2015-12-15, 04:22
Medlem
Grandiosos avatar
Lisa Holm-åklagarens sågning av försvaret: ”Grundlöst påstående”

Citat:
”Försvaret hävdar att utredningen inte bedrivits förutsättningslöst, vilket är ett helt grundlöst påstående. Alla tips som kommit in till utredningen har undersökts och följts upp, ett mycket stort antal personer är hörda, teknisk undersökning av flera fordon och platser har genomförts”, skriver Lars-Göran Wennerholm.
Citat:
”Vad gäller påståendet att Nerijus Bilevicius skulle ha utsatts för otillbörlig press under vissa av förhören kan jag bara konstatera att han vid samtliga förhör haft försvarare närvarande som inte alls reagerat vid förhörstillfällena samt att han hela tiden nekat till brott”, skriver Wennerholm.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21939117.ab
2015-12-15, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det enda man blir mållös av är ditt svammel.
Det är osammanhängande och obegripligt till stora delar.

Och hur kom rasism in i bilden?
Polisen kan väl inte lastas för att Lisas mördare råkade vara litauer?

Ta gärna del av förundersökningsprotokollet för det har du tydligen ännu inte gjort och
ändå anser du dig ha på fötterna för att kunna döma ut utredningen och utredarna.
Förstår du inte hur dumt nåt sånt blir?

Gillar du inte kunskap? Är det bättre att vara utan eller?

Det framstår för mig som närmast obegripligt att du och andra som "stretar emot"
inte kan fatta hur väldigt bunden Nerijus är till sitt illdåd.
Det finns inte ett jävla spår efter någon annan person om man nu undantar DNA-träffen
från fru Irina på Lisas trosor, men det är ju bara ytterligare en sak som befäster Neros
skuld till mordet. Eftersom inte hon har deltagit vid gärningen så kan ju inte gärna hennes
DNA avsättas annat än genom makens försorg. Begriper du?

Nerijus har ju för fan varit och lämnat sin signatur så jävla många gånger på Lisas kläder,
snören och rör och det är fråga om färskt och inget gammalt blod. Förstår du betydelsen
av detta? Nej, antagligen inte.

Därutöver tillkommer dessa vittnesmål som placerar honom i rasande fart på småvägarna
från och till Martorp vid väldigt, väldigt KRITISKA tidpunkter. Fattar du?

Och sedan har vi fru och bror som vid förhör väljer att vara sanningsenliga och vips har
Nero inget alibi heller. Han försökte få dem att ljuga: "Var inte dumma nu", men
de valde att låta bli.

Neros bror Aivaras är nog inte så vidare förtjust i att ha en bror som lustmördat en 17-årig
tjej. Nej, han har väl till och med gått så långt i förhör att han sagt att har NB gjort detta
vill han inte längre veta av honom som sin bror.
Det hade inte jag heller velat om jag haft en bror som burit sig åt så här fruktansvärt
mot en annan människa.

Att fru Irina nu framträder i media och berättar att kärleken är oförändrat stark till
hennes flickmördande make och vill se honom fri är onekligen svårsmält men det är
nog mera fråga om att hon behöver någon som försörjer henne än nåt annat.

Hon har sett bilderna på den mördade Lisa och efter att hon gjort det blev hon visst
i svimningstagen därborta i Litauen. Hon begriper mycket väl att det är hennes Nerijus
som har gjort detta fasansfulla mot flickan och ändå kan människan vilja ha aset hos sig.
Men som sagt: behovet av nån som står för uppehället väger tyngre. Då får man
stå ut med saker hur hemska dom än är.

En karg livsmiljö. Karga människor.

Nu får hon vänta i en evighet på sin mördare till make. Kanske han aldrig kommer ut mera.
Hon gör nog bäst i att leta reda på en ny karl åt sig som kan föda henne framöver.
Hon får börja dejta på nätet igen. Det var ju på så vis hon en gång träffade denne Nerijus.

