2015-12-14, 10:59
Medlem
Jaha, tydligen har vi Subprimelån även i Sverige

http://www.svd.se/nordea-saljer-bolan-till-inkassobolag/om/inkassobranschen
2015-12-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jaha, tydligen har vi Subprimelån även i Sverige

http://www.svd.se/nordea-saljer-bolan-till-inkassobolag/om/inkassobranschen

Ja är vi likställda med New York ska vi väl ha deras nackdelar också
2015-12-14, 11:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu börjar raset! http://www.di.se/artiklar/2015/12/11/bopriserna-borjar-falla/

rädda det som räddas kan! Ni som sitter på bostäder och inte behöver dom, S Ä L J!

Nja. Jag tror verkligen priserna kommer sjunka nu men det kommer inte bli någon bubbla. Priserna har ökat ca 100% under de senaste 6-7 åren, och senaste halvåret har det svalnat lite. Tänk att det är december nu, alltid billigare då. Tror det kommer vara lite upp och ned i mindre vågor ett tag, men på lång sikt kommer det fortsätta stiga.
2015-12-14, 11:43
Medlem
Haha, hade gärna sett Kurt-Sune läsa dagens nyheter😝

Haha

Blir nog en promenad till strandkanten ikväll!

Skål
2015-12-14, 11:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
nu börjar raset! http://www.di.se/artiklar/2015/12/11/bopriserna-borjar-falla/

rädda det som räddas kan! Ni som sitter på bostäder och inte behöver dom, S Ä L J!

haha varför skulle jag?

Om det går ner, går alla bostäder ner i pris. Även större och jag är intresserad av att byta upp mig, så jag har inga problem med att priserna går ner.

Fast jag tror att det rör sig om vanliga säsongsvariationer. De dyrare kvalitetsobjekten kommer ut i januari.
2015-12-14, 11:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Haha, hade gärna sett Kurt-Sune läsa dagens nyheter😝

Haha

Blir nog en promenad till strandkanten ikväll!

Skål

Strandkanten i Djursholm då? Eller var tänkte du köpa när rean slår in?
2015-12-14, 11:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nja. Jag tror verkligen priserna kommer sjunka nu men det kommer inte bli någon bubbla. Priserna har ökat ca 100% under de senaste 6-7 åren, och senaste halvåret har det svalnat lite. Tänk att det är december nu, alltid billigare då. Tror det kommer vara lite upp och ned i mindre vågor ett tag, men på lång sikt kommer det fortsätta stiga.

December är inte billigare, men de bättre objekten brukar inte ligga ute då. Mäklarna har oftast redan gått på semester vid det här laget.
2015-12-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Strandkanten i Djursholm då? Eller var tänkte du köpa när rean slår in?

Haha
2015-12-14, 12:07
Medlem
jag är från västkusten och har spanat in ett par kåkar som kan bli aktuella, själv då, några planer?
2015-12-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
haha varför skulle jag?

Om det går ner, går alla bostäder ner i pris. Även större och jag är intresserad av att byta upp mig, så jag har inga problem med att priserna går ner.

Fast jag tror att det rör sig om vanliga säsongsvariationer. De dyrare kvalitetsobjekten kommer ut i januari.
Vill inte va dryg men varför köpte du inte den bostad och storlek du ville ha från början?
2015-12-14, 12:11
Medlem
Citat:
Vill inte va dryg men varför köpte du inte den bostad och storlek du ville ha från början?
Skall tillägga att jag själv inte köpte vad jag ville ha "utan va jag hade råd me" men idag när jag är mycket klokare så menar jag att jag skulle köpt exakt det jag ville ha och exakt där jag ville bo, även om det blivit ett par mille dyrare så hade allt varit bortamorterat idag likaväl.
2015-12-14, 12:12
Medlem
Citat:
Skall tillägga att jag själv inte köpte vad jag ville ha "utan va jag hade råd me" men idag när jag är mycket klokare så menar jag att jag skulle köpt exakt det jag ville ha och exakt där jag ville bo, även om det blivit ett par mille dyrare så hade allt varit bortamorterat idag likaväl.
Och idag 8 husaffärer senare så bor jag i det hus jag vill och på den plats jag vill, kan dock bli ett byte till om vi får ett ras, hade gärna haft sjötomt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in