2012-08-25, 23:37
Medlem
Tja!

Jag har problem med en grej när det gäller jeans, samtliga jeans jag äger passar bra över allt förutom runt midjan, de som sitter bra i midjan sitter som klister runt röv, lår och vader så att jag inte kan röra mig ordentligt.
Således går jag omkring med bra passande jeans som sitter slappt i midjan( använder alltid bälte ).

1. Tips på hur man kan åtgärda detta på nuvarande jeans? via t.ex. skrädderi kanske?
2. Vilka märken säljer jeans som är lite mindre i midjan i jämförelse med resten? menar inte stretch eftersom de givetvis är flexibla.
Citera
2012-08-26, 01:00
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag har lust att köpa ett par nya jeans men vet inte riktigt vilket märke jag ska köpa av. Hur är jeans från:

1. Acne?
2. Levi's?
3. Replay?

Det är samma prisklass. Jag vill ha helt simpla jeans med tight modell, absolut inte 501. Är Acne värt pengarna? Man får lätt räkna med 1000-15000 spänn för ett par. Sedan så undrar jag om man ska köpa råa eller blekta?

Tänker mig typ den här modellen: http://shop.acnestudios.com/shop/men/jeans-1/roc-verakai-14.html
Jag skulle inte rekommendera Replay's jeans då de i 9/10 fall är ruskigt fula och överpriserade
Acne och Levi's 'är okej. Levi's har ju 511 och 519, vill du gå riktigt tight så kan du gå på 510 som ofta jämförs med Nudie's Tight Long John
Filippa k har ju sin modell samuel, den finns att köpa och rå och färdigsliten. Riktigt fin modell, slim (men inte skinny) och inga konstiga krusiduller eller så.

Jeansen du länka var riktigt snygga, det är inte ofta fabrikats-slitna jeans faktiskt är snygga.

Om du vill köpa färdigslitna eller råa är upp till dej om du har orken/tiden eller ej. Men jag köper nästan alltid råa och kommer nog fortsätta med det, helt enkelt för att de i 9/10 fall blir snyggare än fabrikats-slitna. Du får även mer jeans för pengarna.
Citera
2012-08-26, 02:52
Medlem
Citat:
Jag har lust att köpa ett par nya jeans men vet inte riktigt vilket märke jag ska köpa av. Hur är jeans från:

1. Acne?
2. Levi's?
3. Replay?

Det är samma prisklass. Jag vill ha helt simpla jeans med tight modell, absolut inte 501. Är Acne värt pengarna? Man får lätt räkna med 1000-15000 spänn för ett par. Sedan så undrar jag om man ska köpa råa eller blekta?

Tänker mig typ den här modellen: http://shop.acnestudios.com/shop/men/jeans-1/roc-verakai-14.html
Jävlar vad tajta. Ska man ha blekta jeans är smartast att köpa ett par som redan har en ljus ton, för mörkblåa jeans med två stora vita fläckar på är oftast inte särskilt snyggt.
Senast redigerad av Ivey 2012-08-26 kl. 02:54.
Citera
2012-08-26, 09:48
Medlem
RockyOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
http://i50.tinypic.com/2u96d00.jpg
http://i49.tinypic.com/11155za.jpg
http://i47.tinypic.com/23j1opz.jpg
http://i50.tinypic.com/4g1csi.jpg
http://i46.tinypic.com/efgnb4.jpg
Etikett: http://i49.tinypic.com/2dawrb9.jpg
Inte alla som har en iPhoneficka i byxan: http://i47.tinypic.com/mrtobo.jpg

Man kan tydligt se att i vissa ljus så syns slitningarna mycket väl. Är hopplöst att få det bra med mobilkameran. Men nu har ni nåt att mysa till.

Vill tillägga att det är rätt härligt med en tråd där det finns en god ton. Början bli sällsynt här på Flashback.

Hur länge har du haft dom? Fina whiskers iaf!
Citera
2012-08-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyOcean
Hur länge har du haft dom? Fina whiskers iaf!

Sedan den 21 februari.
Så det är ganska precis 6månader nu. Har ju en stund kvar innan jag är nöjd. Har inte för avsikt att tvätta dom inom 12månader.
Citera
2012-08-26, 10:31
Medlem
RockyOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Sedan den 21 februari.
Så det är ganska precis 6månader nu. Har ju en stund kvar innan jag är nöjd. Har inte för avsikt att tvätta dom inom 12månader.

Då är det bara till att fortsätta nötta in dom, blir nog bra ska du se.
Tror knappt jag vågar tvätta mina ens. Rädd att dom ska krympa som fan.
Citera
2012-08-26, 12:43
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medery
Jag skulle inte rekommendera Replay's jeans då de i 9/10 fall är ruskigt fula och överpriserade
Acne och Levi's 'är okej. Levi's har ju 511 och 519, vill du gå riktigt tight så kan du gå på 510 som ofta jämförs med Nudie's Tight Long John
Filippa k har ju sin modell samuel, den finns att köpa och rå och färdigsliten. Riktigt fin modell, slim (men inte skinny) och inga konstiga krusiduller eller så.

Jeansen du länka var riktigt snygga, det är inte ofta fabrikats-slitna jeans faktiskt är snygga.