Japp sveriges juridiska elit håller med er och har därmed satt ett riktigt bottenbetyg på sig själv. Man skäms på deras vägnar.

Inte med ett enda argument bemöter du mina påståenden.

Du silar mygg och sväljer elefanter.

5 månader tog det för åklagaren att komma ut med bevis som bevisligen fanns på plats samma kväll... Han måste vara enastående. Jag kan inte annat än hålla med. Enastående långsökt.

Och en månad efter dom i hovrätt som väl även den avgörs med tärningskastande så hittas NB död i sin cell pga "självmord".

Han släpps i hemlighet ut bakvägen och avrättas samma kväll och grävs ner längs med motorvägen. Ingen saknar honom och alla är nöjda.

En liten fattig gästarbetare tar livet av sig på grund av sin skuld ekar löpsedlarna...

Mordet är löst. Polisen är enastående framgångsrik. Rättväsendet gör en klanderfri granskning med syn och allt. Eliten klappar händerna. Alla är glada. Utom en bajsig liten sadist.

Livet fortsätter precis som innan och media undrar vad prinsessan ätit till middag...

Fy fan för er och bananrepubliken Sverige.
2015-12-15, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du menar på fullt allvar att Lisa skulle ha gått in i det där skitiga, äckliga slaktrummet för att hitta ett balsnöre och binda sig en midsommarkrans! Den sjunde juni.

Detta för att förklara hur hennes DNA finns där på ett naturligt sätt i motsats till att ha lämnat DNA när hon mördades där?

Att kalla det "kreativ läggning" är inget annat än verklighetsfrämmande. Ta bort skiten.

Lisa hittades den 12 juni det fanns sannolikt 5 dagar till förfogande att gnida dessa förbannade snören mot henne.

Vad tror du hennes dba på snörena bevisar annat än att hon befattat sig med dem. Frivilligt eller ofrivilligt. NBs dna fanns redan på snörena.

Sen bygger du teorier mot NB fast att du känner till att hans dna redan avsatts på snörena av honom långt tidigare.

Du har stora problem med att förstå bevis.

Man behöver knappast bevisa något som är allmänt känt.

Som just att NBs dna fanns på snörena.

Pröva istället att bevisa varför NB väljer att begå ett planerat sexaulsadistiskt mord på sin arbetsplats i dagsljus och sedan tillbringa sina sista dagar i frihet på just denna plats utan att en enda gång försöka undanröja dessa bevis.
2015-12-15, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Minns inte, men antar det.

Alla parter har att vinna på välinformerade och klarsynta domstolsmedlemmar. Det är ju ett rätt tekniskt mål, får man säga - lokaler, vägar, inredning, spårplatser....

Jo precis. Och nu måste domstol gå ut ochstöda efter polis och åklagare och just fälla NB för att upprätthålla svensk polis anseende.

För tänk om det kom ut hur fasanfullt dåliga polisen i verkligheten är på att klara upp brott. Efter palme och allt.

Allt ser jättefint ut på pappret.

Håller med.

Granska detta ärende ska man nog låta bli om man inte vill nli rejält smutsig på kuppen...
2015-12-15, 08:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Nya uppdateringar på infosidan.

http://www.homokozo.se/lh-mordplats.php

Den nya undersidan är en sammanfattad beskrivning i ord och bild av brottsplatsen enligt åtalet kompletterad med kommentarer som försvaret kan tänkas ta till sig.
Tack för dagens första små-skratt:
Citat:
Lisa kan ha besökt ladan och utbyggnaden en/flera gånger under andra arbetsdagar en just den ödesdigra dagen då hennes liv ändades. Av ren nyfikenhet och upptäckarlust. Kanske för att söka efter användbara prylar till små egna händiga uppfinningar. Snören kan man göra mycket skoj med om man har den sortens kreativa läggning.
De verkar ifrågasätta att hängning skett öht, i vart fall inte i för-rummet, och menar alltså på fullt allvar att ett hårtstrå från LH skulle fastna 2 m uppe på en vägg när hon letat efter "prylar till uppfinningar"?

