2015-12-10, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Gick lång över natten.
Hoppas på att USA skjuter upp och boostar efterhandeln.

Lust att förklara skämtet?

det är anons graf för dagen.
2015-12-10, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
det är anons graf för dagen.
Det enda jag ser på grafen är olika nätmäklare med olika nivåer för "nettoköpvärde"?
Är det bra att CSB (Credit Suisse Bank) ligger på - 740 miljoner?
Förstår fortfarande inte.
Antar att Anon har blankat CSB?

Nettoköpvärde är det någon form av det totala värdet för en mäklare (eller i detta fall bank)?
Förklaring uppskattas.
Tack, trevlig kväll!
2015-12-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Det enda jag ser på grafen är olika nätmäklare med olika nivåer för "nettoköpvärde"?
Är det bra att CSB (Credit Suisse Bank) ligger på - 740 miljoner?
Förstår fortfarande inte.
Antar att Anon har blankat CSB?

Nettoköpvärde är det någon form av det totala värdet för en mäklare (eller i detta fall bank)?
Förklaring uppskattas.
Tack, trevlig kväll!

Anonyma som har sålt så mycket, inte CSB. Anonyma mäklare står för majoriteten av handelsvolymen på omx därför är det väldigt bra att hålla koll på om dom säljer eller köper.
2015-12-10, 17:45
Bannlyst
nu ryker oljan, lagom till europa stängning.
2015-12-10, 17:58
Bannlyst
Citat:
Anonyma som har sålt så mycket, inte CSB. Anonyma mäklare står för majoriteten av handelsvolymen på omx därför är det väldigt bra att hålla koll på om dom säljer eller köper.
Du får ursäkta att jag frågar så pass mycket, men dina förklaringar är så otroligt underground att man skulle kunna tro vi befinner oss på ett hackerforum på deep web endast med invite tillgängligt.

Jag har svårt att tolka bilden med jultomten som något annat än att Anon har blankat CSB och rådigt andra att göra detsamma, varpå man kan ta ut stor profit lagom dags till jul?
Kan man se på jultomte-grafen att anonyma sålt mycket? - i så fall hur?
Är Anon en anonym mäklare?
Hur handlar man anonymt på börsen? Kan du rekommendera några firmor eller är det kontakt med ryska eko-krim som gäller? - och hur bevakar man de anonymas volymer?..frågorna är många..
Senast redigerad av FX5000 2015-12-10 kl. 18:00.
2015-12-10, 18:01
Bannlyst
Citat:
Jag har svårt att tolka bilden med jultomten som något annat än att Anon har blankat CSB och rådigt andra att göra detsamma, varpå man kan ta ut stor profit lagom dags till jul?
Kan man se på jultomte-grafen att anonyma sålt mycket? - i så fall hur?
Är Anon en anonym mäklare?
Hur handlar man anonymt på börsen och hur bevakar man de anonymas volymer?..frågorna är många..

anon sålde över -900 mille idag, i aktier.

Här kan du se alla mäklare https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/marknadsinformation/maklarstatistik/marknad.html

ja anon = anonyma.
2015-12-10, 18:12
Bannlyst
Citat:
anon sålde över -900 mille idag, i aktier.

Här kan du se alla mäklare https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/marknadsinformation/maklarstatistik/marknad.html

ja anon = anonyma.
Tack för länk, det klargjorde en del.
Men snälla kan du göra en liten ansträngning plz?
Jag förstår att de anonyma (anon) går på semester nu och säljer allt, varpå detta kan visas genom din länk ovan. Byttbeytt-twitter-profilen har gjort skämtbilden med jultomten, men jag förstår inte om han refererar till att han är en del av de anonyma storsäljarna och således säger God Jul genom att visa att han sålt allt- eller om han endast refererar till att han gjorde bilden eller om han endast refererar till de anonyma storsäljarna men att han inte är en del av de...?

Hur visas det på tomte-bilden att anon sålt den summa som visas på din nordnet-länk?
Tomten åker på en kälke som glider nedför CBS-kurvan. Det måste finnas ett samband???
Jag klickar på din länk och sedan klickar jag på "Anonymous Broker", jag hittar dock inte CBS där.
Detta betyder att de anonyma inte har sålt CBS-aktier, ändå så rider tomten på CBS-kurvan?
WTF
Senast redigerad av FX5000 2015-12-10 kl. 18:16.
2015-12-10, 18:24
Bannlyst
Citat:
Tack för länk, det klargjorde en del.
Men snälla kan du göra en liten ansträngning plz?
Jag förstår att de anonyma (anon) går på semester nu och säljer allt, varpå detta kan visas genom din länk ovan. Byttbeytt-twitter-profilen har gjort skämtbilden med jultomten, men jag förstår inte om han refererar till att han är en del av de anonyma storsäljarna och således säger God Jul genom att visa att han sålt allt- eller om han endast refererar till att han gjorde bilden eller om han endast refererar till de anonyma storsäljarna men att han inte är en del av de...?

