Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-02, 21:47
Medlem
Arkades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falseback
Hunter till c64?
https://www.youtube.com/watch?v=JgqlGF8TAFw
Det är väldigt likt. Dock var de där fyrkanterna som utgjorde "labyrinten" kvadratformade och dessutom ljusblå (om jag inte minns fel) i spelet jag åsyftar. Fiendeskeppen var dessutom enhetligt röda och spelarens farkost var grå. Spelarens och fiendens skepp hade dessutom alla samma form.

Jag har för mig att namnet på spelet var något i stil med "Air Force" eller någonting med Space. Jag lyckas dock inte hitta spelet när jag googlar på detta.

Det är i alla fall samma koncept som spelet du länkade.
Citera
2015-12-02, 22:29
Medlem
falsebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkade
Det är väldigt likt. Dock var de där fyrkanterna som utgjorde "labyrinten" kvadratformade och dessutom ljusblå (om jag inte minns fel) i spelet jag åsyftar. Fiendeskeppen var dessutom enhetligt röda och spelarens farkost var grå. Spelarens och fiendens skepp hade dessutom alla samma form.

Jag har för mig att namnet på spelet var något i stil med "Air Force" eller någonting med Space. Jag lyckas dock inte hitta spelet när jag googlar på detta.

Det är i alla fall samma koncept som spelet du länkade.

Crossfire kanske då? blå kvadrater, men spelaren och fienden ser annorlunda ut än du ritade. https://www.youtube.com/watch?v=spTWik3BwLc

Jag har ett till i tanken som jag inte kommer på namnet på, men det rör man sig på ett rutnäts linjer. Var det över huvud taget till c64 förresten?
Citera
2015-12-03, 06:31
Medlem
Arkades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falseback
Crossfire kanske då? blå kvadrater, men spelaren och fienden ser annorlunda ut än du ritade. https://www.youtube.com/watch?v=spTWik3BwLc

Jag har ett till i tanken som jag inte kommer på namnet på, men det rör man sig på ett rutnäts linjer. Var det över huvud taget till c64 förresten?
Nej, tyvärr inte det heller. Rutorna är ifyllda, och farkosterna bör ha sett ut såsom jag ritade dem på ett ungefär.

Jag vet inte om det fanns på c64. Jag minns bara att jag hade det på datorn när jag var mindre.
Citera
2015-12-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkade
Nej, tyvärr inte det heller. Rutorna är ifyllda, och farkosterna bör ha sett ut såsom jag ritade dem på ett ungefär.

Jag vet inte om det fanns på c64. Jag minns bara att jag hade det på datorn när jag var mindre.

kan du underlätta lite för oss som inte kan läsa tankar och skriva vilken datortyp du hade spelet på?
Citera
2015-12-09, 00:32
Medlem
Söker ett spel från sent 90-/tidigt 2000-tal.
PC. 3D.
Möjligtvis något flingpaketsspel eller liknande, inget speciellt påkostat spel.

Man körde runt i en skåpbil, vill jag minnas, i en stad. Ens mål var att leverera paket inom viss tid, tror hela spelet var som kampanj för något företag likt DHL eller FedEx.
Tror även Statoil, eller möjligtvis någon annan mack, var inkluderat i spelet då man var tvungen att svänga förbi där och tanka under spelets gång.
Citera
2015-12-09, 19:53
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChillenMcGrillen
Söker ett spel från sent 90-/tidigt 2000-tal.
PC. 3D.
Möjligtvis något flingpaketsspel eller liknande, inget speciellt påkostat spel.

Man körde runt i en skåpbil, vill jag minnas, i en stad. Ens mål var att leverera paket inom viss tid, tror hela spelet var som kampanj för något företag likt DHL eller FedEx.
Tror även Statoil, eller möjligtvis någon annan mack, var inkluderat i spelet då man var tvungen att svänga förbi där och tanka under spelets gång.

Låter som det skulle kunna vara Pickup Express eller Pickup Express 2
Citera
2015-12-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
hmm inget av dessa spel tyvär
hmm typ lite mer barnspel och inte likt en riktig dinosaurie utan typ en mer hmmm dino likt denver!!!

kom mest ihåg disketten haha och inte så mkt av spelet just nu...
men så fort jag ser bilder/ får tag på spelet kommer jag känna igen det...

dock stort problem... googlat lite jag med och kan ej hitta något.

hjälp mig gärna så jag kan släppa detta från tankarna

Såg inget svar på detta ännu.

Kan det vara bubble bobble du tänker på?
Mitt absoluta favorit spel till 286:an.
https://youtu.be/BuXOSBb4hQw
Citera
2015-12-10, 21:37
Medlem
Pixm0s avatar
Söker ett spel från sent 90-/tidigt 2000-tal. PC. 2D. Platforms Shooter.
Möjligtvis något flingpaketsspel eller liknande, inget speciellt påkostat spel. På min dator hette det "Jungle/Djungel Jim" men är ganska säker på att detta var vad min pappa ändrat det till .

Hur som helst handlade spelet om att man sprang runt och dödade monster med olika vapen (minns något om plasma/energivapen). Kunde hoppa mellan platformar. De banorna jag spela var väldigt likt en djungel med lianer och liknande i bakgrunden.

Tack på förhand!
Citera
2015-12-11, 03:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Möjligtvis något flingpaketsspel eller liknande, inget speciellt påkostat spel. På min dator hette det "Jungle/Djungel Jim" men är ganska säker på att detta var vad min pappa ändrat det till .

Hur som helst handlade spelet om att man sprang runt och dödade monster med olika vapen (minns något om plasma/energivapen). Kunde hoppa mellan platformar. De banorna jag spela var väldigt likt en djungel med lianer och liknande i bakgrunden.

Tack på förhand!

Det är inte Flashback du tänker på?
http://gamefabrique.com/storage/screenshots/genesis/flashback-the-quest-for-identity-04.png
Citera
2015-12-11, 21:27
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte Flashback du tänker på?
http://gamefabrique.com/storage/screenshots/genesis/flashback-the-quest-for-identity-04.png

Nej, men det är ganska likt. Karaktären man själv spelar är inte mänsklig. Vette fan om det är en alien eller något djur dock.
Citera
2015-12-11, 23:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Nej, men det är ganska likt. Karaktären man själv spelar är inte mänsklig. Vette fan om det är en alien eller något djur dock.
Abuse? (Riktigt bra spel för övrigt)
https://www.youtube.com/watch?v=E9pUaHdtlMA

Om inte: du råkar inte komma ihåg ungefär hur karaktären ser ut?
Citera
2015-12-12, 03:53
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Något Pitfall-liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in