No one knows what it means, but it's provocative. It gets the people goin'!
Haha
Hon är bara inte lika rak som Draghi om dom dåliga nyheterna. En efter en så ska folk ta sig ur börsen och så går det ner. Jag har faktist ingen aning. - Men jag är bestämd i min uppfattning.
Ska njuta av en Starobrno. Lill lördag och nu går det upp lite(?) se där.
Senast redigerad av bom 2015-12-16 kl. 20:52.
Den går inte upp för det mesta av priset verkar ha varit inräknat redan och för att den inte har mer utrymme att gå upp till än 112$ vilket betyder att fler räntehöjningar förmodligen kommer.
Någonting kaosartat kommer nog ske som kommer ta ned hela ekonomin även om den håller på att "improve" det kommer vara överraskningen som ingen förväntat sig!
Ja alltså räntehöjning innebär att pengar kommer börja lämna börsen, ju bättre makro som kommer i framtiden bör innebära att ännu mer pengar lämnar marknaden eftersom chanserna för ännu mer räntehöjning/snabbare kommer ske.
Ta en titt på veckografen i SP500 och så slänger ni in en räntehöjning i påsen (och troligtvis bra kommande ekonomisk data i framtiden). Även ni som ligger bull, tycker ni att dessa nivåer är rimliga?
Aaaah 1446 i efterhandeln ångest! Varför sålde jag hälften av bull, man vet aldrig ändå hur detta sluta aja ny dag i morgon, får se hur det kommer att bli att trada den.
Hehe såhär amatörpsykologi men han ställde någon fråga och Yellen svarar "You know" typ tre gånger. Känns som hon inte riktigt hade svaret. Alla kan välja det svaret som dom tycker är en lösning dom själva tror på för att vara bullish. Precis så ser jag det. Vadå "You know" ???
Någonting kaosartat kommer nog ske som kommer ta ned hela ekonomin även om den håller på att "improve" det kommer vara överraskningen som ingen förväntat sig!
What hon säger det just nu!
Citat:
* Yellen says economy does get hit by shocks, there is a probability that will suffer from something we don't expect that would put into recession
Source: FXWire CentralBank
16. December 2015 21:08:14
Senast redigerad av Key. 2015-12-16 kl. 21:17.
Skönt att höjningen äntligen är avklarad, nu kan man fokusera på något annat än när FED höjer räntan.. Intressant blir dock att se hur emerging markets kommer reagera på detta..