2015-12-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Nu har mining difficulty gått upp till 40 (tidigare 34) och onecoins säljkurs står i ca 3,85 €/onecoin (tidigare ca 3,35 €/onecoin). Splittbarometern står i 96 % så det förefaller som om mining difficulty förändras strategiskt innan splitten.

Vad snackar du om?

Mining difficulty: Det antal tokens som krävs för att få en onecoin. I början var den ca 5, sedan 10, 17, 24 etc. Nu står den i 40, dvs det krävs 40 tokens för att få en onecoin. Det krävs alltså mer och mer tokens (dvs pengar) för att kunna "mina" en onecoin.

Splittbarometern visar hur lång tid det är kvar innan dina tokens fördubblas, dvs varje token "splittas" i två delar. Har du 5 000 tokens så har du 10 000 efter splitt. Olika paket splittas olika antal ggr men numera är det väl mest en gång. I början hade en del dyra paket två splittar, dvs hade du köpt ett Tycoon-paket för €5000 så var den värd 60 000 tokens (vanligtvis tar man värdet i euro x 10 för att få antalet tokens, men i Tycoon-paketet var det 10 000 extra tokens), efter två splittar blev det 240 000 tokens.

Om då mining difficulty stod i 10 (i maj ungefär) så blev det 24 000 onecoins. Ponera att onecoin blir värt €10/onecoin (står i dag i €3,85/onecoin) så blir det 24 000 x 10 x 9,3 = 2,2 miljoner kronor innan skatt för en insats om ca 45 000 kr. Vinsten i dessa typer av "pyramidspel" blir större ju tidigare man går in.

Onecoin själva menar att den kan gå upp i €50 per st och resten kan du räkna ut själv.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-14 kl. 20:00.
Citera
2015-12-14, 23:26
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Mining difficulty: Det antal tokens som krävs för att få en onecoin. I början var den ca 5, sedan 10, 17, 24 etc. Nu står den i 40, dvs det krävs 40 tokens för att få en onecoin. Det krävs alltså mer och mer tokens (dvs pengar) för att kunna "mina" en onecoin.

Splittbarometern visar hur lång tid det är kvar innan dina tokens fördubblas, dvs varje token "splittas" i två delar. Har du 5 000 tokens så har du 10 000 efter splitt. Olika paket splittas olika antal ggr men numera är det väl mest en gång. I början hade en del dyra paket två splittar, dvs hade du köpt ett Tycoon-paket för €5000 så var den värd 60 000 tokens (vanligtvis tar man värdet i euro x 10 för att få antalet tokens, men i Tycoon-paketet var det 10 000 extra tokens), efter två splittar blev det 240 000 tokens.

Om då mining difficulty stod i 10 (i maj ungefär) så blev det 24 000 onecoins. Ponera att onecoin blir värt €10/onecoin (står i dag i €3,85/onecoin) så blir det 24 000 x 10 x 9,3 = 2,2 miljoner kronor innan skatt för en insats om ca 45 000 kr. Vinsten i dessa typer av "pyramidspel" blir större ju tidigare man går in.

Onecoin själva menar att den kan gå upp i €50 per st och resten kan du räkna ut själv.

Du lever inte riktigt upp till ditt användarnamn

Hur vet du att onecoin står i €3,85? Om jag skulle skriva på en hemsida att min säng är värd 500.000€ skulle du tro på det också?
Senast redigerad av KlopFer 2015-12-14 kl. 23:29.
Citera
2015-12-15, 01:43
Medlem
Citat:

Just splittförfarandet tillhör en av de mer udda detaljerna med Onecoin. För lägre nivåer är det väl endast en split som gäller för tokens som ännu inte ställts i kö för att få hyra tid på Ruja & Co's miningrigg. För högre nivåer får du två splittar som även gäller för tokens som redan använts för att få fram OneCoins genom miningriggen. Om du dessutom köper en viss nivå och uppgraderar i två steg så får du sex splittar. Det kopplat till splitbarometern som jag utan att ha någon koll på fått en känsla av ökar ganska snabbt till ca 90% för att sedan sakta av tempot upp till 100% och en split. Om jag har rätt är det ett smart sätt att få "investerarna" att köpa mer utbildning och tänka mindre.
Citera
2015-12-15, 09:49
Medlem
Citat:
Hur vet du att onecoin står i €3,85?

