2015-12-07, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
"Verka mer trovärdig"? För vem då? Hon har varit med om en obehaglig situation och hon var uppenbart illa berörd av detta i rätten och att se NB. Det hon beskrivit är det hon har varit med om, är väl inte HON som stämmer NB? Och, är självklart inte enkelt att memorera saker från ett sånt tillfälle utan samtidigt som hon pratade med NB tänkte hon säkert på helt andra saker som - "finns någon i närheten om något händer?", "hinner jag springa ifrån honom om han kommer närmare?". Är så det funkar lille vän, om man är kvinna och rädd att bli antastad, rädd att någon okänd mansperson vill en något ont.

Men då är väl risken större att man stöter på bilen igen om man inte gör det? och nu påstår hon ju att samme man som mördat lisa ville att hon skulle sätta i hans bil.

Hennes brist på agerande har således lett till att mord kunnats begås enligt henne själv.

Hård dom mot sig själv.
2015-12-07, 08:08
Medlem
Citat:
Är du inte riktigt klok? Tror du att man som rädd kvinna i ett sådant läge försöker ta ett foto -"kan vara bra att ha" - istället för att fly därifrån så fort som möjligt, d.v.s jogga vidare?
Hon kunde inte ha blivit så rädd därför nästa dag joggade hon samma runda, ett foto med mobilen hade hon kunnat ta långt ifrån, det skulle ha skapat en annan trovärdighet till påståendet hon gör.
Hon bodde granne med NB, varför går hon inte med sin man och knackar på hos NB och frågar vad han sysslar med, som antastar henne på vägen.
2015-12-07, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Hon kunde inte ha blivit så rädd därför nästa dag joggade hon samma runda, ett foto med mobilen hade hon kunnat ta långt ifrån, det skulle ha skapat en annan trovärdighet till påståendet hon gör.
Hon bodde granne med NB, varför går hon inte med sin man och knackar på hos NB och frågar vad han sysslar med, som antastar henne på vägen.

Oj. Så hon var granne också. Intressant fakta.
2015-12-07, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Men då är väl risken större att man stöter på bilen igen om man inte gör det? och nu påstår hon ju att samme man som mördat lisa ville att hon skulle sätta i hans bil.

Hennes brist på agerande har således lett till att mord kunnats begås enligt henne själv.

Hård dom mot sig själv.

Ja, hon gav sig själv en hård dom med dessa ord då som förmodligen är väl verklighetsförankrade.

Och du då, då vill du döma Adriana till att p.g.a att hon själv var rädd och ville fly därifrån så är det hennes fel att ett mord begicks? Att hon borde minsann borde ha varit modig nog att tänkt på att både fota NB o bilen samt ta reg.nr? Fan vilken hemsk människa, att hon blev rädd?!
2015-12-07, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ja, hon gav sig själv en hård dom med dessa ord då som förmodligen är väl verklighetsförankrade.

Och du då, då vill du döma Adriana till att p.g.a att hon själv var rädd och ville fly därifrån så är det hennes fel att ett mord begicks? Att hon borde minsann borde ha varit modig nog att tänkt på att både fota NB o bilen samt ta reg.nr? Fan vilken hemsk människa, att hon blev rädd?!

Jag påstår inte att hon sett nb. Det gör hon själv.

Jag påstår inte ens att nb mördat nån. Det gör hon själv.
2015-12-07, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Ok, så kvinnor som blivit antastade eller är rädda för det, de ska hålla sig inomhus?

"Bodde granne med?" Nu får du allt precisera dig närmare. Kände de varandra? Hade de varit grannar länge och bodde nära varandra som grannar gör eller? Är trist när du lägger upp lögn efter lögn.
2015-12-07, 09:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Kan man klara juristlinjen om man helt enkelt är ointelligent? Jag tycker faktiskt att advokaten ter sig lite dum när hon pratar om DNA.
Många här på Flashback framstår som dumma när de skriver om DNA. Som att det inte skulle gå att hitta andras DNA på Lisas tillhörigheter än från familjen Holm och familjen Bilevicius! DNA kan t.o.m. överföras med handslag. Och jag skulle tro att hon tjänar mer pengar än de flesta som skriver i tråden dag och natt.

Jag tror att mångas problem med advokaten är att de tycker att hon ska visa tydligare att hon inte tror på sin klient. Och helst också delta i drevet på Flashback.
2015-12-07, 09:08
Bannlyst
Citat:
Det var inte min fråga. Jag undrade över dina påståenden om Ariana.
Vill du döma Adriana till att p.g.a att hon själv var rädd och ville fly därifrån så är det hennes fel att ett mord begicks? Att hon borde minsann borde ha varit modig nog att tänkt på att både fota NB o bilen samt ta reg.nr? Fan vilken hemsk människa, att hon blev rädd?!

