Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirol
Visst han verkar stark som en oxe och mycket stabil och självsäker. Verkar så. Men vad händer med den gamle snart sjuttioårige mannen om han möts av motgångar. Så länge solen skiner är det varmt och skönt. Så om trenden bryts så får han visa för vad han går för. Det ska bli spännande att se.

Sen har jag missat vad är det för enkel och effektiv lösning Trump har? Vad handlar det om?

"Så länge solen skiner är det varmt och skönt." - Du tror inte att Trump har råkat ut för några motgångar under hela sitt liv som affärsman eller?

Lösningen jag snackar om är givetvis att han vill förbjuda muslimer att komma in i USA.
2015-12-16, 18:17
Medlem
Prodelins avatar
Hoppas verkligen Trump blir president, skulle sätta stopp för de galenskaper som sker i världen just nu bland politiker där alla är fega, han är den enda som är stark och tar också skit för det utan problem, hur många gör det av dom andra?

Vi har feministen Wallström som inte vill skicka JAS plan, detta är resultatet när man har kärringar som sitter i beslutsfattande ställning i regeringen.

Ni som inte gillar Trump bör vara stolt att det finns nån som har ryggrad, hur många har ryggrad idag och står för det man säger?

Dom flesta är PK och fegisar idag, kommer man ingen vart med.
2015-12-16, 18:37
Medlem
KometenKommers avatar
I USA gillar man rakryggade och ärliga personer, därav Trumps popularitet. Hoppas den stora massan i USA har överseende med en och annan groda. Tror Trump kommer slipa till sitt budskap en aning om han skulle bli nominerad. Och med tanke på dom tomtar som är hans motståndare, Jeb Bush mfl, så har han goda chanser.
2015-12-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
så det Trump gör är att presentera en simpel men effektiv lösning, .

Citat:

Sen har jag missat vad är det för enkel och effektiv lösning Trump har? Vad handlar det om?

Citat:

Lösningen jag snackar om är givetvis att han vill förbjuda muslimer att komma in i USA.

Alltså vad är det för enkel och effektiv lösning Trump har?
2015-12-16, 19:08
Medlem
Citat:
Alltså vad är det för enkel och effektiv lösning Trump har?

Leker du dryg nu eller har du bara problem att förstå?

Som sagt, hans lösning mot terrorism är att förbjuda muslimer från att komma in i landet, eftersom det är dessa som utgör majoriteten av alla terroristbrott.
2015-12-16, 19:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Leker du dryg nu eller har du bara problem att förstå?

Som sagt, hans lösning mot terrorism är att förbjuda muslimer från att komma in i landet, eftersom det är dessa som utgör majoriteten av alla terroristbrott.

Förutom att majoriteten av terrorbrotten i USA inte är muslimska eller externa utan av interna extremister (religiösa som icke religiösa) i form av galningar som har fått för sig att de är krigare för barn, slåss mot statlig tyranni osv.
2015-12-16, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Sedan 11 september har det skett mer än 19 000 jihadattacker runt jorden.

Här en bra hemsida: http://www.thereligionofpeace.com/index.html#PriorYears

Fast hur många av dem har skett mot USA?

Det är där man måste börja titta när man pratar om huruvida USA skall porta alla muslimer.

Titta på terrorbrotten i USA och huruvida de är lokala eller inte och vilken ideologi de lägger sig bakom för det är klart att om man tittar globalt så får man upp islamismen då den ger sig på alla muslimer som icke muslimer.
2015-12-16, 20:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast hur många av dem har skett mot USA?

Det är där man måste börja titta när man pratar om huruvida USA skall porta alla muslimer.