Därför att onecoins sida förtäljer det priset (satt av Ruja antar jag) när man är inloggad och för att jag har lyckats sälja några onecoins på prov till det pris som finns på den interna börsen. Dessa pengar har jag även lyckats överföra till mitt privata bankkonto.
Citera
2015-12-16, 02:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Därför att onecoins sida förtäljer det priset

Intern prissättning har dock noll relevans för extern prissättning i valutor som ännu inte lanserats officiellt.

Marknaden bestämmer priset på Onecoin, i det läge den någonsin släpps till marknaden vill säga. Lanseringsdatumen för Onecoin skjuts upp lika ofta som lanseringsdatumen för Keshe's Plasma-reaktor.

Go figure...
Citera
2015-12-17, 12:59
Medlem
1luvs avatar
Finns det någon på denna sajt som har satt in pengar och sedan tagit ut den vinst och kan bevisa det? Så man vet att det funkar, funderar att sätta in en liten summa och låta den dubblas innan jag tar ut, men för vara på den säkra sidan, har någon annan gjort det här och fungerar det?
Senast redigerad av 1luv 2015-12-17 kl. 13:06.
Citera
2015-12-17, 13:34
Medlem
Från trovärdiga och väl insatta kontakter har jag hört att de överst i pyramiden i Sverige nu drar in ca €35 000/vecka i bonusar, dvs när folk drar in nytt folk under sig får man poäng på vänstra eller högra benet under sig i nätverket. Exempelvis om man har 4000 poäng (=euro antar jag?) på höger ben och sedan 200 på vänster ben under sig totalt så blir det efter utjämning 3800 på höger och 0 på vänster. De 200 i skillnad får man alltså i bonus. Eller något sådant. Detta gör att man bör lägga sina nya klienter varierande på båda benen under sig. Mycket av intäkterna i början är alltså bonus för många och eventuell vinstuppgång på onecoin kommer senare.

Mycket av de nya klienterna kommer från turnéer där folk håller föredrag i konferensrum om Onecoin och där tar "gamla kunder" med sig nya kontakter. Vanligtvis skapas nya konton snabbt via s.k. gift codes, dvs ägaren av kontot som har mycket pengar på sitt cash account skapar ett nytt paket från sina pengar och får en gift code. Denna gift code ges sedan till den nya klienten som överför sina pengar direkt till den som skapade gift coden, dvs direkt till ett privat bankkonto. Det går mycket fortare än att först göra en inbetalning till en bank, sedan skicka mejl till onecoin om detta och invänta tills man får sitt konto. Kan ta veckor som jag förstått det.

Tydligen finns det också begränsningar i hur mycket bonus man maximalt kan få ut per vecka. För Tycoon-paketet gäller €35 000/vecka som jag förstått det men har man ett mindre paket blir det mindre. Övrig bonus som man inte kan ta ut "försvinner" antar jag?

De överst i Sverige kan ha ca 10 000 under sig i nätverket. Egentligen ett klassiskt pyramidspel där pengar slussas uppåt. Men ca 21 % av onecoins är nu skapade och personligen bedömer jag att det är en mycket bra investering upp till ca 40 %, en bra investering mellan 40 % och 60 % och därefter inträder väl någon form av mättnadsfas finns det risk för. Om sedan onecoins släpps på fri marknad kan det bli en kursrusch likt Bitcoin men den lär avta och rasa när vinsthemtagningar sker. Nu är uttagningsbegränsningen 1,5 % per dag men tanken är tydligen att det i framtiden skall tas bort vilket kan resultera i en betydligt mer volatil kurs. Egentligen borde man väl ha kvar någon form av uttagsbegränsning tycker jag för att hålla en stabilare valuta.

Glöm inte bort Bitcoin-snubben från Norge som investerade ca 700 kr eller liknande och typ 5-6 år senare plockade ut 5 miljoner i ren kursuppgång. Vinsterna är mycket stora om man går in extremt tidigt. Den fasen är redan passerad för Onecoin.

