2015-12-15, 14:24
Medlem
Tjyvass avatar
Äntligen! Det här blir finemang för SVT. Snart borde det väl bli dags att anställa en högerextremist. Jag börjar hålla andan från och med nu.

Hyllning till Jan: https://www.youtube.com/watch?v=P7SmD7-42M0
Citera
2015-12-15, 14:32
Medlem
Några frågor:
-Var det några som blev erbjudna jobbet och tackade nej från näringslivet?
-Är valet av en man och en kvinna ett nervöst utslag av Noaks ark eller brukar det vara två chefer?

Bonusfråga:
-Är det nu Jan blir smällfet och gråhårig? (alfa gorillhanne)
Citera
2015-12-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritter
Stasi-TV+Jan Stalin=Sant.

Man får väl ändå säga att de passar rätt bra ihop.

Finns en orsak till varför man valde Jan Helin, man vill fortsätta att vara partiska makten mot folket.

Rolig video där svt kastar sten i glashus https://m.youtube.com/watch?v=AZjzmRAH2CE&feature=youtu.be
Citera
2015-12-15, 14:34
Medlem
Hahaha, ja vad ska man säga.

Betalar du fortfarande TV-licens? Nu betalar du Jan Helins lön när du betalar in licensen.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är en intressant värvning ur det perspektivet. Jag trodde nog själv att Jan Helin skulle anses vara för politisk för public service med tanke på krönikor, tal och föredrag han hållit tidigare. De hugger ju rätt snabbt på reportrar och programledare som tar ställning, menar jag.
Förvaltningsstiftelsen för SR/SVT är politiker utsedda av politiker, mängd baseras på valresultatet precis som platser i riksdagen*, dessa bestämmer i sin tur vilka som ska sitta i SVT:s styrelse.

Så det är ju en politiskt styrd organisation rakt genom. Är ju ingen hemlighet.
Visst finns det journalister och till viss del program som kan ta beslut utanför den politiska linjen, men seglen för hela skutan seglar alltid i riktning med den politiska linjen.

Programdirektör är toppskiktet av SVT och nära till den politiska toppen. Så JH:s tydliga politiska sida är snarere en klar merit än ett hinder. JH är så klart själv väl medveten om närheten till politiken i och med ställningen.

*Detta är ännu en orsak till varför det är viktigt att få upp SD:s valresultat.
Citera
2015-12-15, 14:39
Medlem
TheGlobalEmpires avatar
Helin är en vidrig PK-människa, så det här är en fasansfull rekrytering av SVT. Istället för att få ett toppjobb borde Helin löpa gatlopp för brott mot mänskligheten. Hade jag betalt TV-licens så hade jag slutat med det direkt efter det här rövknullet som vi alla nu drabbats av.
Citera
2015-12-15, 14:44
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Detta är ännu en orsak till varför det är viktigt att få upp SD:s valresultat.

Nu tillhör jag i och för sig den kategorin av människor som röstade på Sverigedemokraterna i senaste valet, Men jag röstade på dom då för att moderaterna och dom andra partierna var så långt ute och cyklade. Jag läser nu på Facebook att dom andra partierna fortfarande är så långt ute och cyklar, så jag vet tror inte den här helomvändningen man nu kan se efter flyktingströmmen är en röst värd. (Men byt partiledare till en början och jag med mitt tålamod kan kanske se det rätta )
Citera
2015-12-15, 14:45
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Jag är riktigt upprörd. Jan Helin är en slemhög som inte förtjänar ett jobb överhuvudtaget, än mindre ett där han har makt över den offentliga debatten i Sverige. Hade världen varit rättvis hade Jan Helin redan varit hängd för landsförräderi.

Men världen är som den är och det bästa man kan hoppas på i detta läget är att fler slutar betala TV-licensen i och med detta och att Public Service läggs ner inom en snar framtid.
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2015-12-15 kl. 15:05.
Citera
2015-12-15, 14:51
Medlem
Största hycklaren inom media får jobb på SVT oväntat? -näeee
SVT anställer ju bara slödder inom koncernen.
Är du homo, nekrofil, tvåkönad eller på ett annat sätt faller utanför "ramverket"
-Ja då är du välkommen till SVT eller SR för de anställer bara idioter!

I sådana här lägen är jag glad att jag inte betalt tv-licens på över 13 år..
Citera
2015-12-15, 14:58
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Inte en enda positiv kommentar på SVT:s Facebook. Förutom en och annan som inte vet Jan Stalins agenda. Aftonbladet har inte vågat lägga upp nyheten bland sitt FB flöde. Satsar på att Uppdrag Granskning kommer vara kvar men med en annan stab. Såg att Kakan Hermansson slutat på p3 morgon. Kakan Hermansson kommer definitivt tilldelas ett attraktivt jobb hos SVT. Kanske ta över efter Josefsson, förmodligen inte programledare men reporter. Programledare blir Anders Lindberg eller Virtanen.
Citera
2015-12-15, 15:04
Medlem
rikastistorstans avatar
Tack Janne för din outtröttliga kamp för att bryta ner det svenska folket. Du kommer att passa in alldeles ypperligt på Svt. Blev nästan lite tårögd när Janne tackades av i sin egna webb-tv av en lismande reporter som själv en gång i tiden fick snaska Helin-kotte för att få jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Äntligen! Det här blir finemang för SVT. Snart borde det väl bli dags att anställa en högerextremist. Jag börjar hålla andan från och med nu.

Hyllning till Jan: https://www.youtube.com/watch?v=P7SmD7-42M0

Härlig låt som går varmt här hemma just nu.
Citera
2015-12-15, 15:11
Medlem
Fy fan, det här gillar jag inte.

SVT bör i mina ögon vara politiskt OBUNDET alltså varken SD, MP, V eller vad som helst. Jag är så jävla trött på att ALLT på svt handlar om politik och inbördes karriär. Vad i helvete.

Jan Helin är verkligen inne på det spåret, så nu blir det ännu mer. Jag understryker verkligen att jag SKITER högaktningsfullt i om Jan Helin hade varit partiordförande för Svenskarnas Parti, visst att denna evinnerliga självapostling av "godheten" också går en på nerverna men usch kan dom inte bara ta sig ur ekorrhjulet???

Karusellen snurrar verkligen snabbare och snabbare gud vad tråkigt.

Det finns SÅ JÄVLA MYCKET spännande runt om i Sverige och världen att visa!

Experimentalfilm, dokumentärer, animation, Livestreamingar från Counterstrikevärldsmästerskap, något nytt kockprogram med en livlig stolle. Mer sportsändningar av sporter som inte är komersiella, tex BJJ (som sverige är en stornation i). Kanske till och med köpa in lite mer gamla rullar från 70-80 talen och då inte bara amerikanska utan även Ryska? I sverige är vi ju så jävla fullproppade med amerikansk skit att folk vet väl inte ens om att Ryssland producerar per år minst lika många blockbusters i 10+miljoner dollar kategorin och har gjort sedan länge. Men jag antar att ryssen är väl "fienden" så att köpa något därifrån går inte för sig...

Alternativen är massor, det har aldrig producerats så mycket spännande saker i film- och videoformat som det görs nu och jag tror inte Jan Helin har en jävla aning om hur han ska hitta dessa saker. Dom kommer sitta runt ett bord inne på SVT och diskutera hur de ska vända opinionssiffrorna...

Helvetes jävla piss.
Senast redigerad av jontahontas 2015-12-15 kl. 15:13.
Citera
2015-12-15, 15:11
Medlem
Vilket bra tillskott för tv som inte styrs av politiska intressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här