2015-12-04, 15:03
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har ett par slim tapered selvedge 13,5oz från Brave Star på väg till mig. Tillverkade i USA, har fått riktigt bra recensioner och det ska vara ungefär samma fit som på Nudie's Lean Dean. Byxan kostade $79, uppläggning kostade $9 (annars 36" lång) och frakten till Sverige gick på $18. Detta blev 920kr, mycket bra pris! Med svensk moms blir det 1150 kr men det är fortfarande ett bra pris. Skrev dock att jag ville att de skulle skriva "gift" eller liknande på paketet så man slipper svensk moms.

Låter intressant! Vilken storlek (& kroppsform) har du och hur sitter dom?
Har ett par Grim Tim nu i 28" som på grund av mina skumma proportioner är relativt stora i midjan men tajta om låren/höften. Tycker även att Grim Tim har lite väl hög midja också, man måste ha dom väldigt högt upp för att grenen inte ska komma för långt ner.
Citera
2015-12-04, 16:48
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Låter intressant! Vilken storlek (& kroppsform) har du och hur sitter dom?
Har ett par Grim Tim nu i 28" som på grund av mina skumma proportioner är relativt stora i midjan men tajta om låren/höften. Tycker även att Grim Tim har lite väl hög midja också, man måste ha dom väldigt högt upp för att grenen inte ska komma för långt ner.
Har ganska smala lår och smala vader. De sitter riktigt bra över benen. Jag har vanligtvis mellan 28"-29" i midjan. Beställde dessa i 29 och de var snortighta i början. Efter ett par veckors användande tycker jag att de är precis lagom i midjan men kanske lite väl tighta över höften. Har ett par grim tim i 29" som jag tycker är rymligare över båda midja, höft och lår (men för rymliga för vaderna). Tycker att nudie har rätt låg midja egentligen, men midjan på dessa är ännu lägre. Fickorna är väldigt stora jämfört med nudie.
Kolla in unbranded om du vill ha sjukt låg midja
Citera
2015-12-04, 21:54
Medlem
Mounotos avatar
Låg midja är ett hemskt... Hur står ni ut med skiten?
Citera
2015-12-04, 23:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Låg midja är ett hemskt... Hur står ni ut med skiten?
Har de sittandes under knölarna på höftbenet, precis över rövskåran. Kanske inte är så skönt egentligen, men är van vid det
Citera
2015-12-05, 23:42
Medlem
TokyoBarns avatar
Möjligt att få tag i bra jeans för under 1000-lappen?

Vanliga mörkblå med bra passform, inte för tight och inga baggy.

Har ett par g-star raw 3301 just nu som sitter som en smäck på mig nämligen, tänkte om man kan komma undan lite billigare och få samma goa passform? mvh
Citera
2015-12-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Möjligt att få tag i bra jeans för under 1000-lappen?

Vanliga mörkblå med bra passform, inte för tight och inga baggy.

Har ett par g-star raw 3301 just nu som sitter som en smäck på mig nämligen, tänkte om man kan komma undan lite billigare och få samma goa passform? mvh

Ett par Levi's 501 får du för runt 900kr.
Citera
2015-12-06, 10:48
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Ett par Levi's 501 får du för runt 900kr.

Tackar, ska ge Levis en chans
Citera
2015-12-06, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Vilket är ert bästa jeansköp? Sett till pris, bekvämlighet och uthållighet.

Själv tycker jag Levis har god kvalité, kanske är en aningen dyrt men i längden är det värt. Håller många år och har extremt sköna, en anledning till att ej snåla med pengar när det gäller jeans.

BLK DNM är sköna, dock en aning dyra de flesta.

http://flux.com.au/collections/jeans/products/melbourne-black-fucking-skinny-jeans

Även dessa ovan.

//DevilsDen
Senast redigerad av DevilsDen 2015-12-06 kl. 22:07.
Citera
2015-12-07, 16:20
Avslutad
Ni med bred höft, hur gör ni när ni letar jeans? Har ni hittat någon lösning eller sitter på hemligheter? Vill ha ett par svarta jeans, går jag upp i storlek sitter det för löst neråt benen.
Citera
2015-12-07, 17:19
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Ni med bred höft, hur gör ni när ni letar jeans? Har ni hittat någon lösning eller sitter på hemligheter? Vill ha ett par svarta jeans, går jag upp i storlek sitter det för löst neråt benen.
Skräddare , nej men seriöst, köp ett par som sitter bra över midjan och låren, ta sedan jeansen till en bra skräddare som fixar resten, kanske går på 200 kr.
Citera
2015-12-10, 21:50
Medlem
generalconcretes avatar
Jag har kraftiga lår och större rumpa efter alla år som fotbolsspelare (+ en aning extra vikt) men går stadigt på 36" i midjan.

ALLA byxor jag köper måste till skräddaren för att läggas upp och smalas av nertill. Min skräddare är duktig och billig, så en 100 lapp extra utöver byxorna gör ingenting.
Citera
2015-12-10, 21:53
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Något kul man kan göra med gamla jeans? Rensar ut bland gamla kläder. Har flera jeans från tidiga tonåren och framåt med feta crotch blowouts på båda sidorna, 10 år gamla acne jeans med selvedge, ett par skitfula energie-jeans med förgjorda hål, sönderskejtade nudies, wrangler mfl.
Vet att man kan lämna in gamla 100% bomull nudies mot rabatt men dessa är stretch. Har att man kan lämna in jeans mot rabatt någon annanstans också. Tips?

Lägg upp på tradera, funkade för mig att sälja av gamla jeans. Säkert sålt över 15-20 par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in