2015-12-17, 00:51
Medlem
Elementarts avatar
Tycker att det var en bra film, så jag är nöjd. Det kändes som en Star Wars film och jag tyckte inte heller att det var för mycket comic relief i denna film. Det enda som jag kan komma på som jag inte gillade i filmen.var Oscar Isaac insats.
Citera
2015-12-17, 01:14
Medlem
svettigafettsvinets avatar
En kolsvart neger med fula aplika drag passar sig inte som Starwarshjälte. Det är lika malplacerat som en pingvin i sahara öknen. Jag gillade starwars när jag var liten, men dessa nya filmer är mycket dåliga. Speciellt då den senaste med denna fula neger i huvudrollen, jag tänker inte se dessa filmer.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-12-17 kl. 01:16.
Citera
2015-12-17, 01:21
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Inte för att så är fallet men det är fullt möjligt för en svart och vit person att vara syskon. Hur tänker jag inte förklara, jag borde inte behöva.

Så vadå? Prinsessan Leia knullade Lando när Han Solo var nedfrysen eller vadå?
Citera
2015-12-17, 01:24
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag hört rykten att Sarlacc gör entré igen? Stämmer det?
Citera
2015-12-17, 01:26
Medlem
MrSkargards avatar
Ett slags recension:

Citera
2015-12-17, 01:27
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag hört rykten att Sarlacc gör entré igen? Stämmer det?

Nej, men ett monster som ser ut som en mini sarlacc är med.
Citera
2015-12-17, 01:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett slags recension:

En välskriven och balanserad recension, och det är tydligt att du genuint gillar filmen och att du har funnit goda skäl att göra så. Och jag är övertygad om att du talar för flertalet. För min egen del befarar jag dock att jag mest skulle längta tillbaka till de gamla filmerna om jag såg den. De trycker in så mycket postmodern skit i alla filmer idag, och jag står bara inte ut med det.
Citera
2015-12-17, 02:07
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
En välskriven och balanserad recension, och det är tydligt att du genuint gillar filmen och att du har funnit goda skäl att göra så. Och jag är övertygad om att du talar för flertalet. För min egen del befarar jag dock att jag mest skulle längta tillbaka till de gamla filmerna om jag såg den. De trycker in så mycket postmodern skit i alla filmer idag, och jag står bara inte ut med det.

Titta inte 3d versionen. Man såg inte ett skit under actionscener.
Citera
2015-12-17, 02:18
Medlem
Fjodorovs avatar
Snälla undvik gärna att spoila att:

Har seriöst ett problem med att kvinnan är i huvudrollen som kommer att ta ner detta nya onda empirie eller vad de nu försöker vara. Hon ser ju knappt ens ut att vara en kvinna, snarare som en liten pojk. Hur ska en liten pojk slåss starkt med en ljussabel?

Sånt typiskt post-modernt skit om starka kvinnor som ska slåss och grejer. Kan de inte förbehålla det till tjej-filmer som ingen kollar på?
Citera
2015-12-17, 02:32
Medlem
Kommer hem från biosalongen med blandade känslor, den var bittersweet.

Patetiskt hur the starwars universe är fylld med konstiga varelser och vissa fortfarande har problem med att en svart man är med.
Senast redigerad av ParaKnas 2015-12-17 kl. 02:38.
Citera
2015-12-17, 03:09
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Snälla undvik gärna att spoila att:

Har seriöst ett problem med att kvinnan är i huvudrollen som kommer att ta ner detta nya onda empirie eller vad de nu försöker vara. Hon ser ju knappt ens ut att vara en kvinna, snarare som en liten pojk. Hur ska en liten pojk slåss starkt med en ljussabel?

Sånt typiskt post-modernt skit om starka kvinnor som ska slåss och grejer. Kan de inte förbehålla det till tjej-filmer som ingen kollar på?
Ärligt, är det ditt största problem med filmen så skippa uppföljarna. Vore det inte bättre att kanske fokusera på henne och hennes karaktär och se henne utvecklas genom filmerna? Att Luke dock klarade av att slåss mot en man som var till större del maskin, och som jag därför antar också var bra mycket starkare än honom fysiskt är ju ungefär samma problem, men ingen klagar på det. Och ja, jag syftar på Darth Vader, utifall någon skulle få för sig att jag sitter och spoilar.

Aja skitsamma. Jag gillade verkligen filmen, bästa sen 1980, den här och RoTJ är fan lika bra!
Citera
2015-12-17, 03:17
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParaKnas
Kommer hem från biosalongen med blandade känslor, den var bittersweet.

Citat:
Patetiskt hur the starwars universe är fylld med konstiga varelser och vissa fortfarande har problem med att en svart man är med.

Instämmer, men bara inse att folk är idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in