Tackar för förklaringen.
Har läst lite om HFT och mycket hysh-hysh bakom.
Finns säkert några underground-caves placerade nära börshusen och mycket arbitrage bakom.
Försök sno en burk av dom och SPRING. Ska vi gå igenom den och se vad dom håller på med. Just det. Platserna där dom pysslar med detta är väl ganska bevakade.
Försök sno en burk av dom och SPRING. Ska vi gå igenom den och se vad dom håller på med. Just det. Platserna där dom pysslar med detta är väl ganska bevakade.
Haha, vore ju fett att nischa in sig på industrispionage och sälja info till "anons".
Ska vi slå ihop oss du och jag?
När ändå HFT/Algo är på tapeten, är det utbrett bland retail att använda sig av det? Om det är så, är det någon i tråden som vet hur det fungerar rent juridiskt?
Har skrivit klart min egna algoritm, och skulle vilja testa den live. Back-testing verkar fungera bra och datan jag har testat på är av bra kvalitet. Men jag är inte sugen att hamna i klorna hos NASDAQ/Finansinspektionen.
När ändå HFT/Algo är på tapeten, är det utbrett bland retail att använda sig av det? Om det är så, är det någon i tråden som vet hur det fungerar rent juridiskt?
Har skrivit klart min egna algoritm, och skulle vilja testa den live. Back-testing verkar fungera bra och datan jag har testat på är av bra kvalitet. Men jag är inte sugen att hamna i klorna hos NASDAQ/Finansinspektionen.
Hur får du din algoritm att göra trades automatiskt på marknaden. IG markets?
Har en fråga/påstående angående "anon". Visst är det så att stora aktörer ena stunden kan vara "anon" och i nästa stund skylta med vilka dom är? Det går väl vara "anon" från affär till affär och det kan dölja sig olika aktörer bakom "anon" från dag till dag. Eller har jag fel? Rätta mig i så fall gärna.
Jag fegade mig ur hälften av mina korta omx. Jag vill inte avsluta veckan med korta om vi sticker uppåt. Känns risky faktist med korta.
Långar Fingerprint och sen CybAero också. Se om den kan ta sig till 20:- kanske. Om den får ett kvartal på sig. Det känns ju alltid som sista köpläget varit på Fingerprint och den här gången ska den krascha på riktigt. Men hur ska jag kunna veta det. Det har ju historiskt varit bra trades att köpa på denna typ av rörelse i Fing.