Titta på terrorbrotten i USA och huruvida de är lokala eller inte och vilken ideologi de lägger sig bakom för det är klart att om man tittar globalt så får man upp islamismen då den ger sig på alla muslimer som icke muslimer.
Nu blir jag djävulens advokat här, men Trump hävdar ju inte att det sker några sådana attacker idag, utan att han just vill förhindra dem genom att inte släppa in muslimer i landet. Hade dessa terrorister haft tillträde till USA å är det ju inte en avlägsen tanke att föreställa sig att de hade smällt lite där också, eller hur?
2015-12-16, 21:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu blir jag djävulens advokat här, men Trump hävdar ju inte att det sker några sådana attacker idag, utan att han just vill förhindra dem genom att inte släppa in muslimer i landet. Hade dessa terrorister haft tillträde till USA å är det ju inte en avlägsen tanke att föreställa sig att de hade smällt lite där också, eller hur?

Absolut men man måste även titta på vart det största hotet befinner sig, jag säger inte att det finns en risk med islamister men USA är i större behov av att fokusera på den interna terrorismen då om jag inte miss minner mig helt nu så är det sju gånger så mycket större chans att du utsätts för interna terrorceller i form av "kristna krigare" eller "grundlagsryttare" än vad det är att utsättas för en islamist i USA.

Att man sedan pekar på den totala terrorismen runt om i världen leder till en falsk världsbild då vi vet att islamister som Daseh inte endast ger sig på icke muslimer utan även andra muslimer.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-12-16 kl. 21:08.
2015-12-16, 22:25
Medlem
hahahahahahahahahahahaha bara Trump kan göra något sånt här mannen parkerar sitt flygplan framför scenen han ska tala på.

https://www.youtube.com/watch?v=AZseTHGwPzo
2015-12-17, 00:20
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hoppas verkligen Trump blir president, skulle sätta stopp för de galenskaper som sker i världen just nu bland politiker där alla är fega, han är den enda som är stark och tar också skit för det utan problem, hur många gör det av dom andra?

Vi har feministen Wallström som inte vill skicka JAS plan, detta är resultatet när man har kärringar som sitter i beslutsfattande ställning i regeringen.

Ni som inte gillar Trump bör vara stolt att det finns nån som har ryggrad, hur många har ryggrad idag och står för det man säger?

Dom flesta är PK och fegisar idag, kommer man ingen vart med.

Jag hoppas däremot inte att Donald Trump blir president. Jag vill gärna ha en amerikansk president med en fungerande hjärna, även om det är en korrupt president.

Donald Trump kan säkert starta krig, men det kostar en sjuhelvetes massa pengar och det kräver en noggrann analys innan man gör det. George W Bush har orsakat den misär med IS som vi ser idag när han bestämde sig för att gå in i Irak.

Donald Trump har unkna värderingar om muslimer, homosexuella, mexikaner, jämställdhet, klimatkrisen och allting annat som en modern man inte har. Det är säkert roligt så länge man själv inte drabbas av hans hat. Att vara en idiot och inte backa från sina värderingar måste inte vara en merit.

Han hade problem att hantera att Vattenfall vill bygga vindkraftverk därför att det stör utsikten från hans golfbana. Jo det låter ju som en man av folket.
2015-12-17, 00:34
Medlem
har trump ens några konkreta planer på vad han vill göra utrikespolitiskt? ja, vi alla känner till hans inrikespolitiska intentioner, men med ökade internationella spänningar så borde det väl vara ganska självklart att, med mindre än 1 år kvar till presidentvalet, kunna framlägga en tydlig utrikespolitik...

han har ett flertal gånger sagt att han kommer komma "överens" med putin, vad exakt är det han ska komma överens om...? konflikten i ukraina? konflikten i syrien? kriget mot isis? självklart vore det väl bäst för oss alla ifall usa och ryssland lyckas enas i viktiga frågor, MEN till vilket pris? att diktatorn assad får sitta kvar? det vore inte en bra lösning. det vore för övrigt väldigt intressant att veta huruvida han kommer riva iranavtalet eller inte ifall han blir vald som president 2016.

hursomhelst, donald trump är, i dagsläget, alldeles för oklar utrikespolitiskt och såvida han inte ändrar på det så kommer det bara att straffa honom i slutändan

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34135543

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in