2015-09-10, 08:06
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Det var V som AB friserat lite. Hm. Så går.det när man räknar med hjärtat...
Hur vet du det?
2015-09-10, 08:08
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ojdå! SD fortsätter uppåt och är näst störst i Inizio mätning. En riktig kalldusch för media efter veckans kampanj.

..och Nyheteridag.se lär inom kort redovisa Sentio-mätning där sd är största parti.

Ser ingen annan förklaring till informationen på deras förstasida.
2015-09-10, 08:08
Medlem
Nycticoraxs avatar
Tror jag susar till jobbet med ett leende idag

Ser att dom har justerat siffrorna för V nu. Det var nog dessa som gjorde att det blev 100%+.

Edit: BurtMunro noterade det redan, ovan.
2015-09-10, 08:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Det var V som AB friserat lite. Hm. Så går.det när man räknar med hjärtat...

Stämmer. 6,2% har man satt nu.
2015-09-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Jag är nyfiken på om SD's siffror har bromsats av medias kampanj eller de facto ökat som en konsekvens av denna. Faktum kvarstår att framgång föder framgång, vilket är det viktigaste med denna mätning.

Kan så vara att det har bromsat lite? Men det har ju hänt lite andra saker med, Ikea morden, gruppvåldtäkt, skottlossningar sen tror jag att många i moderat kommuner börjar bli något bajsnödiga nu när man pratar om att flyktingarna ska fördelas ut jämnt. Läste nu precis att även FP har fogat sig med sossarna om att alla kommuner ska få sin beskärda del av pensionsräddare. Detta lär ju sänka FP och ge SD ännu fler röster, framtiden ser verkligen ljus ut för SD. Glömde nästan men jag tror att många har insett hur lögnaktiga msm har varit ifallet om den lille pojken vars far var en äcklig lyxmigrant från Turkiet, som ville fixa sina tänder på Svenska skattebetalares kostnad.
2015-09-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Hur vet du det?

De har rättat siffran från 9.2 till 6.x.
2015-09-10, 08:12
Medlem
Förmodligen är det V och/eller C som har fått för höga siffror. Det krävs ju närmast episk inkompetens för att inte notera att totalsumman är för stor på sin egen OU.

I övrigt tror jag man ska vara försiktig med tolkningen. Opinioner rör sig trögt. Enskilda kampanjer eller händelser får aldrig så snabbt genomslag. Det kan vara våldssommarens uppgång som kommer nu. Huruvida denna kampanjen och den större EU-krisen får genomslag får vi se över längre tid.

Men självklart är det en käftsmäll som tär på etablissemangets och regeringens självförtroende för att inte tala om att det sätter AKB i en allt jobbigare sits inför stämman.

För övrigt är det underhållande hur illa det går för MP. De syns knappt trots att det är deras kärnfråga som dominerar.
2015-09-10, 08:16
Medlem
CaptainKulings avatar
Det var väl AB som sågade självrekryterade webpaneler? Men det kanske inte gäller när de kan kalla den för "Aftonbladet/Inizio".
2015-09-10, 08:23
Medlem
Scientia-Viss avatar
Har funderat på en sak. Är det bara jag som tror att AB till slut kommer bli så desperata att de börjar hänga ut de som faktiskt röstar på SD? Typ: "topp i näringslivet uppger att han stödjer SD". Skulle kallt förvänta mig det scenariot om jag deltagit i deras opinionsundersökning.

Tillägg: det var ett hypotetiskt scenario. Jag är ingen näringslivstopp, tyvärr
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-09-10 kl. 09:11.
2015-09-10, 08:24
Medlem
RadioDDR1s avatar
SD ligger för lågt, C ligger för högt, KD ligger lite för högt också. Resten ser ganska realistiskt ut.

Om jag fick justera:
SD: Från 21,5 till 24
C: Från 9,6 till 7,5
KD: Från 4,2 till 3
2015-09-10, 08:25
Medlem
En annan intressant notering är att det knappt ens noteras att M är mindre än SD. Det har nästintill blivit att betrakta som fullt normalt och rimligt bland politiska kommentatorer. Att MP dessutom är NÄST MINSTA parti förbigås även det med en gäspning.

Dessutom särredovisas inte Fi längre? Har vänstermedia gett upp den flanken för att använda röstboskapen för att förstärka centrallinjen?

Med tanke på MPs kroniska överskattande i OUs så sniffar de sannolikt på spärren och kommer behöva stödröster från V och Fi (som ändå inte kommer in). Men stödröstande är svårt att mobilisera när man överskattas i OUs.

Borgarna informeras ju iallafall om att de behöver stödrösta på KD.

Man kanske ska börja uppge MP i OUs när valet närmar sig... 😉
Senast redigerad av Nethater 2015-09-10 kl. 08:31.
2015-09-10, 08:28
Medlem
Månsans avatar
Vilket hemskt bildval de gjort på Aftonbladets förstasida som illustration till undersökningen. Ganska magstarkt till och med för att vara Aftonbladet.

Den drunknade lille pojken bredvid Mattias Karlsson. Ni rasister som stödjer nazisten till höger är skyldiga till en 3-årings död är det övertydliga budskapet. Skäms, hjärtlösa typer, ni har mördat, fatta det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in