Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Replay går bort, skrev bara det för att folk i tråden rekommenderade det. Levi's 510 tror jag att jag har sett, de känns helt okej men jag är väldigt ovan vid modellen slim, föredrar skinny. Acne har kanske ett par råa jeans, för kvaliteten blir sämre med ett par fabrikatsslitna, eller? Är de värda 1500 kr undrar jag då, för Levi's är ju billigare och jag har aldrig hört något dåligt om Levi's.
510 är en skinny modell men dock ganska ovanlig och svår att få tag på i Sverige.
Kvaliteten på färdigslitna jeans behöver inte nödvändigtvis bli sämre bara för att de är fabrikatsslitna, de flesta färdigslitna jeans är tex behandlade för att klara många tvättar.
Mitt förslag är att du går till en jeans-affär tex jc och provar 511 alternativt om de har 510 och ser vad du tycker.
Köp råa om du har tid och ork, jag lovar det är värt slitet, jeansen ser mycket personligare och naturligare ut.
Vad det gäller Levis och Acne så gör Levis tidslösa jeans som faktiskt är värda varenda krona, Acne håller medelmåttig kvalitet och gör hyffsat snygga jeans.
Förlåt om texten är lite osammanhängande, jag fick sova väldigt lite i natt vilket medgav till huvudverk och slöhet.