Citat:
Ursprungligen postat av
plofs
Eftersom det inte vid brottslighet noteras politisk åsikt men med hänsyn tagen till det minimala antalet muppar/nazister så är det osannolikt många som dömts för grova brott. Har ej påstått våldtäkt för där har jag ingen susning men i min ur minnet och utan att leta namn (har 5-6 andra känd dömda misstänkta för mord + ett antal för försök till mord där jag kan leta + misshandel+våldsamt upplopp t ex Kärrtorp mm där namnen är uppenbara) så är den procentuella andelen dömda extrem. Inte en invandrargrupp torde komma i närheten.
Om du blir överfallen av vänstermänniskor som har som taktik att attackera i större grupp för att misshandla meningsmotståndare, så är det nog inte så konstigt om försvaret blir häftigt. Om du blir fysiskt angripen vid demonstrationer eller flygbladsutdelningar så är det nog inte så konstigt om du slår till angriparna.
Rent krasst blir det ju "mordförsök" och "misshandel", men sett till situationen så kan nog ingen anse det vara grova brott. Det är ju inte direkt så att det utförs mot människor som inte gjort något. Och det är ju inte direkt så att det utförs brott för personlig vinning.
Så uppfattar jag då det iallafall.
Sen gällande invandrargruppers överrepresentation. Den officiella siffran för en 5-årsperiod är kring 20-25% registrerade för brott bland de från Afrika och Västasien, senast BRÅ kom med statistik. Då är ju invandrare från de regionerna överrepresenterade som mest när det kommer till de grövsta brotten mot oskyldiga och oprovocerat. Detta är alltså bara en 5-årsperiod och de som åkt fast. Alla som inte åkt fast och de som är äldre som begått brott när de var yngre syns inte med.