Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Okej, du anser alltså att fyra kunder per dag automatiskt betyder att samtliga kunder ska betala för 2h. Du tror inte att de tre kunder som fått hjälp i 20minuter tycker att de betalar den 4:e kundens kostnad vars arbete tog 5h?
Du låter verkligen som en projektledare, noll koll på samtligt... Huvudsaken är att du kan plocka ut en lön varje månad.
Att du dessutom är så pass korkad att man som företag drar in sina pengar genom att ha rabatter hos olika grossister och inte genom de arbetena man utför visar ytterligare på din fenomenala kompetens som projektledare...
Jag tror inte riktigt du är fullt läskunnig för hade du läst allt jag skrivit så hade du helt säkert förstått.
Nej, jag menar inte att samtliga kunder ska betala för 2 timmar. Varje kund ska betala exakt den tiden som hantverkaren har lagt på den kunden. Inte mer, inte mindre. Men har man 4 kunder per dag så ska total fakturering inte överstiga 8 timmar.
Snittiden är 2 timmar per kund. Är du hantverkare kanske eller förstår du inte detta?
På de projekt jag driver så är den största posten jag kan påverka just påslaget på materialet. Vi har ca 670kr/montör/timme och detta täcker i princip omkostnaden för att hålla montören igång. Den största vinsten på projekten gör jag genom påslaget på materialet. Köper jag in en värmepanna från Nibe så har jag ca 50% rabatt hos försäljaren. En värmepanna som kostar 80 000 för kund köper jag in för 40 000 och installerar hos kund på ett par dagar. Min största vinst i detta projekt blir vad jag tjänar på värmepannan, dvs 40 000kr. Vad är det som du inte förstår här? Just det ja, du var hantverkare ja. Du fattar inte siffror.
Du låter verkligen som en hantverkare. Du hatar alla i samhället och speciellt alla dessa "datanördar" som du kallar akademikerna, tänker bara på dig själv och förstår inte vad matematik ska vara bra för. Du ska minsann också ha det lika bra som akademikerna fast du har svårt att fatta vanlig text. Åker du flådig bil också kanske?