Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansert
Jag minns tyvärr inte så mycket mer. Staden tror jag var en helt statisk bild, dvs den scrollade inte något. Vyn var nog isometrisk tror jag, som Diablo.

Det var likt, men det jag tänker på måste ha varit mer barnvänligt. Enklare mekanik, inte så mörkt eller blodigt.

Inte Drakar och Demoner?
Citera
2020-11-18, 23:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansert
Jag minns tyvärr inte så mycket mer. Staden tror jag var en helt statisk bild, dvs den scrollade inte något. Vyn var nog isometrisk tror jag, som Diablo.

Det var likt, men det jag tänker på måste ha varit mer barnvänligt. Enklare mekanik, inte så mörkt eller blodigt.

När du skriver att det ska ha varit mer barnvänligt, kan det kanske vara samma spel som någon annan eftersöker här i en tråd på ett annat forum: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1281.0

Citat:
Det andra är ett äventyrsspel där man lärde sig läsa/skriva/stava som vi spelade främst i tvåan (2002) minns jag. Man skulle besegra en drake eller något liknande och rädda en flicka. Innan spelet började kunde man välja en lätt nivå eller en svår nivå genom en grön eller röd ädelsten. Man var en pojke, men hade en kompanjon som påminde om ett litet troll.

Det låter lite som samma spel som du är ute efter. Tyvärr fanns det inte mycket till svar men i den andra tråden heller, men om det nu var ett spel för barn som skulle lära sig läsa, skriva, etc. så handlar det knappast om någon "större titel".

Om det verkligen var översatt eller dubbat till svenska så kanske det finns listat hos Svensk mediedatabas om du orkar plöja dig igenom en herrans massa andra titlar med svensk medverkan.
Citera
2020-11-21, 14:06
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Söker en typ av fotboll / rugby spel, kommer ihåg till vilken maskin kanske Amiga.
Utspelar sig i framtiden, målen där bollen ska in är uppe sam nere på skärmen.
Spelarna har rustning på sig samt kan tacklas, har för mig att bollen passas bakåt.
Tror man kunde stoppa in bollen i hål på sidan av spelplan för att den skulle förflytta sig någon annanstans.
Citera
2020-11-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Söker en typ av fotboll / rugby spel, kommer ihåg till vilken maskin kanske Amiga.
Utspelar sig i framtiden, målen där bollen ska in är uppe sam nere på skärmen.
Spelarna har rustning på sig samt kan tacklas, har för mig att bollen passas bakåt.
Tror man kunde stoppa in bollen i hål på sidan av spelplan för att den skulle förflytta sig någon annanstans.

Speedball kanske?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Speedball
Citera
2020-11-21, 14:20
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klark
Speedball kanske?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Speedball

JA! Tack
Citera
2020-11-25, 22:48
Avslutad
Söker ett äldre spel från 92-95 ungefär, en monopol-klon, inte dos.

Det som skiljer monopol mot klonen är att man kan satsa på vilken bil som vinner,

man spelar på ett bräde som i monopol, annars är det inte större skillnad,

någon som kanske vet namnet? ))

Mvh, sökarn
Citera
2020-12-06, 10:26
Medlem
WinnieSeilas avatar
Letar efter ett PC-spel från ungefär 15-20 år sedan (förmodligen var det nog gratis )
Det var något slags tre i rad-spel, och temat var klassisk musik och sedan naturligtvis också bakgrundsmusiken. Jag har för mig att det kallades något liknande "Vivaldi", "Symphony" eller liknande.
Tacksam för tips!
Citera
2020-12-08, 21:44
Medlem
Letar efter ett NES eller Sega spel där man började i en by/skog sedan tog man sig till ett mörkt slott och tog sig neråt har jag för mig. Var mycket spikes och fladermöss har jag för mig.
Citera
2020-12-10, 17:17
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Letar efter ett NES eller Sega spel där man började i en by/skog sedan tog man sig till ett mörkt slott och tog sig neråt har jag för mig. Var mycket spikes och fladermöss har jag för mig.
Castlevania ?
https://www.youtube.com/watch?v=mOTUVXrAOE8
Citera
2020-12-11, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Castlevania ?
https://www.youtube.com/watch?v=mOTUVXrAOE8
Hmm nej, det var mer vibranta färger. Måste varit SNES kanske hm.
Citera
2020-12-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Söker ett äldre spel från 92-95 ungefär, en monopol-klon, inte dos.

Det som skiljer monopol mot klonen är att man kan satsa på vilken bil som vinner,

man spelar på ett bräde som i monopol, annars är det inte större skillnad,

någon som kanske vet namnet? ))

Mvh, sökarn

Dr. Drago's Madcap Chase??
Citera
2020-12-12, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Natrix-natrix
Dr. Drago's Madcap Chase??

tack för svaret men tyvärr inte

Spelet är mer simpelt uppbyggt, ser ut som ett DOS-spel