Citat:
Ursprungligen postat av
FX5000
ahhaaaa
Någon som vågar spekulera i hur många olika aktörer (privatpersoner) som sitter bakom "anon"?
Vilka nätmäklare erbjuder anonym börshandel?
Kan det vara institutioner som står bakom "anon"? Hur gör de för att maska deras köp/sälj?
mvh
Dom behöver nog inte vara så många. Frågan är lite hur stor del av deras plånbok dom omsätter varje dag. Jag ska gissa lite åt dig så tar vi fram ett svar med hjälp av logik.

Jag vet inte just nu ska gissa här nere. För sthlmsbörsen.
Dom omsätter 10% varje dag av deras totala tillgångar.
152 miljarder idag. Då har anon bank på 1520miljarder. Varje person med i anon har tillgångar på minst 0,1miljarder. Dvs. Anon är max 15000 personer totalt.
Ingen. Du är obetydlig för anon om du använder en nätmäklare. Anon är sin egen mäklare. Skriv ut din position hur mycket du vill.
Jag orkar inte kolla upp vad en instution är. En bank? Det är nog olika hur många dom är på varje. Runt 100? Ger 150st grupperingar som utgör "anon" / strecket i orderboken.
Dom har betalat rätt personer alternativt äger alltihop antagligen.
Jag har ofta haft teorier som blivit förklarade när jag fått lära mig mer. Curiosity killed the cat så att säga. Det är bara att lära sig trada och låta anon vara anon.

Allt ovan är bara gissningar.
Jag kan tillägga att varför anon inte är mer än dom 60% av volymen är för att då börjar dom trada med sig själva och dom själva är det svårt att ta pengar ifrån. Så vid 50% av omsättningen uppstår problem.
Sista då: Därför är det så viktigt med tiden att få igenom sin order ända ner till 0.0001sekund. För algoritmerna reagerar till stor del samtidigt. Så det gäller att få igenom sin order först. För oss dödliga som inte handlar efter så snabba förprogrammerade mönster. Är det här obetydligt. Då pris inte rör sig långt på 100dels sekunder. Men för deras algoritmer: KÖPKÖPKÖPKÖPSTOPP. . . . . KÖPKÖPKÖPSTOPP. . . Då vill du att din dator ska få komma in och köpa först. Vilket är high frequency trading.
Dom är så långt före så du vill inte veta.
Vi är så långt efter att vi inte ser dom och då kan vi få för oss att vi leder.