2015-12-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGlobalEmpire
Helin är en vidrig PK-människa, så det här är en fasansfull rekrytering av SVT. Istället för att få ett toppjobb borde Helin löpa gatlopp för brott mot mänskligheten. Hade jag betalt TV-licens så hade jag slutat med det direkt efter det här rövknullet som vi alla nu drabbats av.

Alla på SvT är väl politiskt korrekta. Det är väl själva definitionen på PK att man står för det som är SvTs uppdrag.

"SVT:s utbud präglas av demokratiska och humanistiska värden, folkbildningsambitioner, mångfald och kvalitet och det ska vara tillgängligt för alla oavsett förutsättningar och bakgrund."

Tomten kommer att vara röd också framöver, lucia vitklädd med ljus i hår, fotbollen rund och vädret växlande.
Citera
2015-12-15, 15:14
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Synd att jag inte betalar TV-licens, så att jag kunde sluta med det.

Jag tänkte detsamma: Detta måste jag visa mitt missnöje med. Men så kom jag på att jag inte kan göra ett skit. TV-licensen betalade jag senast 1999.

Tillägg: Blir det halva programtiden med kattklipp och vilseledande programrubriker nu?
Senast redigerad av Hurt-Åke 2015-12-15 kl. 15:21.
Citera
2015-12-15, 15:19
Bannlyst
En till vänsterextremist hos svt spelar ingen roll. Det kan väl inte bli mer vänstervridet ändå?
Citera
2015-12-15, 15:34
Medlem
IceEyess avatar
"Opartiska" SVT briljerar återigen.

Föreställ er drevet i fall SVT skulle tillsätta en skribent från Fria Tider på den positionen.
Citera
2015-12-15, 15:43
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Snart så gästar väl Lena Mellin hos programmet Fråga Doktorn också.
Citera
2015-12-15, 15:48
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Ingen positiv kommentar bland SVT nyheter på twitter. Som tur är intalar sig pk eliten att alla som reagerar negativt är rasistiska troll. Jan Helin och Hanna Stjärne kan forsätta leva i sin bubbla med ryggdunkar och gruppsex. Var tal om att Stalin skulle bli vd för SVT. Sa ifrån sig posten för att han fick bättre betalt av Aftonbladet. Undra vad lönen ligger på nu när han går över. Stjärne ville verkligen ha Jan Stalin.
Citera
2015-12-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tänkte detsamma: Detta måste jag visa mitt missnöje med. Men så kom jag på att jag inte kan göra ett skit. TV-licensen betalade jag senast 1999.

Tillägg: Blir det halva programtiden med kattklipp och vilseledande programrubriker nu?

Vilseledandemrubriker ala aftonskiten har de redan kört länge gällande nyheter iaf, men jag har vant mig, tyvärr.

Favorit är hur de använder bilder också. Seriöst oseriös journalistik.

Nyheter läser jag från andra länder. Svt's läser jag ofta för att ta tempen och se vad de valt ut att rapportera.
Skämmigt..
De får ju inte reklampengar, varför denna jakt på klick också?

Suck..
Citera
2015-12-15, 15:53
Medlem
Bushsweedes avatar
Hanna Stjärne, Jan Helin, Lena Sundström, Behrang Miri, Soran Ismail, Malena Ernman, "Kakan" Hermansson, Gina Dirawi, Belinda Olsson, Assia Dahir, Lena Lauren, Fredrik Önnevall, Hans Karlsson m.fl. m.fl. m.fl....

Sveriges Vänster Tätaste oberoende kanal.

Jag är redan mer än fullt medveten om att SVT är ett politiskt vänsternäste och förespråkar givetvis en fullständig avveckling sedan länge. Anställningen av Jan Helin är i sammanhanget fullständigt logisk och föga förvånande eller egentligen ens upprörande.

Det som är upprörande är SVT´s envisa hävdande att man är opartiskheten självt och det politiska oberoendet personifierat samt dess arbete med att förpassa in licensavgiften som obligatoriskt tvingande post på skattsedeln.

Den typiska förbannade vänsterhycklande lögnen rätt upp i ansiktet är oerhört provocerande..
ALDRIG en tv-skattekrona ni kommer att stjäla från mig, satans yngel!
Citera
2015-12-15, 16:02
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Ingen positiv kommentar bland SVT nyheter på twitter. Som tur är intalar sig pk eliten att alla som reagerar negativt är rasistiska troll.

De kunde inte bry sig mindre. Protesterna blir bara ännu ett bevis på att folk är okunniga och behöver uppfostras.

Det spelar ingen större roll om kritikerna är professorer, knegare eller mentalpatienter. En folkhögskoleutbildad kollegas ryggdunk väger tyngre än tusen plebejers klagan.
Citera
2015-12-15, 16:02
Bannlyst
Såg rykten på twitter att aftonbladet skall säljas till Bonnier.
Kan det kanske vara det som gjorde han lämnade då en sammanslagning med Expressen är på gång?

Ja framtiden får utvisa, men det är mitt bet för tillfället iallafall.
Citera
2015-12-15, 16:08
Medlem
mishimas avatar
Intressant nu hur hanterar vissa frågor med tanke på vilka åsikter han haft om public service. Vänder han om eller är han konsekvent? Han har till exempel varit väldigt kritiskt till hur public service breder ut sig utanför etermedierna, till exempel med edit.se och liknande satsningar.

Är han konsekvent så är han ett bra val för dem som ogillar public service. Är han inte så står kritikerna redo med sina sågningar.

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/04/13/jan-helin-om-edit-far-nastan-panik/
http://www.svt.se/kultur/medier/ps-och-facebook
Senast redigerad av mishima 2015-12-15 kl. 16:14.
Citera
2015-12-15, 16:08
Medlem
Hahahahaha vilket troll-rage.
Sanningen är att Jan Helin är ytterst kompetent och blir en alldeles utmärkt programdirektör på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in