Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vad svarar du på angående det du fetat (citatrutan)?
Meningen som inleder stycket:
Tack
develi, du är en klippa! Det är inte roligt att bli missförstådd med flit. Jag trodde först att jag skulle bli tvungen att förtydliga, men jag ser att de flesta i tråden har uppfattat vilka bevis tingsrätten fäste vikt vid.
Det intressanta är överklagandeskriften som inte heller uppfattat det mest elementära i vad som är bevisningen i saken. Mitt tips är att om man vill ändra på en dom, så måste man angripa det som man vill att hovrätten ändrar på i tingsrättens dom, och motivera varför. En omöjlighet i denna sak då det är den sorts bevisning som man inte kan slå hål på. Men det är fel taktik att ge sig på att bevisa saker som inte har med saken att göra.
Det vi ser är att folk har många missuppfattningar om vad som är bevis och vad som ska till för att få till tvivel om Neros skuld. Avsaknaden av DNA på kläder eller saker är inget som friar Nero när hans DNA finns innanför brottsoffrets byxor.
Det jag tycker de slängda kläderna "bevisar" är att Nero är en slarver, som kastar saker rakt ut genom bilfönstret. Sen så tror inte jag att Nero eller Irina har särskilt många tankar. De styrs av det omedelbara. Det tycker jag köpet av fryspizza visar, då det är inget man åker till affären och köper när man är hungrig. Det är sånt folk har i frysen när de känner sig lata eller trötta och inte orkar göra middag. Samma sak med Irina som nu gjort slut på Neros lön. De verkar inte ha sparat mycket trots långa och många arbetsdagar.
De saker som man fann under sökandet visade att man vare rätt ute när man letade i omgivningarna. När brottsoffrets saker sedan hittas i anslutning till brottsplatsen och på vägen till byggboden så är det en mycket stark indiciekedja som kan knytas till mordet.