2015-12-15, 18:28
  #44245
Medlem
Stakeholders avatar
SD har nog gjort sitt för den här gången. Opinionen svänger i takt med inflödet, som numer bara sipprar som en droppande kran.

Sossarna har visat stake och kommer nog vinna tillbaka en del röster men Moderaternas röstfiske kommer inte ge avsedd effekt. SD kommer att tappa till oss sossar men kanske bara ner till 18-20%.
2015-12-15, 18:53
  #44246
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
SD har nog gjort sitt för den här gången. Opinionen svänger i takt med inflödet, som numer bara sipprar som en droppande kran.

Sossarna har visat stake och kommer nog vinna tillbaka en del röster men Moderaternas röstfiske kommer inte ge avsedd effekt. SD kommer att tappa till oss sossar men kanske bara ner till 18-20%.


SD blev största parti pga av en invandring som är dubbelt så stor än den idag. Så ledsen, era fantasier är bara fantasier.
2015-12-15, 19:00
  #44247
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Var i ligger storheten i jämförelsen då? Har du inte presenterat vad jag har sett.
Vad menar du med "var i"? Och vad är det för storhet du talar om?
2015-12-15, 19:39
  #44248
Medlem
hazzos avatar
http://www.friatider.se/l-fven-vill-snart-ppna-f-r-invandring-igen-beh-vs-f-r-att-klara-den-demografiska-utvecklingen

Sossarna hade nog en viss chans att återhämta sig o då gör man ett sådant här klavertramp. Om nu svenska folket läser detta så kommer sd att öka ytterligare. Ett skakigt mp flankerat av ett s som vrida på kranen igen. Fattar inte vad det är för demografi. 80% inflöde av män. Det är alltså en mansbrist vi har.

Som vanligt så kan sd luta sig tillbaks o se hur opinionssiffrorna stiger.


Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
SD har nog gjort sitt för den här gången. Opinionen svänger i takt med inflödet, som numer bara sipprar som en droppande kran.

Sossarna har visat stake och kommer nog vinna tillbaka en del röster men Moderaternas röstfiske kommer inte ge avsedd effekt. SD kommer att tappa till oss sossar men kanske bara ner till 18-20%.
2015-12-15, 20:30
  #44249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Vad menar du med "var i"? Och vad är det för storhet du talar om?
Jag saknar (de vetenskapliga) bevisen för att webenkäter är bättre.
2015-12-15, 20:32
  #44250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Skrev du detta inlägg bara för att bevisa att du inte kan något om statistik? Om inte, varför?
Det är ju jag som kan statistik. Eftersom jag utgår från att de institut som har de bästa statistika metoderna är de som vi ska lita på. Medans ni andra i debatten tar enstaka exempel (anekdotisk bevisföring) och använder det som argument för att webenkäter är bättre.
2015-12-15, 20:38
  #44251
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag saknar (de vetenskapliga) bevisen för att webenkäter är bättre.
Här har du en källa.
http://www.pewresearch.org/2015/05/13/from-telephone-to-the-web-the-challenge-of-mode-of-interview-effects-in-public-opinion-polls/
Om du väljer att kalla den ovetenskaplig, får du gärna motivera.

Du kan även gärna peka på (de vetenskapliga) bevisen för att webenkäter är sämre.
2015-12-15, 21:14
  #44252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag saknar (de vetenskapliga) bevisen för att webenkäter är bättre.
http://poq.oxfordjournals.org/content/73/4/641.abstract
Citat:
These results suggest that Internet data collection from a probability sample yields more accurate results than do telephone interviewing[...]
2015-12-15, 22:25
  #44253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
I all enkelhet, det är i "för"-frågorna som SD kommer att få bekymmer framöver.

(Det är också i "för"-frågorna som SD har haft "enkla svar på svåra frågor", huvudsakligen därför att man lovat allt till alla, med SD-varianten av invandrings- och asylpolitik som motor.)

Var? När?
2015-12-15, 23:21
  #44254
Medlem
Tyvärr måste jag säga att SD kommer öka kontinuerligt tills de får egen majoritet.
Tyvärr, därför att under tiden blir konsekvenserna för Sverige bara värre och värre.
Sossarna försöker dölja och skjuta på konsekvenserna av invandringskostnaderna genom att låna till invandringens ofantliga kostnader. Detta gör att gemene sosse- och pk-väljare inte kommer märka vad som händer förrän statslånen börjar likna 90-talets nivåer på 75% av BNP.
Det som hände då var att man höjde räntan till 500% för att försöka undvika en jättedevalvering. Det gick inte utan det slutade med en ca 40%-ig devalvering.

Det otroliga är att 7K har kommit undan ansvaret för att Svenska kronan redan nu devalverats med nära 50% mot dollarn utan att någon ansvarig ställts mot väggen. Politikerna har stulit 50% av våra surt förvärvade pengar!
Senast idag står företrädare och påstår att Sveriges affärer går bra, men det är ju enbart pga denna jättelika devalvering !!!

När lånekarusellen startar och det är slut på Thailandsresor och villalånens räntor börjar ta merparten av inkomsterna då blir det återigen dags för Löfvén att erkänna att han varit naiv och skulle ha lyssnat på SD och tagit emot deras hjälp för att rädda vad som räddas kan i det läge Sverige har hamnat pga förrädaren Fredrik Reinfeldt, 7K, PK-folket och massmedievänstern.
Ingen vacker framtid Löfvén skapar men det är exakt vad som väntar och det har även "framtidsutredningen" som presenterades förra veckan kommit fram till.
Först på 2060-talet kan det börja rätta till sig men då har redan våra pensionsräddare gjort rent hus med de som försöker reducera bidragen till nono-zonerna så den "framtidsutredningen" har för länge sedan spelat ut sin roll!
2015-12-16, 00:16
  #44255
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary<br /> <br />
Jag saknar (de vetenskapliga) bevisen för att webenkäter är bättre.


Tyvärr bäste K-kamrat, är vetenskapliga bevis i samband med genomgående ca 50-procentiga bortfall i telefon-statistiken helt obefintliga, enligt civiliserad borglig vetenskap.

Däremot är det uppenbart att de metoder som t ex Sentio och YouGov använder är avsevärt bättre, vilket mätningarna i relation till valresultaten tydligt indikerar.

Tyvärr bäste K-kamrat, överträffar verkligheten, som vanligt vetenskapen - särskilt socialistisk s k vetenskap...
2015-12-16, 01:03
  #44256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x5
http://poq.oxfordjournals.org/content/73/4/641.abstract

Men läs det du själv citerade: "These results suggest that Internet data collection from a probability sample yields more accurate results than do telephone interviewing[...]" Översatt till svenska blir det: Resultaten pekar på, resultaten antyder, resultaten gör det tänkbart.. Med andra ord är inget ännu bevisat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in