Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Men jag skriver inte för att få beröm (eller för att bli neutraliserad) utan för att delta i en kunskapsprocess.
Du har problem med att förstå. Inte ett ord jag skrev handlar om din ära. Jag skriver att det är befängt det du kommer med och DÄRFÖR handlar det inte om följande:
Citat:
Varför måste idéer bekämpas? Begrunda dem istället!
Det är helt enkelt korkat på ren svenska då det redan ÄR begrundat.
Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Det är inte min idé ursprungligen att hon ströps med hjälmen på och att tejpen användes för att täppa till ett blodflöde. Men det är bra idéer.
Nej, det är urdåligt av flera anledningar. Dels ur ett medicinskt perspektiv, kriminaltekniskt perspektiv och främst logiskt perspektiv:
Det är fullständigt överdrivet moment i förhållande till det du inbillar dig likaväl. Det finns ingen anledning att täppa till uppskattningsvis 3 cm bred näsa och mun med 4 varv silvertejp runt ett huvud.
Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Men ingen vill ha en mördads blod i sin bil. Jag antar att kroppen låg på plast och det är möjligt att plasten var lindad runt kroppen, men blod kan flyta omkring och det är mer rationellt att täppa till vid källan än att tejpa igen ett helt plast-emballage.
Det sprutar inte blod ur henne, det rinner inte ur små sketna tungbett eller läppar på en död människa. Hon är jämförd med en läckande slang och det är så förbannat dumt så klockorna stannar. Jag ska vända på det hela. Om resonemanget från dig och anhängare vore relevant så hade det varit fyra varv runt arslet istället. Förstår du detta argument? Där är det nämligen risker vid förflyttning/lägesändring att det blir läckage från..
Finns plast runt kroppen - dvs högst troligt - är det snarare ännu ett belägg att tejpen är onödig.