Om du vill köpa färdigslitna eller råa är upp till dej om du har orken/tiden eller ej. Men jag köper nästan alltid råa och kommer nog fortsätta med det, helt enkelt för att de i 9/10 fall blir snyggare än fabrikats-slitna. Du får även mer jeans för pengarna.

Replay går bort, skrev bara det för att folk i tråden rekommenderade det. Levi's 510 tror jag att jag har sett, de känns helt okej men jag är väldigt ovan vid modellen slim, föredrar skinny. Acne har kanske ett par råa jeans, för kvaliteten blir sämre med ett par fabrikatsslitna, eller? Är de värda 1500 kr undrar jag då, för Levi's är ju billigare och jag har aldrig hört något dåligt om Levi's.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Jävlar vad tajta. Ska man ha blekta jeans är smartast att köpa ett par som redan har en ljus ton, för mörkblåa jeans med två stora vita fläckar på är oftast inte särskilt snyggt.

Så värst tajta är de inte ju. Jag ogillar när kroppen får proportionerna smal överkropp, stora ben. Men jag vill inte ha Cheap Monday, för de signalerar inte stil enligt min mening. Nä, det är sant. Då är det snyggare att slita själv från rå denim.
Citera
2012-08-26, 13:47
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Replay går bort, skrev bara det för att folk i tråden rekommenderade det. Levi's 510 tror jag att jag har sett, de känns helt okej men jag är väldigt ovan vid modellen slim, föredrar skinny. Acne har kanske ett par råa jeans, för kvaliteten blir sämre med ett par fabrikatsslitna, eller? Är de värda 1500 kr undrar jag då, för Levi's är ju billigare och jag har aldrig hört något dåligt om Levi's.

510 är en skinny modell men dock ganska ovanlig och svår att få tag på i Sverige.

Kvaliteten på färdigslitna jeans behöver inte nödvändigtvis bli sämre bara för att de är fabrikatsslitna, de flesta färdigslitna jeans är tex behandlade för att klara många tvättar.

Mitt förslag är att du går till en jeans-affär tex jc och provar 511 alternativt om de har 510 och ser vad du tycker.
Köp råa om du har tid och ork, jag lovar det är värt slitet, jeansen ser mycket personligare och naturligare ut.

Vad det gäller Levis och Acne så gör Levis tidslösa jeans som faktiskt är värda varenda krona, Acne håller medelmåttig kvalitet och gör hyffsat snygga jeans.

Förlåt om texten är lite osammanhängande, jag fick sova väldigt lite i natt vilket medgav till huvudverk och slöhet.
Senast redigerad av Medery 2012-08-26 kl. 13:51.
Citera
2012-08-26, 17:20
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medery
510 är en skinny modell men dock ganska ovanlig och svår att få tag på i Sverige.

Kvaliteten på färdigslitna jeans behöver inte nödvändigtvis bli sämre bara för att de är fabrikatsslitna, de flesta färdigslitna jeans är tex behandlade för att klara många tvättar.

Mitt förslag är att du går till en jeans-affär tex jc och provar 511 alternativt om de har 510 och ser vad du tycker.
Köp råa om du har tid och ork, jag lovar det är värt slitet, jeansen ser mycket personligare och naturligare ut.

Vad det gäller Levis och Acne så gör Levis tidslösa jeans som faktiskt är värda varenda krona, Acne håller medelmåttig kvalitet och gör hyffsat snygga jeans.

Förlåt om texten är lite osammanhängande, jag fick sova väldigt lite i natt vilket medgav till huvudverk och slöhet.

Modell 511 är väl slim? Levis är nog det enda märket man riktigt kan lita på, jag ska kolla Levis 510 i min stad, troligtvis finns de ej... Annars finns ju alltid Acne, jag är inte så extremt kräsen för de flesta jeans håller. Problemet är att jag, av någon anledning, har gått ner i vikt så mina favoritjeans är för stora. Storlek 32 gick inte att få på, medan 34 var perfekta. Nu är 34 som 450 och jag skulle nog ha gått på 32 från början.
Citera
2012-08-26, 18:07
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Modell 511 är väl slim? Levis är nog det enda märket man riktigt kan lita på, jag ska kolla Levis 510 i min stad, troligtvis finns de ej... Annars finns ju alltid Acne, jag är inte så extremt kräsen för de flesta jeans håller. Problemet är att jag, av någon anledning, har gått ner i vikt så mina favoritjeans är för stora. Storlek 32 gick inte att få på, medan 34 var perfekta. Nu är 34 som 450 och jag skulle nog ha gått på 32 från början.
Det stämmer att 511 är slim.
Jobbigt de där med storlekarna, jag känner igen mig. Plötsligt så passar inte ens favorit byxor

Hursomhelst så önskar jag dig lycka till med att hitta 510! Om du inte hittar eller om du inte tycker den satt bra så är Acne ett utmärkt alternativ.
Citera
2012-08-27, 23:03
Medlem
Fixiebikes avatar
Provade ett par LVC 505 idag. Satt bra i både midja och ben men skar in i arslet på ett mycket oangenämt vis. Någon som har förslag på byxor med snarlik passform? Bortsett från den karakteristiska stjärtskäraren som alla Levi's-byxor jag provat har.
Citera
2012-08-29, 18:14
Medlem
RockyOceans avatar
Någon som vet var man kan hitta en A.P.C Pin? Hade suttit som ett smäck på mina jeans...
Har kollat runt på forum/ebay men hittar inga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in