Citat:
Ja självklart ljuger han då också, det är givet. Det var bara en alternativ teori om hur Kristoffer skulle kunna ha hört något från Idas telefon. Senare har han suttit hemma och knåpat ihop en alternativ sanning, men då har ljudet från telefonen istället hänt precis när han dumpat kroppen. Lite svårt att förklara hur jag menar.
Angående tider så har Kristoffers pappa lite olika teorier:
I ett senare förhör:
Visar bara på hur lätt man ska ta tidsangivelser i dessa förhör angående något som hänt över en månad tillbaka. Tur att det finns mobiler.
Angående tider så har Kristoffers pappa lite olika teorier:
I ett senare förhör:
Visar bara på hur lätt man ska ta tidsangivelser i dessa förhör angående något som hänt över en månad tillbaka. Tur att det finns mobiler.
Jag förstår vad du menar! Det är den teorin jag också funderat kring, eftersom han redan erkänt att han har distanserat sig från gärningen genom att visualisera fram något annat. Redan på promenaden hem lär han ha börjat fundera ut en rimlig förklaring till hans beteende - troligtvis för att själv kunna leva med det. Det här med att han är impulsiv är en sådan övertygelse, att vem som helst hade kunnat råka ut för våld, att han inte alls genade i öglan, att han inte alls valde henne för att hon var en ung tjej, att han inte alls planerade något, att det var musiken från mobilen som gjorde att han tog av henne byxorna, att han därefter såklart råkar bli kåt eftersom hon är naken, att han endast har haft vaginalt sex, att pinnarna var en impuls för att se till att hon skulle fortsätta vara död etc etc. Hans förklaringar är alltid förmildrande (även om det han erkänner också är hemskt). Och om han inte har en bra och för honom förmildrande förklaring till hans agerande, då vet han tydligen inte alls varför han gjorde det.