Tycker DU så?

Jag känner mig inte övertygad om att vare sig NBs skuld motiv transport av brottsoffer är bevisad så hur kan du dra dom slutsatserna?

Jag kan inte se att man kan ha både jackan på och tröjan uppdragen under mordet men blodet hamnar på jackan inte kroppen?

Osv osv
2015-12-07, 09:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Svarar fast inlägget inte var till mig.

Det är svårt att hitta något annat motiv än sexuellt. Varför skulle någon få för sig att döda en ung flicka utan motiv. ?
Att du har svårt med det betyder inte så mycket. En del personer har lust att döda. Se bara på nöjesjägare! Och en del av dem nöjer sig med att skjuta vad som finns i skog och mark, medan andra vill gå längre.

Men lusten att döda skulle kunna ha ett ursprung kopplat till sexualdriften, vad vet jag?
2015-12-07, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Jag känner mig inte övertygad om att vare sig NBs skuld motiv transport av brottsoffer är bevisad så hur kan du dra dom slutsatserna?

Jag kan inte se att man kan ha både jackan på och tröjan uppdragen under mordet men blodet hamnar på jackan inte kroppen?

Osv osv

Jag har dragit samma slutsatser som åklagaren och tingsrätten för jag anser att DNA-bevisning, indiciekedja, vittnesmål som bekräftar händelseförlopp, avsaknad av alibi trots NB:s flera försök att förmå brodern och frun att ge det, NB:s beteende under sökveckan där hans försök att få bort MP från byssjan och Martorp - ja, allt detta och lite mer därtill bekräftar för mig att Nerijus är skyldig - till 100%, inget snack om saken.

NB hade hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt DNA-spår i form av blod, enligt rättsintyget. Blod har förmodligen hamnat på LH:s kläder under olika moment av gärningen. Fasthållning, avdragning av jacka, kläder, att han burit/lyft kroppen vid och efter hängning.

Mordet tyder på den form av sexualsadism där dödandet och tittandet är fokus. Titta på nakna bröst och underliv, det ger äcklet tillfredsställelse, inte beröring. Att se dödspaniken i offrets ögon, att titta på den nakna kroppen.
2015-12-07, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Många här på Flashback framstår som dumma när de skriver om DNA. Som att det inte skulle gå att hitta andras DNA på Lisas tillhörigheter än från familjen Holm och familjen Bilevicius! DNA kan t.o.m. överföras med handslag. Och jag skulle tro att hon tjänar mer pengar än de flesta som skriver i tråden dag och natt.

Jag tror att mångas problem med advokaten är att de tycker att hon ska visa tydligare att hon inte tror på sin klient. Och helst också delta i drevet på Flashback.

Det har ju inte hittats någon okänd DNA! Är ju inte så att de "bara letat" efter DNA från LH:s familj och Nerijus & CO utan det hittades INGET OKÄNT DNA, d.v.s inget ytterligare DNA från någon okänd alltså.
2015-12-07, 09:40
Bannlyst
Citat:
Jag har dragit samma slutsatser som åklagaren och tingsrätten för jag anser att DNA-bevisning, indiciekedja, vittnesmål som bekräftar händelseförlopp, avsaknad av alibi trots NB:s flera försök att förmå brodern och frun att ge det, NB:s beteende under sökveckan där hans försök att få bort MP från byssjan och Martorp - ja, allt detta och lite mer därtill bekräftar för mig att Nerijus är skyldig - till 100%, inget snack om saken.

NB hade hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt DNA-spår i form av blod, enligt rättsintyget. Blod har förmodligen hamnat på LH:s kläder under olika moment av gärningen. Fasthållning, avdragning av jacka, kläder, att han burit/lyft kroppen vid och efter hängning.

Mordet tyder på den form av sexualsadism där dödandet och tittandet är fokus. Titta på nakna bröst och underliv, det ger äcklet tillfredsställelse, inte beröring. Att se dödspaniken i offrets ögon, att titta på den nakna kroppen.

Japp man blir förvånad hur ni ens får ihop det för er själva.

Han vill se. Det är det egentliga motivet säger ni. Så han behåller jacka på och tejpar för ansiktet... Ändå tror ni på seendet som motiv.

???

Själv funderar jag vilka spår som gärningsman kan ha lämnat på/i offret och om det förklarar sekretessen och skulle avslöja väldigt mycket om det kom ut...

Vi lär aldrig få veta.

Om ingen läcka sker.
Men dock ...sånt händer ibland efter ett tag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in