2015-12-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Mycket anmärkningsvärt möte. Jag är inte avundsjuk på dig, däremot nyfiken. (1) Vad var det för överdrag han skulle dra på sig? Uppfattade du det som träningskläder eller maskering (eller kanske som ett värmade extraplagg?) (2) Hur högt "röt" när du blev synlig? Givet att det var på avstånd måste det ha varit ganska högt. (3) Tittade han dig i ögonen när han morrade?

Detta möte tycks vara ganska talande för hans psykiska hälsa.

Jag såg honom först på ca 150 meters håll (men har inte kontrollmätt) han satt med ryggen mot mig o skulle dra på sig någon slags svarta träningsbyxor, han lyfte högerfoten för att ta på sig och i samma ögonblick vände han sig om mot mig o då han såg mig gav han till ett hörbart ilsket rop. Jag fattade uppriktigt sagt inte varför då ju ingen var inom synhåll utom jag, men förstod ändå rätt omedelbart att det var jag som störde. Han rusade upp, tog det svarta byltet o försökte få det på pakethållaren, lyckades inte direkt utan en svart ärm hängde ner på ena sidan, han rörde sig väldigt klumpigt. Trodde nog han skulle cykla bort genom tunneln men istället cyklade han rakt mot mig i väldigt långsam fart. I början såg jag honom i ansiktet men vek blicken då jag såg hur aggressiv han såg ut, min hjärna började liksom fundera på försvarstaktik o reträttvägar, jag såg honom inte i ögonen just vid mötet utan sneglade lite bara för att kolla om han gjorde några snabba rörelser.
Med lurar i öronen hade jag antagligen inte hört ett dyft.
Citera
2015-12-16, 16:06
Medlem
Helt apropå... om nu mobilen pausar när sladden dras ut. Kan det då inte vara så att KA själv råkade komma åt knappen så att ljudet gick på när han skulle ha av byxorna?

Jag tror nog han var hemma senast 20:30-20:40 och det borde tagit honom minst 20-25 minuter ta sig hem då han dessutom gjorde sig besväret att tvätta sig i en vattentunna på vägen hem
Citera
2015-12-16, 16:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebb49
Helt apropå... om nu mobilen pausar när sladden dras ut. Kan det då inte vara så att KA själv råkade komma åt knappen så att ljudet gick på när han skulle ha av byxorna?
Det har dementerats av Spotify, det hade synts i deras loggar.
Citera
2015-12-16, 17:32
Medlem
Danieloss avatar
Alltså, vad fan händer i rättegången? Något måste vi väl ha rätt att få veta!!
Citera
2015-12-16, 18:16
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebb49
Jag såg honom först på ca 150 meters håll (men har inte kontrollmätt) han satt med ryggen mot mig o skulle dra på sig någon slags svarta träningsbyxor, han lyfte högerfoten för att ta på sig och i samma ögonblick vände han sig om mot mig o då han såg mig gav han till ett hörbart ilsket rop. Jag fattade uppriktigt sagt inte varför då ju ingen var inom synhåll utom jag, men förstod ändå rätt omedelbart att det var jag som störde. Han rusade upp, tog det svarta byltet o försökte få det på pakethållaren, lyckades inte direkt utan en svart ärm hängde ner på ena sidan, han rörde sig väldigt klumpigt. Trodde nog han skulle cykla bort genom tunneln men istället cyklade han rakt mot mig i väldigt långsam fart. I början såg jag honom i ansiktet men vek blicken då jag såg hur aggressiv han såg ut, min hjärna började liksom fundera på försvarstaktik o reträttvägar, jag såg honom inte i ögonen just vid mötet utan sneglade lite bara för att kolla om han gjorde några snabba rörelser.
Med lurar i öronen hade jag antagligen inte hört ett dyft.

Cyklade du också eller gick du? Vad är bylte?
Citera
2015-12-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Cyklade du också eller gick du? Vad är bylte?

Jag var ute på en löprunda

http://www.synonymer.se/?query=bylte
Citera
2015-12-16, 18:22
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Alltså, vad fan händer i rättegången? Något måste vi väl ha rätt att få veta!!
Nä. Tänk på stackars Kristoffer!!
Citera
2015-12-16, 18:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Oavsett så ljuger han ju då, nu är säkert tid en svår sak för honom att uppskatta i det tillstånd han befinner sig i då, hjärnan har ju en förmåga att slå en spratt i olika situationer. Så det är säkert svårt för honom att ge någorlunda exakta tidsangivelser, men oavsett så slår både det och mobilen hål på hans historia eftersom det numera då är säkert att mobilen pausar musiken när lurarna åker ur kontakten.
Ja självklart ljuger han då också, det är givet. Det var bara en alternativ teori om hur Kristoffer skulle kunna ha hört något från Idas telefon. Senare har han suttit hemma och knåpat ihop en alternativ sanning, men då har ljudet från telefonen istället hänt precis när han dumpat kroppen. Lite svårt att förklara hur jag menar.

Angående tider så har Kristoffers pappa lite olika teorier:
Citat:
Kristoffer hade gått hemifrån ca 18.15 – 18.30. Jonas hade ringt till Kristoffer vid ca 20.00 tiden och frågat var han var någonstans.
I ett senare förhör:
Citat:
Jonas tror att han ringde till Kristoffer ungefär klockan 18:45-19:00. Jonas ringde då för att kolla vart Kristoffer hade gått. Kristoffer hade svarat efter cirka tre signaler. Jonas tror att Kristoffer sedan var hemma runt klockan 19:30.
Visar bara på hur lätt man ska ta tidsangivelser i dessa förhör angående något som hänt över en månad tillbaka. Tur att det finns mobiler.
Citera
2015-12-16, 18:41
Medlem
Danieloss avatar
Man pratar ofta om offrets anhöriga men mer sällan om brottslingens anhöriga. Förutsatt att Kristoffers familjemedlemmar är normala människor måste detta vara ett fruktansvärt trauma och lidande för dom också. Det måste vara oerhört skuld- och skamfyllt att ha fött och uppfostrat en mördare. Man undrar ju hur deras relation och kontakt med Kristoffer är/kommer bli. Är det någonsin möjligt att förlåta sitt barn ett sådant dåd?
Citera
2015-12-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja självklart ljuger han då också, det är givet. Det var bara en alternativ teori om hur Kristoffer skulle kunna ha hört något från Idas telefon. Senare har han suttit hemma och knåpat ihop en alternativ sanning, men då har ljudet från telefonen istället hänt precis när han dumpat kroppen. Lite svårt att förklara hur jag menar.

Angående tider så har Kristoffers pappa lite olika teorier:

I ett senare förhör:

Visar bara på hur lätt man ska ta tidsangivelser i dessa förhör angående något som hänt över en månad tillbaka. Tur att det finns mobiler.

Får man fråga om du på något sätt är anhörig eller har annan anknytning till mordet?
Citera
2015-12-16, 19:29
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Får man fråga om du på något sätt är anhörig eller har annan anknytning till mordet?
Nej, tack och lov inte. Jag är bara en överanalyserande medborgare med för mycket fritid.
Citera
2015-12-16, 20:31
Medlem
Angelsvilas avatar
Jag vet inte om bilden på Idas kropp är äkta. Men är det inte riktigt illa att denna läcks när man i andra fall såsom Lisa Holm är oerhört noga att inga bilder läcks ut? Det är två unga tjejer. Borde inte vara någon skillnad i exponering. Dvs jag tycker inte man ska få kunna se bilder på kroppar. För många idioter därute som utnyttjar dessa bilder i andra sjuka syfte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in