2015-12-09, 20:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det gäller att ha handskar med stålhätta när man möter Davos, dom är extremt vårdslösa med klubborna, domarna hade kunnat döma ut 50 slashingutvisningar igår, vi får va nöjda som klarade oss undan utan några brutna fingrar.
Alla lag drar på sig skador i CHL särskilt när man möter trögare lag som inte hänger med och tar till fula knep. Så det kostar att va med i pajasturneringen, kan mycket väl kosta ett shl-guld.

CHL är skit, nu tycks även Luleåfans tycka det helt plötsligt, konstigt......
Citera
2015-12-09, 21:51
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
CHL är skit, nu tycks även Luleåfans tycka det helt plötsligt, konstigt......

En av hur många?
Citera
2015-12-10, 00:31
Medlem
Ferross avatar
Tycker personligen att CHL är en trevlig turnering, där jag gärna ser att Luleå går så långt som möjligt. Hoppas att den kan fortsätta att utvecklas så att det blir mer prestige i den i framtiden.

Tråkigt att Luleå blev utslagna igår, missade själv matchen. Hade, som sagt, gärna sett att man gått hela vägen igen.
Citera
2015-12-10, 00:50
Medlem
Davos var ju bättre.
Det kan jag nöja mig med!
Citera
2015-12-10, 00:54
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Davos var ju bättre.

Du är ju bara glad över att dom slog SAIK, inget mer.
Citera
2015-12-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Du är ju bara glad över att dom slog SAIK, inget mer.

Och matchen var bra , den blev bara bättre av resultatet

Det är ju ändå bara för att mjölka kon på pengar de är med i CHL ändå.
Citera
2015-12-10, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Davos var ju bättre.
Var det inte spel mot ett mål (Davos)? Lät lite så på Marie och Rhenberg under Frölunda matchen?
Citera
2015-12-10, 09:41
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Var det inte spel mot ett mål (Davos)? Lät lite så på Marie och Rhenberg under Frölunda matchen?
Man ska aldrig lyssna på Tomten när det gäller AIK-relaterade grejer, ett äkta Lövenmongo.

Såg inte hela matchen, men mer eller mindre. Davos hade konstant en fiskare som de körde snabba omställningar och fick frilägen med. Sjukt tråkig taktik, men jävligt effektivt mot ett AIK med kasst försvar och stukad offensiv.
Citera
2015-12-10, 12:03
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Man ska aldrig lyssna på Tomten när det gäller AIK-relaterade grejer, ett äkta Lövenmongo.

Såg inte hela matchen, men mer eller mindre. Davos hade konstant en fiskare som de körde snabba omställningar och fick frilägen med. Sjukt tråkig taktik, men jävligt effektivt mot ett AIK med kasst försvar och stukad offensiv.

Eller hur, långpass till spelare lååångt uppe i neutral zon kändes som en genomgående taktik för ostfolket.
Citera
2015-12-10, 14:24
Medlem
havreees avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Eller hur, långpass till spelare lååångt uppe i neutral zon kändes som en genomgående taktik för ostfolket.
Tycker nog personligen att det är tråkigare att kolla på SHL där alla lag kör med mer eller mindre samma taktik i så fall. Är väl kul att se en annorlunda taktik någon gång? Dom lyckades ju uppenbarligen även väldigt bra med den och dom gjorde många snygga mål så publikfriande var den också. Känns som det mest gnälls för gnällandets skull just nu. Jag tycker det var kul att se Davos spela.
Citera
2015-12-10, 14:43
Medlem
Citat:

Haha , var det inte VINNA MATCHEN som var det viktiga.
Eller har inavlet satt sig så hårt att man tror hur spelet är som är det viktiga

Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Tycker nog personligen att det är tråkigare att kolla på SHL där alla lag kör med mer eller mindre samma taktik i så fall. Är väl kul att se en annorlunda taktik någon gång? Dom lyckades ju uppenbarligen även väldigt bra med den och dom gjorde många snygga mål så publikfriande var den också. Känns som det mest gnälls för gnällandets skull just nu. Jag tycker det var kul att se Davos spela.

Precis vad jag tyckte.
Tycker de tog chansen de hade.
Det gjorde matchen spännande.

Alla Skellefteåidioter tycker världen är emot dem så fort de förlorar.
Även de måste väl fatta att alla vill slå dem.

Det var underhållande.
Senast redigerad av Trolltomten 2015-12-10 kl. 14:45.
Citera
2016-01-12, 16:14
Medlem
.-.-.s avatar
Visas matchen idag verkligen på svt24, kors i taket!

Inte undra på att CHL inte får nåt större intresse, kanalerna som köpt in turneringen har ju inte lagt nån större energi på att få upp intresset.
SVT har visat dom flesta matcher endast på nätet, och Eurosport har lagt matcherna på Eurosport 2, och därtill en bedrövlig bildkvalite.
Inte ens finalen lär visas på etta eller tvåan, det är ju betydligt viktigare att visa en repris på Kärlek och störtlopp Svensk komedi från 1946

Vore jag FHC fan nu så skulle jag oroa mig över sönderslagna kroppsdelar på spelarna.
Davos spelar extremt tufft, många gånger över gränsen, om det är domare som tillåter mycket så kan det ryka några fingrar idag.
Senast redigerad av .-.-. 2016-01-12 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in