2015-12-17, 21:02
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Härlig film, många nods till dom gamla filmerna.

Daisy Ridley är en framtida stjärna ? Vilket fall så gillade jag henne klart bäst, även Adam Driver gjorde en solig insats. BB-8 va ju bara för charmig också.

Mindre bra va väl Carrie Fisher men hon fick knappt öppna munnen och lika bra va väl det.

Men hur kom det sig att Captain Phasma mer eller mindre hade 0 screen time, dom hade byggt upp den karaktären en hel del och man såg inte många sekunder av henne. Kanske större roll i del 8 ?

Filmen överträffade mina förväntningar och får en stark 8 av 10. Klart bästa filmen jag sett i år och jag är ingen Star Wars nörd på några sätt o vis.

Citera
2015-12-17, 21:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Hon ska vara med i episod 8 så vi får väl utgå från att hon kom undan.
Citera
Neksnors avatar

Moderatormeddelande

Postat av Neksnor 2015-12-17, 21:11
Moderator
Om en karaktärs etnicitet (eller intergalaxtisk motsvarighet), flodhäst, neger, svävande liten grön kille, Roger Rabbit-insprerad reggaepundare eller vad det må vara, är relevant för filmen så får det motiveras.
Ordentligt.

En sak till, läs regel 0.07.
Den heter Spoilerfunktionen

/Mod
2015-12-17, 21:13
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Mitt största klagomål tar jag i spoiler:

Citera
Medlem
sattygs avatar
Ingen som störde sig på...

Citera
Medlem
Såg filmen precis och hade den inte hetat Star Wars hade det varit en grym film men jag tycker att det fattas något, svårt att sätta fingret på det. Nåja, för mig hade den lätt kunnat vara 1 timme till då 2 och en halv timme flög iväg.
, lite dålig fantasi där av manusförfattarna, lite besviken på Lawrence Kasdan där.

Harrison Ford var stabil som fan i rollen som Han Solo men bästa rollprestationen gör ju helt klart Daisy Ridley, hon var fan outstanding som Rey

Ingen som har nämnt något om att BB8 låter precis som Wall-E?

Betyg: 7/10
Citera
2015-12-17, 21:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon ska vara med i episod 8 så vi får väl utgå från att hon kom undan.

Står ju inte med i cast på imdb. Men då jag inte grottat ner mig, antar jag du har rätt.
Citera
2015-12-17, 21:29
Medlem
BallaKlavas avatar
Ett stort problem för mig i tidigare filmer har ju varit hur R2D2 tog sig fram i olika miljöer. Tex på Endor med alla olika rötter och stubbar som man kan tänka sig låg i vägen. Då var designen på BB8 mer genomtänkt. Klassisk skogsdroid. Men hur gick följande till?

Citera
2015-12-17, 21:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Står ju inte med i cast på imdb. Men då jag inte grottat ner mig, antar jag du har rätt.

Skillnaden är att nästa films regissör bekräftat att hon ska vara med.
Citera
2015-12-17, 21:31
Medlem
Ja herrej*vlar vilken besvikelse detta var. Jag hade medvetet tonat ner mina förväntningar inför den men likt förbannat tyckte jag att det var en skitfilm. Alldeles för mycket som "bara hände", för mycket spinoff på Ep.4 (i grova drag samma manus), för många konstiga hopp och hål i handlingen.

Framförallt:

Jag får låta den sjunka in lite, men just nu skulle jag absolut inte rekommendera någon att se detta skräp.
Senast redigerad av A.Frogley 2015-12-17 kl. 21:33.
Citera
2015-12-17, 21:35
Medlem
Från inbiten Star Wars-nörd som var på premiären vars förväntningar uppfylldes till viss del men inte helt.

Här kommer min recension:

Utan spoilers kan det inte sägas mer än att jag saknade lite karaktärsuppbyggnad, blev mätt på för mycket action (återkommande problem i många nya filmer idag) och kände att det handlingsmässigt mest blev en ripoff av episod IV.
Det negativa vägdes dock upp av att filmen var så himla snygg helt enkelt. Stilen var "skräpig och ruffig" i linje med originaltrilogin, vilket gillas stark. (Det är även här filmen går om prequel-(AKA greenscreen)-trilogin enligt mig).

Helhetsuttrycket får trots allt bli positivt, det ÄR en bra Star Wars-film och jag längtar till att få se den igen.

Saker jag störde mig på:

Riktigt fräna saker:

Skönt att få skriva av sig. Kom gärna med åsikter om det finns några.
Senast redigerad av krillett 2015-12-17 kl. 21:38.
Citera
2015-12-17, 21:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Frogley
Ja herrej*vlar vilken besvikelse detta var. Jag hade medvetet tonat ner mina förväntningar inför den men likt förbannat tyckte jag att det var en skitfilm. Alldeles för mycket som "bara hände", för mycket spinoff på Ep.4 (i grova drag samma manus), för många konstiga hopp och hål i handlingen.

Framförallt:

Jag får låta den sjunka in lite, men just nu skulle jag absolut inte rekommendera någon att se detta skräp.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in