• 1
  • 2
2015-12-09, 19:52
Medlem
Dawlishs avatar
Vi alla minns vår/sommar 2014. Vi var många som var där, Fubinacan, Pinacan, abstinensen... ja, det var väl inte helt ovanligt att stöta på människor som rökte diverse "rökmixpulver".

Sen kom hösten 2014, nyheterna exploderade kring förmodade dödsfall i samband med kemiskt framställda "cannabinoider", som egentligen var oklart vad.

Nu är snart 2016 här och det känns som att marknaden är död. Är den? Ni som fortfarande röker rökmix, vad röker ni och varför? Är det fortfarande så där hysteriskt starkt som det kan bli ibland?

Varför fortsätter man, om man bortser från priset?
Citera
2015-12-09, 20:12
Medlem
EnsamSjomans avatar
Gissar på att folk använder fortf, eftersom det skrivs i trådarna i det forumet..

Varför, kan jag ej svara på.
Citera
2015-12-09, 20:50
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamSjoman
Gissar på att folk använder fortf, eftersom det skrivs i trådarna i det forumet..

Varför, kan jag ej svara på.

Då kanske du ska låta någon som brukar svara.
Citera
2015-12-09, 21:01
Medlem
fast skiten har alltid varit riktigt dåligt att bruka så de som röker gör väl det av samma anledning nu som då

är väl ingen som har trott det har varit hälsokost för att tidningarna inte skrev massor om det?
Citera
2015-12-09, 21:33
Medlem
EnsamSjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Då kanske du ska låta någon som brukar svara.

Hade du läst i nån annan tråd innan du skapar en ny så hade du vetat att det finns folk som brukar skiten fortfarande och sluppit starta en tråd om det. Och vrf dom brukar är väl antingen beroende, eller för att dom helt enkelt gillar det.
Citera
2015-12-09, 21:52
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
2014? Pfft, alla minns vi 2008-2009 när rökmix var soft. Efter det har det ju bara eskalerat och dom enda som verkar röka skiten är folk som rökt sönder sina cannabinoidreceptorer med så mycket syntetiskt till den grad att de inte ens blir stekta av bra gräs. 2014 alltså, då var ju rökmix redan åt helvete. Det fanns en tid när Spice var någonting bra men det är sedan länge förbi.
Citera
2015-12-09, 22:14
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
2014? Pfft, alla minns vi 2008-2009 när rökmix var soft. Efter det har det ju bara eskalerat och dom enda som verkar röka skiten är folk som rökt sönder sina cannabinoidreceptorer med så mycket syntetiskt till den grad att de inte ens blir stekta av bra gräs. 2014 alltså, då var ju rökmix redan åt helvete. Det fanns en tid när Spice var någonting bra men det är sedan länge förbi.

Det var onekligen åt helvete 2014.
Citera
2015-12-10, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

Jag skiter i om första generationen var soft. Det är fortfarande kemikalier, och kommer fucka dig totalt.
Man är efterbliven om du behöver röka giftet, oavsett om du pissar eller ej. Det bevisar att individen inte klarar av att vara nykter.
Du leker med ditt liv när du intar noider. Wikipedia säger inte hela sanningen, och alla som försöker leka smarta gör mig skrattfärdig.
Citera
2015-12-13, 20:14
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Jag skiter i om första generationen var soft. Det är fortfarande kemikalier, och kommer fucka dig totalt.
Man är efterbliven om du behöver röka giftet, oavsett om du pissar eller ej. Det bevisar att individen inte klarar av att vara nykter.
Du leker med ditt liv när du intar noider. Wikipedia säger inte hela sanningen, och alla som försöker leka smarta gör mig skrattfärdig.

De första kemikalierna fanns det inga kända skadeverkningar ifrån så du borde kanske sluta leka viktig. De klassades för att de påminde om weed. Det var innan småbarn satt och gjorde sin egen rökmix hemma på kammaren och sålde. Det var företag som gjorde mixerna, med ett varumärke att tänka på. Det tror jag också spelade en roll i att det var säkrare på den tiden. Det är skrattretande att du tror alla kemikalier är direkt livsfarliga. Och att du uttalar dig om att det kommer "fucka dig totalt" tyder på att du inte ens testat den första generationens mixar. Det var väldigt vanligt på den tiden och man hörde aldrig om dödsfall då, direkt de klassades började varningsexemplen rulla in.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2015-12-13 kl. 20:24.
Citera
2015-12-13, 20:17
Medlem
Jag brukar köpa mig ett halvgram eller så om jag trillar över det eller andan faller på och jag ser någon ny sort. Mest för att jag är nyfiken av naturen och tenderar att stoppa i mig det mesta som kommer i min väg iaf en gång för att se vad som händer.

Har inte blivit direkt imponerad på senaste tid dock och jag tror det är en marknad som sakta men säkert håller på att dö helt till slut, iaf i sverige hur det ser ut i övriga världen vettefan.
Citera
2015-12-15, 16:50
Medlem
Har själv slutat helt. Ser inget kul i att bli knullad på pengar hela tiden. Köper mig en folkis märk väl en folkis inte 10-20 utan 1st folköl till helgen, blir lite lagom mysfull på en, tycker det räcker faktiskt. Pallar inte röka rökmixar och få abstinens värre än helvete längre.

Hade gärna tagit mig en pipa hasch men detta är ju olagligt.
Citera
2015-12-15, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Har själv slutat helt. Ser inget kul i att bli knullad på pengar hela tiden. Köper mig en folkis märk väl en folkis inte 10-20 utan 1st folköl till helgen, blir lite lagom mysfull på en, tycker det räcker faktiskt. Pallar inte röka rökmixar och få abstinens värre än helvete längre.

Hade gärna tagit mig en pipa hasch men detta är ju olagligt.

Lol vad är du rädd för? Har rökt i 7 år utan att bli tagen.
Nojjig much?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in