker jag, inom ifunktionen förstås, ta upp några funderingar och reflektioner kring filmen.

Senast redigerad av hets! 2015-12-18 kl. 04:25.
Citera
2015-12-18, 07:33
Medlem
Nihennas avatar
Förstår inte riktigt en sak; filmen utspelar sig bara 30 år efter imperiets fall, va?

Varför pratar de som att allt bara är en myt eller legend då? Känns lite... udda. Som om vi 80- och 90-talister bara skulle tro att Hitler, Stalin och Churchill var en legend som det inte alls var säkert att de existerande utanför folkmun.
Hade förstått om det utspelade sig 500 år efter, men 30 och när de gamla karaktärerna inte ens dött av ålder?

Så här några dagar efter att ha sett den har mitt omdöme förbättrats, inte försämrats. Jag tyckte den var wow! innan, men tyckte den låg precis under Empire Strikes Back och A New Hope. Nu tycker jag allt att de ligger 2a. Kan inte vänta på att få se den igen
Citera
2015-12-18, 08:57
Medlem
Pappersvargens avatar
Jävligt bra film. Det finns dock några saker jag som jag gärna hade sett annorlunda.

I övrigt en fantastisk film. Ser fram emot episod VIII.
Citera
2015-12-18, 09:02
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förstår inte riktigt en sak; filmen utspelar sig bara 30 år efter imperiets fall, va?

Varför pratar de som att allt bara är en myt eller legend då? Känns lite... udda. Som om vi 80- och 90-talister bara skulle tro att Hitler, Stalin och Churchill var en legend som det inte alls var säkert att de existerande utanför folkmun.
Hade förstått om det utspelade sig 500 år efter, men 30 och när de gamla karaktärerna inte ens dött av ålder?

Så här några dagar efter att ha sett den har mitt omdöme förbättrats, inte försämrats. Jag tyckte den var wow! innan, men tyckte den låg precis under Empire Strikes Back och A New Hope. Nu tycker jag allt att de ligger 2a. Kan inte vänta på att få se den igen

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in