2015-12-10, 19:50
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Tackar för förklaringen.
Har läst lite om HFT och mycket hysh-hysh bakom.
Finns säkert några underground-caves placerade nära börshusen och mycket arbitrage bakom.

Försök sno en burk av dom och SPRING. Ska vi gå igenom den och se vad dom håller på med. Just det. Platserna där dom pysslar med detta är väl ganska bevakade.
2015-12-10, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Försök sno en burk av dom och SPRING. Ska vi gå igenom den och se vad dom håller på med. Just det. Platserna där dom pysslar med detta är väl ganska bevakade.
Haha, vore ju fett att nischa in sig på industrispionage och sälja info till "anons".
Ska vi slå ihop oss du och jag?
2015-12-10, 20:26
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Haha, vore ju fett att nischa in sig på industrispionage och sälja info till "anons".
Ska vi slå ihop oss du och jag?

Njah jag kör på tradingen. Sen vill jag resa till China! Hehe! Finns nog mycket att se där. Drömma bör man. Då kan det ju slå in.
2015-12-10, 20:34
Bannlyst
manipuleras på bra borta i US med rätt låg volym, oljan ser dålig ut och USD/JPY går uppåt trots dåligt makro tidigare idag.

Allt är med andra ord helt i ordning.
2015-12-10, 20:37
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
manipuleras på bra borta i US med rätt låg volym, oljan ser dålig ut och USD/JPY går uppåt trots dåligt makro tidigare idag.

Allt är med andra ord helt i ordning.

swingar du korta?
2015-12-10, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saso
swingar du korta?

Jajjemen.
2015-12-11, 10:03
Avslutad
När ändå HFT/Algo är på tapeten, är det utbrett bland retail att använda sig av det? Om det är så, är det någon i tråden som vet hur det fungerar rent juridiskt?

Har skrivit klart min egna algoritm, och skulle vilja testa den live. Back-testing verkar fungera bra och datan jag har testat på är av bra kvalitet. Men jag är inte sugen att hamna i klorna hos NASDAQ/Finansinspektionen.
2015-12-11, 10:10
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
När ändå HFT/Algo är på tapeten, är det utbrett bland retail att använda sig av det? Om det är så, är det någon i tråden som vet hur det fungerar rent juridiskt?

Har skrivit klart min egna algoritm, och skulle vilja testa den live. Back-testing verkar fungera bra och datan jag har testat på är av bra kvalitet. Men jag är inte sugen att hamna i klorna hos NASDAQ/Finansinspektionen.

Hur får du din algoritm att göra trades automatiskt på marknaden. IG markets?
2015-12-11, 10:13
Medlem
Har en fråga/påstående angående "anon". Visst är det så att stora aktörer ena stunden kan vara "anon" och i nästa stund skylta med vilka dom är? Det går väl vara "anon" från affär till affär och det kan dölja sig olika aktörer bakom "anon" från dag till dag. Eller har jag fel? Rätta mig i så fall gärna.
2015-12-11, 10:55
Medlem
slemmigsnigels avatar
Lång OMX 1420 och långfingret. Rejält översålt och dåliga odds att fortsätta korta nu. Tror dock det ska ner mer i samband med FOMC.
2015-12-11, 11:06
Bannlyst
riktigt låg volym på dax idag. tolkar det som om att det kan dumpas när som helst eftersom att bullsen verkar ha tagit helg redan.

Jag låter mina korta positioner på DAX/OMX få växa till sig
2015-12-11, 11:14
Medlem
boms avatar
Jag fegade mig ur hälften av mina korta omx. Jag vill inte avsluta veckan med korta om vi sticker uppåt. Känns risky faktist med korta.

Långar Fingerprint och sen CybAero också. Se om den kan ta sig till 20:- kanske. Om den får ett kvartal på sig. Det känns ju alltid som sista köpläget varit på Fingerprint och den här gången ska den krascha på riktigt. Men hur ska jag kunna veta det. Det har ju historiskt varit bra trades att köpa på denna typ av rörelse i Fing.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in