Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-19, 21:04
Medlem
Soterns avatar
Christer Pettersson ska ju ha tränat prickskytte ute på Ingarö, där bombmannens (Lars Tingström) sommarresidens var beläget.
Vore det inte idé för polisen eller någon driftig privatspanare och åka ut till Ingarö och kolla trädstammar i närheten av Tingströms näste. Kanske kunde polisen hitta några kulor och jämföra dem med de som mördade Palme?
Citera
2015-07-23, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Christer Pettersson ska ju ha tränat prickskytte ute på Ingarö, där bombmannens (Lars Tingström) sommarresidens var beläget.
Vore det inte idé för polisen eller någon driftig privatspanare och åka ut till Ingarö och kolla trädstammar i närheten av Tingströms näste. Kanske kunde polisen hitta några kulor och jämföra dem med de som mördade Palme?

"Bunkern" där han ska ha skjutit är riven sedan många år... Dessutom är Christer uppenbart oskyldig... Bara dårar som tror att han släckte Palme.
Citera
2015-08-04, 19:50
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
C.P. brukade somna på bussen, det är precis vad han gjorde den här kvällen och
hamnade ute i Märsta!
Suck...nej. C.P var fullproppad med Amfetamin och somnade således inte på många timmar.
Citera
2015-08-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Suck...nej. C.P var fullproppad med Amfetamin och somnade således inte på många timmar.

C.P. åkte in till T-centralen runt 19.00, han gick i princip närmsta vägen till Oxen.
Var och när skulle C.P. upptäckt OP, Rådmansgatan och Bio Grand ligger
inte i linje med Tcentralen-Oxen?

Om nu C.P. fick lite amfetamin på Oxen tror jag inte Sigge ville att C.P. skulle lägga upp en lina
på bordet eller gå in på muggen för att skjuta i sig.

Roger Östlund som var hemlösa hade säkert gått in i en portuppgång för att få i sig tjacket.
C.P. var inte bostadslös så han nöjde sig säkert med spriten han fick på Oxen
och väntade med amfetaminet tills han kom hem.
Citera
2015-08-05, 22:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
"Bunkern" där han ska ha skjutit är riven sedan många år... Dessutom är Christer uppenbart oskyldig... Bara dårar som tror att han släckte Palme.
Om du med "bunkern" menar det utrymme som var sprängt i berggrunden under ett uthus på Tingströms tomt, så tror jag inte att det utövades prickskytte där. Detta utrymme var på c:a 50 m² och en bekant till mig blev bjuden dit ner på en efterfest. Hon beskrev platsen som en stor garderob med mängder av olika kostymer och andra kläder. Själva uthuset var försett med kodlås och den fanns en saxhiss inne i uthuset som ledde ned till garderoben.

Jag tror att Tingström förvaltade garderoben åt någon annan och jag tycker att det luktar spioneri av något slag. Nu lär utrymmet vara vattenfyllt...
Citera
2015-12-10, 20:55
Han är oskyldig. Han är till och med den enda person som har på pränt att han inte mördade Palme. Jävla trams.

Den där girigbuken Gert Fylking, "Christers kompis", försöker tjäna pengar på honom än i dag. 11 år efter hans död. Det är för jävligt rent ut sagt.
Citera
2015-12-10, 23:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
C.P. åkte in till T-centralen runt 19.00, han gick i princip närmsta vägen till Oxen.
Var och när skulle C.P. upptäckt OP, Rådmansgatan och Bio Grand ligger
inte i linje med Tcentralen-Oxen?

Om nu C.P. fick lite amfetamin på Oxen tror jag inte Sigge ville att C.P. skulle lägga upp en lina
på bordet eller gå in på muggen för att skjuta i sig.

Roger Östlund som var hemlösa hade säkert gått in i en portuppgång för att få i sig tjacket.
C.P. var inte bostadslös så han nöjde sig säkert med spriten han fick på Oxen
och väntade med amfetaminet tills han kom hem.

Om Pettersson fick syn på paret Palme före mordet måste han alltså om jag förstår det rätt befunnit sig i närheten av Grand eller tunnelbanestationen på Rådmansgatan vid 20.30-tiden. Även om du menar att det inte var en i första hand väntad vistelseort för Pettersson vid den tiden är det väl knappast en omöjlighet, då han befann sig i omgivningarna. Nog kan han ha haft en ärende som förde honom en bit upp på Sveavägen vid tidpunkten.
Citera
2015-12-11, 02:40
Medlem
Sigge Cedergren jobbade den kvällen på Oxen.
C.P. hade telefon, Sigge hade telefon på Tegnergatan & Klubben Oxen hade telefon.
Triangeln: Oxen, T-centralen & Tegnergatan täcker inte Bio Grand om man inte gör en avstickare.
Det finns ingen anledning att C.P. gick till Bio Grand, ifrån T-Centralen hade C.P. först gått till Oxen, om inte Sigge var där hade C.P. ringt från Oxen till Tegnergatan.
Varför gick C.P. till Bio Grand?

