2015-12-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du blandar ihop Sam Larsson och Simon Thern.

Ja, titta det gjorde jag.

Är det helt belagt att IFK har klausul på Larsson?

För DIF:s del hoppas jag att nån klubb köper Amartey jävligt dyrt från FCK så DIF kan ta in en vettig anfallare.

Amartey lär för övrigt vara lite småsur att FCK inte släppte honom till Leicester i somras...
2015-12-15, 22:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Hm. Håller inte riktigt med om att det är totaldött! Bara de senaste har exempelvis Bajen förstärkt med Hallberg, Helsingborg värvat och sålt rätt så friskt, Elfsborg erbjudit Avdic kontrakt, några andra lag knutit åt sig superettan-talanger och Örebro diskuterar Almebäck. Och det här var bara sådant jag kom på så här på rak arm. Med tanke på att fönstret inte ens öppnat är det väl ändå helt okej aktivitet hittils?
Förvisso, klart det har varit lite aktivitet men när den "största" övergången såhär långt är Smarason till Bajen vet man att det är dött. Helsingborg har väl bara blivit av med Smarason och Simovic samt värvat Calle Wede? Inte så oväntat.
2015-12-15, 23:49
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvisso, klart det har varit lite aktivitet men när den "största" övergången såhär långt är Smarason till Bajen vet man att det är dött. Helsingborg har väl bara blivit av med Smarason och Simovic samt värvat Calle Wede? Inte så oväntat.

Du har förstås rätt i att det inte skett några jättestora värvningar ännu, men det är väl ett ganska långt steg från det till "totaldött" kan jag tycka, hehe. Helsingborg har väl nyss värvat en till från Falkenberg och någon från Åtvid också, har inte namnen i huvudet nu dock. Oväntat nej, men nog händer det saker. Med det sagt är jag är dock lika sugen som du på att det ska sätta fart ordentligt!

Förresten, någon som har en endaste jävla susning om vem denne Anders Randrup är, som ryktas till Elfsborg? Känns oerhört osexigt att värva från danska andraligan, om det nu blir av. Men säkert billig, eller något...
2015-12-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Ja, titta det gjorde jag.

Är det helt belagt att IFK har klausul på Larsson?

För DIF:s del hoppas jag att nån klubb köper Amartey jävligt dyrt från FCK så DIF kan ta in en vettig anfallare.

Amartey lär för övrigt vara lite småsur att FCK inte släppte honom till Leicester i somras...

Nej, det är det väl inte, men det är väl ingen omöjlighet, sådana avtal har de ju haft tidigare.
2015-12-16, 05:16
Avslutad
Martin Christensen från ÅFF till Helsingborg. En ytter som bara kan en fint typ. Överstegsfint. Han är ganska lättläst enligt mig
2015-12-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej, det är det väl inte, men det är väl ingen omöjlighet, sådana avtal har de ju haft tidigare.

Rätt säker på att det är bekräftat att klausul finns (eller var det på Augustinsson?). Kan dock inte leta källa på telefonen.

Fan vad Sam måste flytta.
2015-12-16, 16:41
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Rätt säker på att det är bekräftat att klausul finns (eller var det på Augustinsson?). Kan dock inte leta källa på telefonen.

Fan vad Sam måste flytta.
Kurzwelly sade ju något i stil med "det är pengar som hade varit välkomna", innan han fick foten. Så man får väl nästan se det som att det är bekräftat.
2015-12-16, 17:18
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Kristinn Steindorsson klar för giffarna nu enligt fotbollskanalen.
Skönt, då är vi i princip klar för kommande säsong. 3 års kontrakt har han skrivit på.
2015-12-16, 18:55
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Kristinn Steindorsson klar för giffarna nu enligt fotbollskanalen.
Skönt, då är vi i princip klar för kommande säsong. 3 års kontrakt har han skrivit på.
Tror det kan bli en kanonvärvning!

Jag tror vi dock kan få in en mittfältare till. Eller en back. Iaf om Ålander lämnar. Men Urban har faktiskt levererat riktigt bra hittills!
2015-12-16, 20:37
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Jag tror vi dock kan få in en mittfältare till. Eller en back. Iaf om Ålander lämnar. Men Urban har faktiskt levererat riktigt bra hittills!

Steindorsson kommer vara en toppenvärvning för er. Riktigt fint mittfält ni har nu till åtminstone tre fjärdedelar med honom och Gerson/Runar i mitten.
2015-12-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Hoppas någon ny kan komma in istället för Ålander.

Vart ska Tranberg spela är det tänkt?
2015-12-16, 21:39
Medlem
I brist på riktiga nyheter. Unibets odds för vem som blir nästa permanenta huvudtränare för Malmö FF:

Rikard Norling 4,75
Pep Clotet Ruiz 5,50
Per-Mathias Högmo 6,50
Glenn Riddersholm 6,50
Stuart Baxter 7,50
Patrik Andersson 7,50
Olof Persson 10,00
Roland Nilsson 15,00
Janne Andersson 15,00
Mikael Stahre 15,00
Michael Laudrup 21,00
Tony Gustavsson 21,00