Citat:
mm men många bostäder säljs helt utan budgivning till ett högt fast pris. Inte säkert att priserna blir högre för att det är budgivning från lockprisnivå.
Citat:
Utropspriset betyder i många fall ingenting. Vissa mäklare lägger till och med utropspriset löjligt lågt för att locka fler spekulanter, priser går mot högre summor när köparna långsamt höjer sin ribba vad som är rimligt. Och det görs genom flera stegökningar. Flera köpare på samma objekt = högre priser. Färre köpare och färre objekt = Lägre priser.
Nej det stämmer inte eftersom det är säljaren som bestämmer priset i princip. Vill säljaren ha ett visst pris och det finns en köpare som kan tänka sig betala det priset så blir det affär ändå.
Citat:
Vi kan stå och tjata om det här i hundra år om det är så, för du verkar inte vika dig till hur det fungerar i verkligheten. Du skrev själv för ett tag sedan att du köpte in dig på marknaden på 90-talet och sedan bara bott och inte brytt dig om marknaden. Varför tror du att du kan något då? Jag har kollat lägenhetspriserna varje dag av rent intresse under flera år, och avslutat ett flertal affärer.
Nej jag har precis som du gjort flera affärer men de senaste tre bostäderna jag köpt är nyproducerade. Men jag följer noga marknaden och ser vad lgh säljs för.