2015-12-17, 00:07
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Citera
2015-12-17, 00:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag anser att upphovsmännen försökt göra en så bra Star Wars-film som möjligt.

Vilket politiker-svar.

Nåja, jag får återkomma med min egna synpunkt på detta någon gång nästa år.

När det gäller ANH och ESB råder det iallafall igen tvekan. Ambitionen var att skapa mästerverk - och man lyckades!

Det är just därför jag inte finner någon iver att gå och se något som uppenbarligen är en blek kopia av dessa. Någonstans är det ju så att Ep 1-3 trasat sönder det hela. För om det varit denna film som kommit 1999 och med den här typen av recensioner, så hade jag sprungit till biografen direkt (Episod 1 såg jag t.o.m. några månader innan den kom till Sverige). Men nu är det uppenbart att det inte finns någon plan bakom allt det här utan att man bara vevar om samma gamla grejer utan egentlig kreativitet. Ungefär som många TV-serier har varit lysande första säsongen, men sen inte förnyar sig utan står och stampar på samma fläck, eftersom man egentligen inte har någon bättre plan än att leva på gamla framgångar. Jämför det med Sagan om Ringen eller Harry Potter - det krävs uppenbarligen ordentliga litterära källor för att bombastiska epos i flera delar ska hålla! Inte ens Wanger får ju ihop Nibelungringen eftersom han gör två operor med utfyllnadshandling i mitten (musiken är såklart ändå i toppklass ).
Citera
2015-12-17, 00:13
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Citera
2015-12-17, 00:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Javisst säger imdb-betyg inte mycket om en film innan den värsta uppståndelsen har lagt sig. Här sticker jag ut hakan och säger att det inte kommer att sjunka nämnvärt.

Är ju inget konstigt att det blir en enorm hajp när en ny Star Wars-film är på gång. Definitionen av ordet nästan.

Men för att jämföra med inception bara här på forumet så har den tråden ca 80 sidor och denna är redan uppe i dryga 200, och då har ju premiären precis varit.

Jag håller med om vartenda ord du säger, med det tillägget att Inceptions Imdb-betyg visar att en upphajpad films höga betyg visserligen sedan sjunker, men ändå ligger kvar onaturligt högt pga den initiala hajpen.
Citera
2015-12-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Citera
2015-12-17, 00:24
Medlem
AlfaQhards avatar
För mycket paralleller till A new hope. Scen för scen är tagen nästan direkt från den filmen. Scener som cantinan och striden om "death star" är skön nostalgi men inget nytt och innovativt.
Citera
2015-12-17, 00:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Citera
2015-12-17, 00:30
Bannlyst
Bra film, dock under mina förväntningar. Hade dock extremt stora förväntningar på filmen som jag visste inte skulle mötas. 7/10. En bra start på en ny trilogi. Ser att folk snackar om siths i tråden. Kylo Ren är ingen sith, inte hans mästare Snoke heller. De är en ny dark side-fraktion. Det är iallafall det uttrycket jag får av det JJ Abrams och Andy Serkis sagt.
Citera
2015-12-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Är det på allvar en neger med hundögon som har huvudrollen? vad tycker ni SW nördar om det? Har bara sett trailern och tycker redan att man tröttnat på honom. Han kan väl knappast vara släkt med bruden, hon är ju vit. Fast visst det är ju sci fi så det är väl möjligt kanske.

Inte för att så är fallet men det är fullt möjligt för en svart och vit person att vara syskon. Hur tänker jag inte förklara, jag borde inte behöva.
Citera
2015-12-17, 00:42
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHiroshima
Bra film, dock under mina förväntningar. Hade dock extremt stora förväntningar på filmen som jag visste inte skulle mötas. 7/10. En bra start på en ny trilogi. Ser att folk snackar om siths i tråden. Kylo Ren är ingen sith, inte hans mästare Snoke heller. De är en ny dark side-fraktion. Det är iallafall det uttrycket jag får av det JJ Abrams och Andy Serkis sagt.

Hoppas verkligen att Snoke är eller har någon anknytning till Darth Plagueis. Detta vore en bra ankytning till Episode 3..

Citera
2015-12-17, 00:47
Medlem
AlfaQhards avatar
Vem är värst. Jar Jar Binks, eller negern som bara vill spänna på Ray?
Senast redigerad av AlfaQhard 2015-12-17 kl. 01:36.
Citera
2015-12-17, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Vem är värst. Jar Jar Binks, eller negern som bars vill spänna på Ray?

Din mor. Huehuhue.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in