Citat:
Mycket anmärkningsvärt möte. Jag är inte avundsjuk på dig, däremot nyfiken. (1) Vad var det för överdrag han skulle dra på sig? Uppfattade du det som träningskläder eller maskering (eller kanske som ett värmade extraplagg?) (2) Hur högt "röt" när du blev synlig? Givet att det var på avstånd måste det ha varit ganska högt. (3) Tittade han dig i ögonen när han morrade?
Detta möte tycks vara ganska talande för hans psykiska hälsa.
Detta möte tycks vara ganska talande för hans psykiska hälsa.
Jag såg honom först på ca 150 meters håll (men har inte kontrollmätt) han satt med ryggen mot mig o skulle dra på sig någon slags svarta träningsbyxor, han lyfte högerfoten för att ta på sig och i samma ögonblick vände han sig om mot mig o då han såg mig gav han till ett hörbart ilsket rop. Jag fattade uppriktigt sagt inte varför då ju ingen var inom synhåll utom jag, men förstod ändå rätt omedelbart att det var jag som störde. Han rusade upp, tog det svarta byltet o försökte få det på pakethållaren, lyckades inte direkt utan en svart ärm hängde ner på ena sidan, han rörde sig väldigt klumpigt. Trodde nog han skulle cykla bort genom tunneln men istället cyklade han rakt mot mig i väldigt långsam fart. I början såg jag honom i ansiktet men vek blicken då jag såg hur aggressiv han såg ut, min hjärna började liksom fundera på försvarstaktik o reträttvägar, jag såg honom inte i ögonen just vid mötet utan sneglade lite bara för att kolla om han gjorde några snabba rörelser.
Med lurar i öronen hade jag antagligen inte hört ett dyft.