Det som mest talar emot C.P. är Lisbeths vittnesmål.
1. Hon ser två män på BP, en med blå täckjacka och en med grå/brun jacka?
2. Vem är mannen i grå/brun jacka, C.P.hade en medhjälpare: Roger Östlund?

Om det hade varit C.P. som sköt hade han åkt fast tidigt tack vare alla förhör runt Oxen.
Citera
2015-12-12, 00:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Sigge Cedergren jobbade den kvällen på Oxen.
C.P. hade telefon, Sigge hade telefon på Tegnergatan & Klubben Oxen hade telefon.
Triangeln: Oxen, T-centralen & Tegnergatan täcker inte Bio Grand om man inte gör en avstickare.
Det finns ingen anledning att C.P. gick till Bio Grand, ifrån T-Centralen hade C.P. först gått till Oxen, om inte Sigge var där hade C.P. ringt från Oxen till Tegnergatan.
Varför gick C.P. till Bio Grand?

Det som mest talar emot C.P. är Lisbeths vittnesmål.
1. Hon ser två män på BP, en med blå täckjacka och en med grå/brun jacka?
2. Vem är mannen i grå/brun jacka, C.P.hade en medhjälpare: Roger Östlund?

Om det hade varit C.P. som sköt hade han åkt fast tidigt tack vare alla förhör runt Oxen.

Varför då? Finns det något i förhören runt Oxen som ger Pettersson alibi för mordet eller för att ha befunnit sig vid Rådmansgatans tunnelbaneuppgång/Grand?

Vi vet förstås inte varför Pettersson var på plats för att se paret Palme innan bion, men att det skulle vara uteslutet förstår jag inte riktigt. Pettersson var vad jag förstår stamgäst på Oxen eller mer än så egentligen, men det måste väl ha funnits tillfällen då han hade andra ärenden runtikring i centrala Stockholm och mer precist längs Sveavägen? Han kanske bara var rastlös? Är inte det en effekt av amfetaminbruk?
Citera
2015-12-12, 19:03
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Någon som sitter på adressen till Christers lya i Rotebro?
Kung Hans väg 35
Citera
2015-12-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför då? Finns det något i förhören runt Oxen som ger Pettersson alibi för mordet eller för att ha befunnit sig vid Rådmansgatans tunnelbaneuppgång/Grand?

Vi vet förstås inte varför Pettersson var på plats för att se paret Palme innan bion, men att det skulle vara uteslutet förstår jag inte riktigt. Pettersson var vad jag förstår stamgäst på Oxen eller mer än så egentligen, men det måste väl ha funnits tillfällen då han hade andra ärenden runtikring i centrala Stockholm och mer precist längs Sveavägen? Han kanske bara var rastlös? Är inte det en effekt av amfetaminbruk?
Polisen gjorde tillslag på klubb Oxen ett par timmar efter mordet, och fylldes på med ytterligare
förhör under loppets gång. C.P. var ett lättare byte än Victor Gunnarsson men V.G. valdes ändå som förste misstänkt, även fast underlaget inte höll speciellt långt på V.G.

Det finns tyvärr inte mycket på C.P., att han fanns i området är inget onormalt i hans fall.
Att C.P., V.G. & andra faller bort är intressant, det gör att det inte blir så många scenarier kvar.
Citera
2015-12-13, 14:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Polisen gjorde tillslag på klubb Oxen ett par timmar efter mordet, och fylldes på med ytterligare
förhör under loppets gång. C.P. var ett lättare byte än Victor Gunnarsson men V.G. valdes ändå som förste misstänkt, även fast underlaget inte höll speciellt långt på V.G.

Det finns tyvärr inte mycket på C.P., att han fanns i området är inget onormalt i hans fall.
Att C.P., V.G. & andra faller bort är intressant, det gör att det inte blir så många scenarier kvar.

Vad i dessa förhör motsäger att Pettersson befann sig runt biografen Grand vid tiden för paret Palmes ankomst eller motsäger att han kan ha utfört mordet? Ger någon honom någon form av alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in