2015-12-16, 16:40
Medlem
JustZlatans avatar
Vilka Star Wars-filmer ska man ha sett innan för att förstå allt i denna film? Räcker det med dom tre första och bästa?
Citera
2015-12-16, 16:50
Medlem
Bajsfilm. Hade inga förväntningar om jag ska vara ärlig nu när Disney tog över.

De försökte för mycket. För barnvänlig, och försökte köra för mycket cheesy-skämt.

Usch. Önskar jag hade väntat tills filmen kom ut på nätet istället.

Rekommenderas inte att se om ni inte är lättsålda eller gillar komedier.
Citera
2015-12-16, 16:53
Medlem
Lepiduss avatar
Har nu också sett filmen. Överlag bra även om första halvan var svagare än andra. Ger det 8/10

Negativt:

Sen till skillnad från andra i tråden tycker jag att Kylo Ren var en mycket bättre karaktär än jag väntat mig.
Citera
2015-12-16, 17:09
Medlem
Donaldpumps avatar
Skulle någon vänlig själ kunna spoila filmen för mig då jag inte tänker se den på bio?

En liten sammanfattning under en spoilertag typ.
Citera
2015-12-16, 17:15
Medlem
BrotherJohns avatar
Haha det finns alltså idioter på imdb som röstar och skriver recensioner utan att ha sett filmen. Vilka stolpskott.
Citera
2015-12-16, 17:22
Medlem
Donaldpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Haha det finns alltså idioter på imdb som röstar och skriver recensioner utan att ha sett filmen. Vilka stolpskott.

Det är väl allmänt känt att filmbolag planterar positiva recensioner på imdb, framförallt när det gäller storfilmer innan de ens har släppts för att få massorna att öppna plånboken.
Citera
2015-12-16, 17:27
Medlem
Danieloss avatar
4,1 på Kritiker.se, 97% på Rotten Tomatoes. Imponerande!

Jag är fortsatt lite skeptisk men har nu bokat en biljett till helgen!
Citera
2015-12-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XpressYourself
Bajsfilm. Hade inga förväntningar om jag ska vara ärlig nu när Disney tog över.

De försökte för mycket. För barnvänlig, och försökte köra för mycket cheesy-skämt.

Usch. Önskar jag hade väntat tills filmen kom ut på nätet istället.

Rekommenderas inte att se om ni inte är lättsålda eller gillar komedier.
Tyckte inte det var mer humor i denna jämfört med tidigare filmer i serien. Lagom med humor tyckte jag. Och den var heller inte snällare än dom andra.
Citera
2015-12-16, 17:54
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Såg filmen imorse (väldigt konstig känsla förövrigt att sitta i biosalongen så tidigt...) och blev positivt överraskad. Den får en stabil 4/5 och hamnar på tredje plats i rangordningen efter V och IV.

Några tankar (väldigt minimala spoilers men taggar ändå):

Citera
2015-12-16, 18:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Ja han har ju kladdat in saker överallt. Och allt blev sämre. Jag tycket möjligtvis det passade ok att lägga in Anakin i slutet på Rotj bredvid Obiwan och Yoda.

Jo, det är ju ett mindre respektlöst kladd att lägga in någonting allra sist, för att länka vidare till fortsättningen (eller ja, början... suck).

Men det blir ju knappast bättre. Det var ju Аnakin som stod där redan från början, dvs som Sebastian Shaw, dvs samma ansikte som när masken togs av. Att man kladdat så att Anakin plötsligt blir ung, medan Obiwans och Yodas spöken är i den åldern de dog, blir bara obegripligt.

Varför Hayden Christensen? Varför inte Jake Lloyd? Varför inte en spermie?

För övrigt:
Efter att ha läst kommentarerna om den nya filmen (inklusive spoilers-flikarna) så är det enda jag får riktig lust att göra att se originaltrilogin i despecialized-versionen: https://www.youtube.com/watch?v=dHfLX_TMduY

Citera
2015-12-16, 18:13
Medlem
Jontalinens avatar
Inga spoilers.

Jag var försiktigt optimistisk men fullkomligt älskade denna. Så nära de gamla man kommer i dagens filmindustri. Klockren casting, grym homage till gamla filmerna, bra actionscener och grymma miljöer.

Visst var det lite väl med skämt ibland och tempot är onödigt högt stundtals, men det är så mainstream filmer ser ut idag.

9/10. Kommer se den på bio igen snart.
Citera
2015-12-16, 18:15
Medlem
Förstår inte riktigt varför folk klagar på att filmen var "för snäll". Åtminstone Episode IV är även den väldigt snäll, vad jag kommer ihåg. Kylo Ren var jag dock inte speciellt förtjust. Kändes lite som Darth Vader light. Darth Vader känns ju väldigt mörk (och ikonisk). Kylo Ren kommer inte ens inärheten. Håller med de som anser att VII ev är lite väl lik IV, men tja...vet inte om det behöver vara något negativt. Ger den en 7½/10.

Störde mig inte på skämten öht, däremot på Kylo Ren. Star Wars känns dock återigen som Star Wars, och action scenerna var väldigt trevliga. Det är härligt med Tie Fighters och X-Wings.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilka Star Wars-filmer ska man ha sett innan för att förstå allt i denna film? Räcker det med dom tre första och bästa?

Ja! Jag har själv bara sett Episode 1 och lite av Episode 2 (utöver de tre gamla filmerna), för tyckte inte dom var nå vidare. Tänkte försöka se de nu igen dock.
Senast redigerad av yokisuci 2015-12-16 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in