Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det enda man blir mållös av är ditt svammel.
Det är osammanhängande och obegripligt till stora delar.
Och hur kom rasism in i bilden?
Polisen kan väl inte lastas för att Lisas mördare råkade vara litauer?
Ta gärna del av förundersökningsprotokollet för det har du tydligen ännu inte gjort och
ändå anser du dig ha på fötterna för att kunna döma ut utredningen och utredarna.
Förstår du inte hur dumt nåt sånt blir?
Gillar du inte kunskap? Är det bättre att vara utan eller?
Det framstår för mig som närmast obegripligt att du och andra som "stretar emot"
inte kan fatta hur väldigt bunden Nerijus är till sitt illdåd.
Det finns inte ett jävla spår efter någon annan person om man nu undantar DNA-träffen
från fru Irina på Lisas trosor, men det är ju bara ytterligare en sak som befäster Neros
skuld till mordet. Eftersom inte hon har deltagit vid gärningen så kan ju inte gärna hennes
DNA avsättas annat än genom makens försorg. Begriper du?
Nerijus har ju för fan varit och lämnat sin signatur så jävla många gånger på Lisas kläder,
snören och rör och det är fråga om färskt och inget gammalt blod. Förstår du betydelsen
av detta? Nej, antagligen inte.
Därutöver tillkommer dessa vittnesmål som placerar honom i rasande fart på småvägarna
från och till Martorp vid väldigt, väldigt KRITISKA tidpunkter. Fattar du?
Och sedan har vi fru och bror som vid förhör väljer att vara sanningsenliga och vips har
Nero inget alibi heller. Han försökte få dem att ljuga: "Var inte dumma nu", men
de valde att låta bli.
Neros bror Aivaras är nog inte så vidare förtjust i att ha en bror som lustmördat en 17-årig
tjej. Nej, han har väl till och med gått så långt i förhör att han sagt att har NB gjort detta
vill han inte längre veta av honom som sin bror.
Det hade inte jag heller velat om jag haft en bror som burit sig åt så här fruktansvärt
mot en annan människa.
Att fru Irina nu framträder i media och berättar att kärleken är oförändrat stark till
hennes flickmördande make och vill se honom fri är onekligen svårsmält men det är
nog mera fråga om att hon behöver någon som försörjer henne än nåt annat.
Hon har sett bilderna på den mördade Lisa och efter att hon gjort det blev hon visst
i svimningstagen därborta i Litauen. Hon begriper mycket väl att det är hennes Nerijus
som har gjort detta fasansfulla mot flickan och ändå kan människan vilja ha aset hos sig.
Men som sagt: behovet av nån som står för uppehället väger tyngre. Då får man
stå ut med saker hur hemska dom än är.
En karg livsmiljö. Karga människor.
Nu får hon vänta i en evighet på sin mördare till make. Kanske han aldrig kommer ut mera.
Hon gör nog bäst i att leta reda på en ny karl åt sig som kan föda henne framöver.
Hon får börja dejta på nätet igen. Det var ju på så vis hon en gång träffade denne Nerijus.
Japp sveriges juridiska elit håller med er och har därmed satt ett riktigt bottenbetyg på sig själv. Man skäms på deras vägnar.
Inte med ett enda argument bemöter du mina påståenden.
Du silar mygg och sväljer elefanter.
5 månader tog det för åklagaren att komma ut med bevis som bevisligen fanns på plats samma kväll... Han måste vara enastående. Jag kan inte annat än hålla med. Enastående långsökt.
Och en månad efter dom i hovrätt som väl även den avgörs med tärningskastande så hittas NB död i sin cell pga "självmord".
Han släpps i hemlighet ut bakvägen och avrättas samma kväll och grävs ner längs med motorvägen. Ingen saknar honom och alla är nöjda.
En liten fattig gästarbetare tar livet av sig på grund av sin skuld ekar löpsedlarna...
Mordet är löst. Polisen är enastående framgångsrik. Rättväsendet gör en klanderfri granskning med syn och allt. Eliten klappar händerna. Alla är glada. Utom en bajsig liten sadist.
Livet fortsätter precis som innan och media undrar vad prinsessan ätit till middag...
Fy fan för er och bananrepubliken Sverige.