2015-12-15, 15:08
Medlem
Gallachers avatar
Som person så gillar jag Pep väldigt mycket men som huvudtränare för oss nu, i detta enormt viktiga skede där vinst i Allsvenskan är ett absolut krav (samt gärna cupen i vår) så har jag svårt för att inte bli fundersam. Visserligen har pågen skaffat sig massvis med erfarenhet borta i Wales men hans katastrofala HBK-sejour sitter fortfarande etsat i minnet och det skrämmer mig. Egentligen ville jag ha en erfaren tränare med några år på nacken, en ny Åge. Sen vet man aldrig vad MFF presenterar i dagarna.
2015-12-15, 15:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Som person så gillar jag Pep väldigt mycket men som huvudtränare för oss nu, i detta enormt viktiga skede där vinst i Allsvenskan är ett absolut krav (samt gärna cupen i vår) så har jag svårt för att inte bli fundersam. Visserligen har pågen skaffat sig massvis med erfarenhet borta i Wales men hans katastrofala HBK-sejour sitter fortfarande etsat i minnet och det skrämmer mig. Egentligen ville jag ha en erfaren tränare med några år på nacken, en ny Åge. Sen vet man aldrig vad MFF presenterar i dagarna.
Stuart Baxter? Låter onekligen som någon du beskriver.

-

Vid den här tiden på året brukar det florera rykten från höger till vänster varav 80% är ren bullshit men nu är det totaldött både in och ut ur klubbar..
2015-12-15, 16:01
Medlem
DavanDs avatar
http://www.fotbolldirekt.se/2015/12/15/avslojar-aik-oppnar-for-affar-med-stjarnan-har-fatt-tillatelse/

Per Karlsson (AIK) ryktas vara på väg till en utländsk klubb.
2015-12-15, 16:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
http://www.fotbolldirekt.se/2015/12/15/avslojar-aik-oppnar-for-affar-med-stjarnan-har-fatt-tillatelse/

Per Karlsson (AIK) ryktas vara på väg till en utländsk klubb.
Grejen med Pertan är att han är en fanbärare av rang men efter säsongen 2013 (då han var fantastisk) hitta han aldrig samma nivå, jag unnar honom verkligen ett kontrakt utomlands med pengarna det förhoppningsvis innebär. Samtidigt får AIK mer utrymme i backlinjen, win-win.
2015-12-15, 16:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Grejen med Pertan är att han är en fanbärare av rang men efter säsongen 2013 (då han var fantastisk) hitta han aldrig samma nivå, jag unnar honom verkligen ett kontrakt utomlands med pengarna det förhoppningsvis innebär. Samtidigt får AIK mer utrymme i backlinjen, win-win.

Ekonomiskt borde det kunna gå jämnt upp med att ta hem Backman igen, med sign-on/transfersumma och lönenivå.
Fast jag skulle kanske hellre se att vi lägger pengarna offensivt istället. Om vi räknar Hooiveld som självklar så har vi Sonko, Sauli och Haukur som tänkbara partners. När Hooiveld missar en match bör nog Nisse flyttas in som "general".
2015-12-15, 16:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ekonomiskt borde det kunna gå jämnt upp med att ta hem Backman igen, med sign-on/transfersumma och lönenivå.
Fast jag skulle kanske hellre se att vi lägger pengarna offensivt istället. Om vi räknar Hooiveld som självklar så har vi Sonko, Sauli och Haukur som tänkbara partners. När Hooiveld missar en match bör nog Nisse flyttas in som "general".
Backman som spelar i kinesiska div.2 och som ingen sett skymten av sedan 2013 känns inte stabilt för fem öre. Nisse däremot vet vi är en stabil mittback och det är hans position i grunden så i min mening vore det verkligen inte fel att flytta in Nisse och ha Kpozo som vänsterback, beroende på dennes status. Dock får man såklart ta hänsyn till att Nisse förmodligen vill spela vänsterback.
2015-12-15, 17:25
Bannlyst
Citat:
Hjulmand tar över Nordsjälland så då kan man avskriva honom som ersättare till Hareide, vilka fler finns på radarn?

Mourinho blir väl snart klubblös.
2015-12-15, 18:16
Bannlyst
Citat:
Hjulmand tar över Nordsjälland så då kan man avskriva honom som ersättare till Hareide, vilka fler finns på radarn?
Graham Potter Östersunds FK.
2015-12-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror de flesta scouter har haft koll på Engvall sedan U17-EM härom året. Han har nog stått med på många listor.

Ja, det kan nog stämma. Skall bli intressant att se vad som händer.

Möjligt att Blåvitt får ett par miljoner om Sam säljs, det hade varit ett skönt, och nödvändigt.

Citat:
Sam Larsson fortsätter imponera i Holland. Insatserna gör att Heerenveen nu väntar hett intresse kring den förre Blåvittspelaren när transferfönstret öppnar.

– Vi kan förvänta oss mycket intresse i januari och i sommar, säger sportchef Hans Vonk till Fotbollskanalen.

En övergång skulle öppna för miljoner till Blåvitt som enligt uppgifter till GP har en vidareförsäljningsklausul på Larsson på 15-20 procent.

Sam Larsson fortsätter stå för imponerande insatser i holländska ligan. Svenskens framfart får Heerenveens sportchef att hylla honom som ligans bäste dribbler.
– Det finns ingen yttermittfältare i den holländska ligan som är lika bra som Sam när det kommer till att dribbla och passa, säger Hans Vonk till Fotbollskanalen.
- See more at: http://www.gp.se/sport/fotboll/1.2928427-het-larsson-kan-ge-blavitt-tio-miljoner#sthash.hLXuWU2r.dpuf

[...]
2015-12-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Möjligt att Blåvitt får ett par miljoner om Sam säljs, det hade varit ett skönt, och nödvändigt.

Skadad säsongen ut så inte innan sommaren iaf.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article21943113.ab
2015-12-15, 21:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Skadad säsongen ut så inte innan sommaren iaf.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article21943113.ab
Du blandar ihop Sam Larsson och Simon Thern.
2015-12-15, 22:31
Medlem
civilians avatar
Citat:
Vid den här tiden på året brukar det florera rykten från höger till vänster varav 80% är ren bullshit men nu är det totaldött både in och ut ur klubbar..

Hm. Håller inte riktigt med om att det är totaldött! Bara de senaste har exempelvis Bajen förstärkt med Hallberg, Helsingborg värvat och sålt rätt så friskt, Elfsborg erbjudit Avdic kontrakt, några andra lag knutit åt sig superettan-talanger och Örebro diskuterar Almebäck. Och det här var bara sådant jag kom på så här på rak arm. Med tanke på att fönstret inte ens öppnat är det väl ändå helt okej aktivitet hittils?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in