De 5 hårstråna i snöre S208 som hittades i slaktrummet bredvid för-rummet med röret, har de också hamnat där under hennes upptäcktsfärd tänker du?

Till sist gör du sak av att ingen sperma hittats vid MP, och det stämmer. Men det betyder inte att han skulle ha onanerat på annan plats i samband med mordet; han kan ha haft en näsduk, papper eller helt enkelt inte onanerat alls under mordet.
2015-12-15, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Är du född med tummen mitt i handen som aldrig gör något själv? I min verklighet är det kul att ta vara på saker som andra kastar och tillverka något nyttigt eller skojigt av det.
Men vet du vad! Hur kan det vara kränkning att tillskriva någon en kreativ läggning?
Det var det sämsta, det jävla mest kränkande jag läst på länge gällande dåraktiga försvarstal till hennes DNA - återigen ska OFFRET vara den som bär bördan över det hennes mördare gjort. Nu i en slags hurtig variant och svenska traditioner. Hur FAN kan du skriva och jämföra en snara hon stryps med och en midsommarkrans??
Citat:
Lisa kan ha besökt ladan och utbyggnaden en/flera gånger under andra arbetsdagar en just den ödesdigra dagen då hennes liv ändades. Av ren nyfikenhet och upptäckarlust. Kanske för att söka efter användbara prylar till små egna händiga uppfinningar. Snören kan man göra mycket skoj med om man har den sortens kreativa läggning. T ex binda en krans inför midsommarafton.
2015-12-15, 08:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Tolkar? Du tolkar?

Ska jag tolka ditt svar att det inte enkelt med säkerhet går att utläsa från FUP var den tekniska bevisningen hittats?

Och denna bevisning är hittad efter genomsök med hund?

Efter att ett antal personer sprungit runt i byggnaden utan att hitta nåt?

Även polis?

Och efter att NB gått in i byggnad för jobb måndag morgon då handske hittades?

Jag känner mig bedrövad.

Fårstår inte mening med en rättegång. Inte meningen med domstolar över huvudtaget.

Finns ingen mening med att kommentera mera

På fullaste allvar menar man att NB går in i den byggnad just där bevisen finns och påbörjar ett arbete under Arnes översyn dagen efter mordet och detta påstående kommer åklagaren undan med?

Och svaret är förstås att NB är dum i huvudet? Helt obota dum?
Och helt känslolös även mot sig själv? Sanslöst magstark rasistisk teori. Man blir mållös.

Finns inget att tillägga.

Verkligheten överträffar dikten med hästlängder. Igen.

Inte ens en riktigt dålig deckare skulle kommit undan med en sådan långsökt plot.
Om du gjorde ett undantag från ditt vanliga beteende och läste mitt inlägg, eller det jag citerade, eller, gud förbjude, FUP, så skulle du se att det inte finns något oklart alls. Snöre S208 hittades i slaktrummet och på sagda snöre fanns 5 hårstrån. Ett av dessa hade DNA från LH. På snöret hittades också blandat DNA från LH och NB.

Sedan är det med blandad glädje och uppgivenhet som jag noterar att mitt svar till en annan skribent om NFCs utlåtande i fråga om snöre S208 får dig att spinna loss totalt om att NB är offer för en "magstark rasistisk teori". Jag önskar att jag kunde ta åt mig äran för att du visar din mest rubbade sida, men jag höll mig till ett enkelt snöre, inte NBs psyke.

Läs mina inlägg innan du svarar på dem, tack.
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-12-15 kl. 08:44.
2015-12-15, 08:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Lisa Holm-åklagarens sågning av försvaret: ”Grundlöst påstående”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21939117.ab
Exakt. Detta gör utspelen från Rönnbäck så extremt fåniga och jag har skrivit om det tidigare men utifrån IB - det sitter med advokater och ingen signalerar om varken time out eller att nåt är "för mycket". Inte ett enda ifrågasättande nånstans.
Samma sak med IR - hade det varit så jävla tortyraktigt som hon vi ha det till så är det snarare hon som inte skött sitt jobb och skyddat sin klient.
Citat:
..att han vid samtliga förhör haft försvarare närvarande som inte alls reagerat vid förhörstillfällena samt att han hela tiden nekat till brott”, skriver Wennerholm.