Personligen är jag något försiktig med tanke på det som kommit fram i tråden och skulle inte investera det jag inte kan avvara. En godtycklig bedömning från min sida är att ca 80 % av risken ligger i själva kursutvecklingen och ca 20 % i själva onecoin-systemet, dvs osäkerhet i själva sajten/personerna bakom/framtida villkor etc.

Man får själva göra en riskbedömning.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-17 kl. 13:39.
Citera
2015-12-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
Finns det någon på denna sajt som har satt in pengar och sedan tagit ut den vinst och kan bevisa det? Så man vet att det funkar, funderar att sätta in en liten summa och låta den dubblas innan jag tar ut, men för vara på den säkra sidan, har någon annan gjort det här och fungerar det?
Du kan väl inte mena allvar efter att ha läst lite i den här tråden att du vill investera i denna pyramidscam?

Läs dom 10-20 senaste sidorna och så sparar du dina pengar på annat sätt, ett sätt som faktiskt är fungerande utan att blåsa massa folk.
Citera
2015-12-17, 14:14
Medlem
Citat:
Från trovärdiga och väl insatta kontakter har jag hört att de överst i pyramiden i Sverige nu drar in ca €35 000/vecka i bonusar, dvs när folk drar in nytt folk under sig får man poäng på vänstra eller högra benet under sig i nätverket. Exempelvis om man har 4000 poäng (=euro antar jag?) på höger ben och sedan 200 på vänster ben under sig totalt så blir det efter utjämning 3800 på höger och 0 på vänster. De 200 i skillnad får man alltså i bonus. Eller något sådant. Detta gör att man bör lägga sina nya klienter varierande på båda benen under sig. Mycket av intäkterna i början är alltså bonus för många och eventuell vinstuppgång på onecoin kommer senare.

Detta är avfärdat som bullshit, eftersom INGEN vill bevisa detta på något sätt. Det är alltid massor av folk som drar in miljoner i månaden, men beräkningar i denna tråden visar att det är OMÖJLIGT att bibehålla den bonusnivån utan att ta varenda krona på hela jorden. Därför är det någon som ljuger, och jag gissar då på människorna som hypar upp sina bonussiffror som inte vill bevisa dom. Eller tänker du olika?

Citat:
De överst i Sverige kan ha ca 10 000 under sig i nätverket. Egentligen ett klassiskt pyramidspel där pengar slussas uppåt. Men ca 21 % av onecoins är nu skapade och personligen bedömer jag att det är en mycket bra investering upp till ca 40 %

En bra investering i ett klassiskt pyramidspel, ja mycket ska man höra...

Citat:
Glöm inte bort Bitcoin-snubben från Norge som investerade ca 700 kr eller liknande och typ 5-6 år senare plockade ut 5 miljoner i ren kursuppgång. Vinsterna är mycket stora om man går in extremt tidigt. Den fasen är redan passerad för Onecoin.

Du kan inte jämföra Onecoin med Bitcoin, det är 100% olika. Finns inte en likhet mellan dom, förutom namnet coin. Bitcoin är en öppen kryptovaluta utan några fuffens, Onecoin är ett företag som SÄLJER UTBILDNINGSPAKET och som tack för att du handlar får du ett litet bonusmynt enligt dom som dom själva värderar enligt någon bluffmall som ingen får insyn i. Det är ingen egen valuta.
Citera
2015-12-17, 14:41
Medlem
Citat:
Från trovärdiga och väl insatta kontakter har jag hört att de överst i pyramiden i Sverige nu drar in ca €35 000/vecka i bonusar,

Nog för att det redan kommenterats , men jag kan göra det igen eftersom du inte har trovärdiga kontakter och heller inte kan matematik på bas nivå...

- Du säger "De överst i pyramiden" , då säger vi att 5 personer i Sverige drar in 35.000 Euro i veckan i Bonus

- Det betyder att företaget betalar ut 175.000 Euro i veckan (OBS! Endast till svenskar!)

- Det betyder att företaget betalar ut 2,100,000 Euro om året (OBS! Endast till svenskar!)

- För att täcka denna kostnad (Endast för dessa 5 personer - glöm de andra 10.000 du svamlar om!) behöver företaget sälja 111 Festival Package för 18.800 Euro styck. Och vem i HELVETTE! pumpar in 188.000 Sek i ett Mongo-Bongo-Företag?

