2015-02-01, 17:00
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Fast episode 4-6 är ju inte särskilt bra filmer. Imponerande effekter för sin tid, men ser man dem som filmer så är det set piece efter set piece, men inget sammanhang. Kan du till exempel säga hur länge Luke tränar med Yoda på Dantooine? Tre dagar? Tre veckor? Tre månader? Ett år? Det klipps från scen till scen ungefär på samma sätt som man skulle skriva en uppsats i skolan om vad man gjort under sommaren: "Först åkte vi till Uddevalla, sen åkte vi och badade, sen åt vi glass, sen åkte vi till..." osv.

Haha! Men ärligt, vem bryr sig?

Ur ett karaktärsperspektiv så är filmerna briljanta. Hur Luke, Leia och Han utvecklas från film till film otroligt välskrivet, och det känns verkligen äkta. Visst är ytan imponerande och bombastisk, men filmerna hade varit totalt ointressanta om de inte hade haft så välskrivna karaktärer.
Citera
2015-02-01, 19:01
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Haha! Men ärligt, vem bryr sig?

Ur ett karaktärsperspektiv så är filmerna briljanta. Hur Luke, Leia och Han utvecklas från film till film otroligt välskrivet, och det känns verkligen äkta. Visst är ytan imponerande och bombastisk, men filmerna hade varit totalt ointressanta om de inte hade haft så välskrivna karaktärer.
Men det är ju samma sak där - i stort sett all character development sker MELLAN filmerna, vi får aldrig se förändringen.
Citera
2015-02-01, 19:57
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Men det är ju samma sak där - i stort sett all character development sker MELLAN filmerna, vi får aldrig se förändringen.

Ser inte det som ett problem, eftersom filmerna är en enda historia som är uppdelad i tre delar. Hela trilogin handlar om karaktärsutveckling, det är drivkraften bakom filmerna. Vi får se karaktärerna förändras för varje film som går.
Citera
2015-02-01, 22:09
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Fast episode 4-6 är ju inte särskilt bra filmer. Imponerande effekter för sin tid, men ser man dem som filmer så är det set piece efter set piece, men inget sammanhang. Kan du till exempel säga hur länge Luke tränar med Yoda på Dantooine? Tre dagar? Tre veckor? Tre månader? Ett år? Det klipps från scen till scen ungefär på samma sätt som man skulle skriva en uppsats i skolan om vad man gjort under sommaren: "Först åkte vi till Uddevalla, sen åkte vi och badade, sen åt vi glass, sen åkte vi till..." osv.

Jag förstår inte varför folk antar att det är en crossguard? Skulle det inte kunna vara så att det är någon slags ventilation, eftersom han byggt en overcharged lightsaber?

Inte för att vara den som är den, men han är aldrig på Dantooine och tränar med Yoda.
Dantooine har en gammal Jedi Enclave. Men den är gammal och "bortglömd" typ. Bara massa relics där.

Luke och Yoda tränar på Dagobah. En träskplanet.
Citera
2015-02-10, 14:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det en regel som följs slaviskt då?

Om man ska anta att clone wars tv serien är canon(vilket Disney sagt att den är) I serien så finns ju utöver Sidius och Dooku även Darth Maul och dennes bror samt Asaj Ventress. Deras officiella status går givetvis att diskutera men ändå.

I KOTOR 2 finns ju minst 4 Sith samtidigt, Darth Traya, Darth Nihilus, Darth Sion, Visas och möjligen Darth Revan. Eventuellt kan ju huvudpersonen och ett par av hans föleslagare också gå över till den mörka sidan.
Hur kan Darth Maul finns med i Clone Wars? Han blev väl kapad mitt i tu redan i Episode I? Hur skulle han kunna ha överlevt detta?
Citera
2015-02-10, 14:26
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur kan Darth Maul finns med i Clone Wars? Han blev väl kapad mitt i tu redan i Episode I? Hur skulle han kunna ha överlevt detta?
http://gamingshogun.com/wp-content/uploads/2012/03/DarthMaulScreenShots03.jpg
Citera
2015-02-10, 18:54
Bannlyst
Citat:

Men det där är ju sjukan som hela prequels drabbades av eller just var till sin natur - allt skulle ta mig fan förklaras. Ingenting fick utlämnas till fantasin med följden att alla tre filmerna sög jättepung.
Citera
2015-02-10, 21:03
Medlem
Adelaides avatar
En 7:a?? Tror knappast detta kommer bli något att se fram emot tyvärr.
Citera
2015-02-10, 22:43
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
En 7:a?? Tror knappast detta kommer bli något att se fram emot tyvärr.

Är man ett fan av Star Wars, och om man har sett trailern, så är det oundvikligt att man ser fram emot denna. Ser så lovande ut att huvudet nästan exploderar.
Citera
2015-02-11, 01:15
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Är man ett fan av Star Wars, och om man har sett trailern, så är det oundvikligt att man ser fram emot denna. Ser så lovande ut att huvudet nästan exploderar.

Verkar mer lovande än prequel filmerna! Och där gillade jag ändå 3an.
Citera
2015-02-11, 02:18
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Verkar mer lovande än prequel filmerna! Och där gillade jag ändå 3an.

Det som verkligen talar för dessa tre är att George Lucas inte alls är involverad längre.

Abrams är dock lite svår att bedöma just nu. Efter hans första Star Trek-film stod jag och jublade när det blev officiellt att han skulle ta Star Wars. Efter uppföljaren på Star Trek är man inte lika övertygad.

Men jag har höga förväntningar. Star Wars har en så pass central del i ens uppväxt filmmässigt att det vore löjligt att inte ha det.
Citera
2015-02-12, 09:00
Medlem
DinosaurPhils avatar
http://au.ibtimes.com/star-wars-force-awakens-may-get-early-release-date-report-1420237

JJ Abrams vill flytta premiären från december 2015 till juli/augusti 2015. Detta är för att det har läckt ut så mycket om filmen redan att han är rädd att handlingen blir avslöjad innan filmen är släppt och mindre människor kommer gå att se den.

Skall tilläggas att inga officiella kommentarer har utfärdats men inofficiellt är Disney inte främmande för förslaget. Snarare har de problem med att den då kommer konkurrera med Avengers 2, Jurassic World och Antman.

Gör JJ Abrams och Disney rätt att tidigarelägga filmen?
Kommer mindre antal människor gå och se Star Wars om man känner till handlingen?

För mig är det positivt. Jag kommer att se alla fyra filmerna på bio oavsett. En mer film i sommar gör sommaren bara bättre.

Vad är era tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in