Kan väl i sammanhanget påminna om broderns advokat Ört gällande slutförhör i Litauen. Brodern blev upprörd och lämnar polisstation i detta tillstånd. Advokaten jämför detta med tandläkarbesök utan bedövning.
I förhör finns ingen lindring när bevisning presenteras så det är givet att det blir reaktioner, dvs helt normalt och speciellt då det är en nära anhörig häktad för mord.

Fortsättningsvis säger Ört följande:
Citat:
Thomas Ört beskriver förhöret som korrekt och att stämningen i rummet var god.
http://www.expressen.se/gt/nu-forhor-polisen-35-aringens-familj/
Senast redigerad av develi 2015-12-15 kl. 09:00.
2015-12-15, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om du gjorde ett undantag från ditt vanliga beteende och läste mitt inlägg, eller det jag citerade, eller, gud förbjude, FUP, så skulle du se att det inte finns något oklart alls. Snöre S208 hittades i slaktrummet och på sagda snöre fanns 5 hårstrån. Ett av dessa hade DNA från LH. På snöret hittades också blandat DNA från LH och NB.

Sedan är det med blandad glädje och uppgivenhet som jag noterar att mitt svar till en annan skribent om NFCs utlåtande i fråga om snöre S208 får dig att spinna loss totalt om att NB är offer för en "magstark rasistisk teori". Jag önskar att jag kunde ta åt mig äran för att du visar din mest rubbade sida, men jag höll mig till ett enkelt snöre, inte NBs psyke.

Läs mina inlägg innan du svarar på dem, tack.

Nu var det du som påstod att du måste tolka anteckningar i FUP. Inte jag. Jag tolkade ditt inlägg.
2015-12-15, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tack för dagens första små-skratt:

De verkar ifrågasätta att hängning skett öht, i vart fall inte i för-rummet, och menar alltså på fullt allvar att ett hårtstrå från LH skulle fastna 2 m uppe på en vägg när hon letat efter "prylar till uppfinningar"?

De 5 hårstråna i snöre S208 som hittades i slaktrummet bredvid för-rummet med röret, har de också hamnat där under hennes upptäcktsfärd tänker du?

Till sist gör du sak av att ingen sperma hittats vid MP, och det stämmer. Men det betyder inte att han skulle ha onanerat på annan plats i samband med mordet; han kan ha haft en näsduk, papper eller helt enkelt inte onanerat alls under mordet.

Förklara vilken skada på NB som föranleder blod på rör.

Varför rör NB vid rör? När rör han detta rör? Varför är han uppe i luften - inte på mark?
Vad är orsaken till hans klättring upp på rör?
2015-12-15, 09:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nu var det du som påstod att du måste tolka anteckningar i FUP. Inte jag. Jag tolkade ditt inlägg.
Det är besvärligt för dig att gamla inlägg finns kvar och visar hur du svamlar och skjuter vilt i alla riktningar. Du citerade bl.a. följande text av mig:
Citat:
Du refererar till Undersökningsprotokollet på s.676 (skriven av Heléne Almgren?) , men om du läser själva NFC-utlåtandet på s.521 av Helena Eriksson så är det kristallklart att alla fynd rör snöre S208.
Någon oklarhet om var snöret hittades finns, eller fanns inte.
2015-12-15, 09:04
Medlem
Citat:

Du, som inte ens läst en enda sida i FUP, kan inte tolka något relaterat till densamma heller med någon trovärdighet alls. Det innebär att alla dina inlägg faller platt till marken eftersom de totalt saknar underbyggnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in