Eller - som det diskuterats här i tråden , Tycoon...
För att täcka denna kostnad (Endast för dessa 5 personer - glöm de andra 10.000 du svamlar om!) behöver företaget sälja 420 Tycoon Trader för 5000 Euro styck. Och vem i HELVETTE! pumpar in 50.000 Sek i ett Mongo-Bongo-Företag?

Tänk normalt så inser nog till och med du att det är totalt orimliga siffror du kommer med - betänk att 10.000 andra också skall ha sin Bonus som du hävdar finns i Sverige.
Och sedan skall du lägga till resten av världen....
Citera
2015-12-17, 14:47
Medlem
FBstalker, jag vet att några föredragshållare har köpt en "sportbil" de åker omkring i. Vad gäller bonus från vänster/höger (nätverksbonus tror jag de kallar det) har jag själv fått mindre summor via paket under mig.

420 Tycoon trader är inte alls omöjligt. Det var väl någon i tråden som påstod att ca 7000 personer i Sverige var med? Eller liknande. Jag tror dessa toppsvenskar rör sig över hela den Nordiska marknaden.

Oftast har en person också flera paket, en del har 4-5 st, andra 20 eller mer. Man får bonus på sina egna paket om man lägger dem under sig själv.

Ang. nätverksbonus förefaller det vara så att 1000 bonus points = 100 euro.
Senast redigerad av liketothink 2015-12-17 kl. 15:11.
Citera
2015-12-17, 15:22
Medlem
Citat:
FBstalker, jag vet att några föredragshållare har köpt en "sportbil" de åker omkring i. Vad gäller bonus från vänster/höger (nätverksbonus tror jag de kallar det) har jag själv fått mindre summor via paket under mig.

Hahaha, jaha? Och vad säger detta då? Bra bevis grabben!

Citat:
420 Tycoon trader är inte alls omöjligt. Det var väl någon i tråden som påstod att ca 7000 personer i Sverige var med? Eller liknande. Jag tror dessa toppsvenskar rör sig över hela den Nordiska marknaden.

Oftast har en person också flera paket, en del har 4-5 st, andra 20 eller mer. Man får bonus på sina egna paket om man lägger dem under sig själv.

Ang. nätverksbonus förefaller det vara så att 1000 bonus points = 100 euro.

Och vart tror du bonusen kommer ifrån? Varför inte bara betala pengar direkt till dig själv istället för att köpa dyra utbildningspaket för att ge bonus till dig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nog för att det redan kommenterats , men jag kan göra det igen eftersom du inte har trovärdiga kontakter och heller inte kan matematik på bas nivå...

- Du säger "De överst i pyramiden" , då säger vi att 5 personer i Sverige drar in 35.000 Euro i veckan i Bonus

- Det betyder att företaget betalar ut 175.000 Euro i veckan (OBS! Endast till svenskar!)

- Det betyder att företaget betalar ut 2,100,000 Euro om året (OBS! Endast till svenskar!)

- För att täcka denna kostnad (Endast för dessa 5 personer - glöm de andra 10.000 du svamlar om!) behöver företaget sälja 111 Festival Package för 18.800 Euro styck. Och vem i HELVETTE! pumpar in 188.000 Sek i ett Mongo-Bongo-Företag?

Eller - som det diskuterats här i tråden , Tycoon...
För att täcka denna kostnad (Endast för dessa 5 personer - glöm de andra 10.000 du svamlar om!) behöver företaget sälja 420 Tycoon Trader för 5000 Euro styck. Och vem i HELVETTE! pumpar in 50.000 Sek i ett Mongo-Bongo-Företag?

Tänk normalt så inser nog till och med du att det är totalt orimliga siffror du kommer med - betänk att 10.000 andra också skall ha sin Bonus som du hävdar finns i Sverige.
Och sedan skall du lägga till resten av världen....

THIS!! Läs och läs igen om någon inte förstår, alla siffror och hävdande att folk plockar ut stora summor i veckan, läs detta inlägg och inse att det är HELT OMÖJLIGT att bibehålla dom flöden av pengar.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-12-17 kl. 15:53. Anledning: Dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in