2015-12-16, 18:19
Medlem
S.Smythes avatar
Har precis sett den, i 2D vilket jag är glad att jag gjorde, och bara wow!

Har för mycket tankar, måste smälta allt först.

Men jag såg nyss denna recension av Chris Stuckman på youtube:

Inga spoilers
http://youtu.be/zBMW3y86cpo

Håller med om precis allt han säger(förutom att den är bättre än ROTJ).

Slutscenen alltså.. fick rysningar, wow!
Citera
2015-12-16, 18:23
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpressYourself
Bajsfilm. Hade inga förväntningar om jag ska vara ärlig nu när Disney tog över.

De försökte för mycket. För barnvänlig, och försökte köra för mycket cheesy-skämt.

Usch. Önskar jag hade väntat tills filmen kom ut på nätet istället.

Rekommenderas inte att se om ni inte är lättsålda eller gillar komedier.

är du så snål att du grinar för att du betalat typ 150 kr? gråter du när du bajsar oxå??
Citera
2015-12-16, 18:23
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jo, det är ju ett mindre respektlöst kladd att lägga in någonting allra sist, för att länka vidare till fortsättningen (eller ja, början... suck).

Men det blir ju knappast bättre. Det var ju Аnakin som stod där redan från början, dvs som Sebastian Shaw, dvs samma ansikte som när masken togs av. Att man kladdat så att Anakin plötsligt blir ung, medan Obiwans och Yodas spöken är i den åldern de dog, blir bara obegripligt.

Varför Hayden Christensen? Varför inte Jake Lloyd? Varför inte en spermie?

Men är det inte märkligt att spöket ser ut som en hypotetisk version av Anakin så som han eventuellt hade sett ut utan brännskador och förlorade kroppsdelar? Jag tror att Lucas vision hela tiden var att spöket skulle se ut som Anakin innan han blev Darth Vader, därav Jedikappan och avsaknaden av ärr.

Det känns mer logiskt att spöket representerar den han var innan han gick över till den mörka sidan än att det visar hur han kunde ha sett ut om han aldrig hade gjort det.

Sen stör jag mig på att unge Anakins spöke bär vita Jedi robes när han i samtliga filmer bär svarta och mörkbruna. Ska de klippa in Hayden så kan de väl göra det ordentlig?
Citera
2015-12-16, 18:25
Medlem
Rokushikis avatar
Den var bra! Fast lite väl säker, den är ju nästan en reboot av Episode IV. Men visst fan sitter man och ler som ett fån när alla referenser flyter förbi, actionen är bra och miljöerna/rymdvarelserna har JJ Abrams verkligen lyckats med.

Skulle inte ranka denna över någon av dom första tre (trots att denna inte innehåller ewoks) men visst är den ljusår bättre än prequel-trilogin. En enda sak jag störde mig på:
Citera
2015-12-16, 18:32
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Sen stör jag mig på att unge Anakins spöke bär vita Jedi robes när han i samtliga filmer bär svarta och mörkbruna. Ska de klippa in Hayden så kan de väl göra det ordentlig?
Intressant. Du tror inte man kan byta kläder i det efterlivet alltså? Utveckla varför varför det skulle vara ordentligt att lägga in en direkt copy + paste Anakin från III istället för en standalone Anakin som lever vidare i någon form av andlig form alternativt att Luke hallucinerar dem i sin egen avbildning utifrån vad han vet, sett, hört, tänkt? Därav skulle det inte vara troligt att Luke avbildade honom precis som Anakin såg ut i III då Luke aldrig såg honom som Anakin?

Kan det i själva verket bara vara att du stör dig på småsaker?
Citera
2015-12-16, 18:38
Medlem
Big Bosss avatar
Vad ska man säga, kommer ta ett tag o smälta filmen typ och känns lite tomt nu. Hände mycket på kort tid o 135 min kändes som 15 min. Filmen hade gärna fått vara 1h - 1 1/2 längre typ. Ville ha mer! Ni som såg slutet förstår varför man vill ha mer nu, gärna direkt o inte om 1 1/2 år (maj 2017 kommer nästa).
Citera
2015-12-16, 18:41
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Vad ska man säga, kommer ta ett tag o smälta filmen typ och känns lite tomt nu. Hände mycket på kort tid o 135 min kändes som 15 min. Filmen hade gärna fått vara 1h - 1 1/2 längre typ. Ville ha mer! Ni som såg slutet förstår varför man vill ha mer nu, gärna direkt o inte om 1 1/2 år (maj 2017 kommer nästa).
Mycket intressant, har haft svårt att bestämma mig om filmen men i slutändan så sammanfattar du väldigt bra här.

Jag håller dock inte med om att den skulle vara längre. Bara långsammare, mindre onödig action.
Citera
2015-12-16, 18:50
Medlem
Robocraps avatar
Såg den precis och ger den 8/10...

Citera
2015-12-16, 18:56
Medlem
Big Bosss avatar
Nä 3D tillförde inget alls o jag blir endast ansträngd o röd i ögonen av det. Blir att se 2D nästa vecka, fira löning med att se den igen.
Citera
2015-12-16, 18:57
Medlem
BrotherJohns avatar
9,1 på IMDB efter 8k röster. Det brukar ju dala ganska snabbt när fler röster läggs. Ni som har sett filmen, vad tror ni den kommer landa på för betyg på IMDB?
Citera
2015-12-16, 19:00
Medlem
Rangordning efter brahet:

V
IV
VI
VII
I
II
III

hoppas 8 och 9 blir lika bra!

Tyckte allt i filmen var klockrent utom två detaljer.

Betyg: 10/10

Edit:
Senast redigerad av DirhChefotsir 2015-12-16 kl. 19:07.
Citera
2015-12-16, 19:00
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
9,1 på IMDB efter 8k röster. Det brukar ju dala ganska snabbt när fler röster läggs. Ni som har sett filmen, vad tror ni den kommer landa på för betyg på IMDB?
8.3-6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in