Hur visas det på tomte-bilden att anon sålt den summa som visas på din nordnet-länk?
Tomten åker på en kälke som glider nedför CBS-kurvan. Det måste finnas ett samband???
Jag klickar på din länk och sedan klickar jag på "Anonymous Broker", jag hittar dock inte CBS där.
Detta betyder att de anonyma inte har sålt CBS-aktier, ändå så rider tomten på CBS-kurvan?
WTF

anon går inte på semester.

Alltså jag gissar på att slemmig var ironisk med att det blir en rolig jul när anon säljer en miljard varje dag nuförtiden. Och det passade bra då anon sålt konstant under dagen vilket gjorde en perfekt nedförsbacke som tomten glider på...

och tomten rider inte på CBS kurvan, färgerna är snarlika och du blandar ihop
2015-12-10, 18:26
Bannlyst
Citat:
anon går inte på semester.

Alltså jag gissar på att slemmig var ironisk med att det blir en rolig jul när anon säljer en miljard varje dag nuförtiden. Och det passade bra då anon sålt konstant under dagen vilket gjorde en perfekt nedförsbacke som tomten glider på...

och tomten rider inte på CBS kurvan, färgerna är snarlika och du blandar ihop
ahhaaaa
Någon som vågar spekulera i hur många olika aktörer (privatpersoner) som sitter bakom "anon"?
Vilka nätmäklare erbjuder anonym börshandel?
Kan det vara institutioner som står bakom "anon"? Hur gör de för att maska deras köp/sälj?
mvh
Senast redigerad av FX5000 2015-12-10 kl. 18:28.
2015-12-10, 18:39
Medlem
Er-nests avatar
Slakt i efterhandeln som vanligt, inga konstigheter
2015-12-10, 19:05
Medlem
boms avatar
Citat:
ahhaaaa
Någon som vågar spekulera i hur många olika aktörer (privatpersoner) som sitter bakom "anon"?
Vilka nätmäklare erbjuder anonym börshandel?
Kan det vara institutioner som står bakom "anon"? Hur gör de för att maska deras köp/sälj?
mvh

Dom behöver nog inte vara så många. Frågan är lite hur stor del av deras plånbok dom omsätter varje dag. Jag ska gissa lite åt dig så tar vi fram ett svar med hjälp av logik. Jag vet inte just nu ska gissa här nere. För sthlmsbörsen.

Dom omsätter 10% varje dag av deras totala tillgångar.
152 miljarder idag. Då har anon bank på 1520miljarder. Varje person med i anon har tillgångar på minst 0,1miljarder. Dvs. Anon är max 15000 personer totalt.

Ingen. Du är obetydlig för anon om du använder en nätmäklare. Anon är sin egen mäklare. Skriv ut din position hur mycket du vill.

Jag orkar inte kolla upp vad en instution är. En bank? Det är nog olika hur många dom är på varje. Runt 100? Ger 150st grupperingar som utgör "anon" / strecket i orderboken.

Dom har betalat rätt personer alternativt äger alltihop antagligen.

Jag har ofta haft teorier som blivit förklarade när jag fått lära mig mer. Curiosity killed the cat så att säga. Det är bara att lära sig trada och låta anon vara anon. Allt ovan är bara gissningar.

Jag kan tillägga att varför anon inte är mer än dom 60% av volymen är för att då börjar dom trada med sig själva och dom själva är det svårt att ta pengar ifrån. Så vid 50% av omsättningen uppstår problem.

Sista då: Därför är det så viktigt med tiden att få igenom sin order ända ner till 0.0001sekund. För algoritmerna reagerar till stor del samtidigt. Så det gäller att få igenom sin order först. För oss dödliga som inte handlar efter så snabba förprogrammerade mönster. Är det här obetydligt. Då pris inte rör sig långt på 100dels sekunder. Men för deras algoritmer: KÖPKÖPKÖPKÖPSTOPP. . . . . KÖPKÖPKÖPSTOPP. . . Då vill du att din dator ska få komma in och köpa först. Vilket är high frequency trading.

Dom är så långt före så du vill inte veta.

Vi är så långt efter att vi inte ser dom och då kan vi få för oss att vi leder.
Senast redigerad av bom 2015-12-10 kl. 19:38.
2015-12-10, 19:40
Bannlyst
Tackar för förklaringen.
Har läst lite om HFT och mycket hysh-hysh bakom.
Finns säkert några underground-caves placerade nära börshusen och mycket arbitrage bakom.
Senast redigerad av FX5000 2015-12-10 kl. 19:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in