2015-11-05, 10:41
Medlem
Ghoods avatar
Köpte ett par Wesc Alessandro raw här om veckan. Alltid tyckt Alessandro serien var riktigt bra passform för mig. Första gången jag köpt raw dock, någon som har erfarenhet av dessa? Otroligt tacksam för svar!
Citera
2015-11-15, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har ett par slim tapered selvedge 13,5oz från Brave Star på väg till mig. Tillverkade i USA, har fått riktigt bra recensioner och det ska vara ungefär samma fit som på Nudie's Lean Dean. Byxan kostade $79, uppläggning kostade $9 (annars 36" lång) och frakten till Sverige gick på $18. Detta blev 920kr, mycket bra pris! Med svensk moms blir det 1150 kr men det är fortfarande ett bra pris. Skrev dock att jag ville att de skulle skriva "gift" eller liknande på paketet så man slipper svensk moms.

Snygga, gillade skorna oxå :-))
Citera
2015-11-20, 19:18
Avslutad
Vilket är ert bästa jeansköp? Sett till pris, bekvämlighet och uthållighet.

Själv tycker jag Levis har god kvalité, kanske är en aningen dyrt men i längden är det värt. Håller många år och har extremt sköna, en anledning till att ej snåla med pengar när det gäller jeans.
Citera
2015-11-20, 21:44
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1

Själv tycker jag Levis har god kvalité, kanske är en aningen dyrt men i längden är det värt. Håller många år och har extremt sköna, en anledning till att ej snåla med pengar när det gäller jeans.
Levis är väl ganska billiga?
Citera
2015-11-20, 22:03
Avslutad
Citat:
Levis är väl ganska billiga?

För en som köpte jeans för 400 kr förut så är 1200 krs jeans lite dyrare. Eller vad anser du vara dyrt av detta klädesplagg?
Citera
2015-11-20, 22:08
Medlem
Wzzys avatar
Citat:

A.P.C. är mitt senaste jeansköp och är riktigt nöjd med dom.
Citera
2015-11-20, 23:44
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
För en som köpte jeans för 400 kr förut så är 1200 krs jeans lite dyrare. Eller vad anser du vara dyrt av detta klädesplagg?
Ja det beror ju på hur man ser det. 1000-800 känns inte dyrt när det är bra kvalitet (de flesta Levis jag kollat på ligger dock runt 899kr, bland annat mina) men visst, 1200kr är dyrt, det har du rätt i. Vad var det för Levis?

De senaste brallorna jag höll i kostade 2000 och det tyckte jag var lite för dyrt nu när jag redan bryter in ett par andra, kände att min gräns gick där alltså. Andra i tråden som bär typ Pure Blue Japan och dylikt har nog sin smärtgräns någon tusenlapp högre.
Senast redigerad av lugna ner dig 2015-11-20 kl. 23:46.
Citera
2015-11-21, 01:51
Avslutad
Citat:
Ja det beror ju på hur man ser det. 1000-800 känns inte dyrt när det är bra kvalitet (de flesta Levis jag kollat på ligger dock runt 899kr, bland annat mina) men visst, 1200kr är dyrt, det har du rätt i. Vad var det för Levis?

De senaste brallorna jag höll i kostade 2000 och det tyckte jag var lite för dyrt nu när jag redan bryter in ett par andra, kände att min gräns gick där alltså. Andra i tråden som bär typ Pure Blue Japan och dylikt har nog sin smärtgräns någon tusenlapp högre.

Nice, får lära mig mer om jeans. Klädde mig efter prisklass tidigare men har börjat gå mer på komfort nu.

Det par jag köpte var LEVI'S 501CT modellen.
Citera
2015-12-02, 18:32
Medlem
lugna ner digs avatar
Något kul man kan göra med gamla jeans? Rensar ut bland gamla kläder. Har flera jeans från tidiga tonåren och framåt med feta crotch blowouts på båda sidorna, 10 år gamla acne jeans med selvedge, ett par skitfula energie-jeans med förgjorda hål, sönderskejtade nudies, wrangler mfl.
Vet att man kan lämna in gamla 100% bomull nudies mot rabatt men dessa är stretch. Har att man kan lämna in jeans mot rabatt någon annanstans också. Tips?
Citera
2015-12-02, 18:34
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Något kul man kan göra med gamla jeans? Rensar ut bland gamla kläder. Har flera jeans från tidiga tonåren och framåt med feta crotch blowouts på båda sidorna, 10 år gamla acne jeans med selvedge, ett par skitfula energie-jeans med förgjorda hål, sönderskejtade nudies, wrangler mfl.
Vet att man kan lämna in gamla 100% bomull nudies mot rabatt men dessa är stretch. Har att man kan lämna in jeans mot rabatt någon annanstans också. Tips?
Dina Nudies kan du lämna in i någon av deras mark butiker och sedan få rabatt på nästa par.
Citera
2015-12-02, 20:34
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Dina Nudies kan du lämna in i någon av deras mark butiker och sedan få rabatt på nästa par.
Även om det är stretch i?
Citera
2015-12-03, 17:32
Medlem
Rippless avatar
Jag tycker Weekdays modell Friday går hem. Tyvärr är alla storlekar slutsålda på hemsidan och det finns ingen Weekdaybutik i närheten. Jag vill ha ett par mörkblå (inte råa) och ett par ljusare, skulle gå på 800 kr på Weekday.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in