Citat:
Ursprungligen postat av
depla
Jag känner mig inte övertygad om att vare sig NBs skuld motiv transport av brottsoffer är bevisad så hur kan du dra dom slutsatserna?
Jag kan inte se att man kan ha både jackan på och tröjan uppdragen under mordet men blodet hamnar på jackan inte kroppen?
Osv osv
Jag har dragit samma slutsatser som åklagaren och tingsrätten för jag anser att DNA-bevisning, indiciekedja, vittnesmål som bekräftar händelseförlopp, avsaknad av alibi trots NB:s flera försök att förmå brodern och frun att ge det, NB:s beteende under sökveckan där hans försök att få bort MP från byssjan och Martorp - ja, allt detta och lite mer därtill bekräftar för mig att Nerijus är skyldig - till 100%, inget snack om saken.
NB hade hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt DNA-spår i form av blod, enligt rättsintyget. Blod har förmodligen hamnat på LH:s kläder under olika moment av gärningen. Fasthållning, avdragning av jacka, kläder, att han burit/lyft kroppen vid och efter hängning.
Mordet tyder på den form av sexualsadism där dödandet och tittandet är fokus. Titta på nakna bröst och underliv, det ger äcklet tillfredsställelse, inte beröring. Att se dödspaniken i offrets ögon, att titta på den nakna kroppen.