2015-12-09, 20:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Norge har ju en lag om sk förvaring där mördare som anses för farliga för sin omgivning förvaras tills det anses säkert att släppa ut dem igen. Något att ta efter tror jag

Ja den norska lagstiftningen förefaller därvidlag mer komplett.
Citera
2015-12-09, 20:19
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det tre (3) pinnarna i svalget är i sanning skumma och förklaras nog bäst med, som flera varit inne på, att pinnar har en laddning - en destruerande penetrerande sådan. Lite som hans egna ord om "sexet": "tog fram den och stoppade in".

Tre stycken pinnar, som han brutit av, är ett litet pyssel i sig, efter att ha: strypt, släpat pratat i telefon, stängt av musik, klätt av, "stoppat in den" och sugit bröst. Kanske åkte pinnarna dit innan han "hade sex" och att det är därför, han så kategoriskt, nekar till "kyssar"...?
Funderade också på om pinnarna kan ha åkt in tidigare, dock finns inga bevis för det och Kristoffer håller fast vid sin historia.

"Det syntes inte något blod runt
munnen eller några blödande skador på läpparnas utsida. Detta sammantaget ger starkt
stöd för att pinnarna stoppats in i munnen av annan person då målsägaren varit ur stånd
att göra motstånd."

Det enda man kan fastslå är att han inte stuckit in dom när hon var vid medvetande..
Citera
2015-12-09, 20:31
Medlem
Jag undrar om han har berättat för sina vänner att han har förlorat oskulden
Citera
2015-12-09, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja den norska lagstiftningen förefaller därvidlag mer komplett.

Varför är det mer "komplett" att låsa in någon till livstids "vård" för något de inte behöver vårdas för (eller kan vårdas för, vissa tillstånd anses ju inte möjligt att bota) jämfört med att låsa in någon i fängelse? Om nu inlåsningen är det framträdande behovet och inte GMs störning i sig
Jag talar nu inte om hur man börjat göra på senare år i Norge.
Citera
2015-12-09, 20:33
Medlem
Tycker alltid synd även om gärningsmannens föräldrar och släkt i sådana här fall. Tänk att fostra och se ditt lilla barn växa, bara för att utmynna att vara en lustmördare, våldtäktsman/nekrofil, och likskändare. Gärningsmannen hoppas jag dör plågsamt för det han har gjort, men hans familj lider jag med. Det som var deras barn är också dött i en mening, kvar finns bara ett monster.
Senast redigerad av KomHitSkaDuFau 2015-12-09 kl. 20:37.
Citera
2015-12-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag undrar om han har berättat för sina vänner att han har förlorat oskulden

"Kul" det ska kännas om det är något han mobbats för.
Citera
2015-12-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Funderade också på om pinnarna kan ha åkt in tidigare, dock finns inga bevis för det och Kristoffer håller fast vid sin historia.

"Det syntes inte något blod runt
munnen eller några blödande skador på läpparnas utsida. Detta sammantaget ger starkt
stöd för att pinnarna stoppats in i munnen av annan person då målsägaren varit ur stånd
att göra motstånd."

Det enda man kan fastslå är att han inte stuckit in dom när hon var vid medvetande..

Rätt udda detalj, kanhan gjort det för att han tänker att hon inte ska kunna skrika eller säga något?
Citera
2015-12-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Rätt udda detalj, kanhan gjort det för att han tänker att hon inte ska kunna skrika eller säga något?

Det handlar om att avpersonalisera offret. Anledningarna därtill kan variera.
Citera
2015-12-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Tycker alltid synd även om gärningsmannens föräldrar och släkt i sådana här fall. Tänk att fostra och se ditt lilla barn växa, bara för att utmynna att vara en lustmördare, våldtäktsman/nekrofil, och likskändare. Gärningsmannen hoppas jag dör plågsamt för det han har gjort, men hans familj lider jag med. Det som var deras barn är också dött i en mening, kvar finns bara ett monster.

Det gör jag också. Det fanns en kille som tog ihjäl en gubbe där jag växte upp. Den killen var också efter, inte Downs Syndrom eller något, men lite samma typ. Stannat mentalt liksom i nedre tonåren fast han var annars glad och trevlig på ett lite lillgammalt sätt. Det var inget fel på förälder heller (han bodde med sin farsa och hans farmor såg vel efter honom mest och hon var också en genomtrevlig föreningsmänniska). Till han då fick för sig att haihjäl någon. En arbetskamrat till hans farsa råkade det bli.
Citera
2015-12-09, 20:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hela arbetet enligt mig var enligt boken, sättet man betade av Runby, att man sen hade is i magen och satte span på killen istället för att ta in honom direkt tycker jag är anmärkningsvärt.
jag jämför som sagt med LH-fallet, där man hade fått tips, men inte ens brydde sig om detta och sen sket man i span. Om man satt span direkt på torsdagen där så hade man haft ännu bättre bevis, något som kanske hade kunnat leda till ett erkännande, som i detta fallet.
Om du förstår hur jag menar

Du missuppfattar nog där.. Det var bara några timmar som han var satt under span.
Citera
2015-12-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Det handlar om att avpersonalisera offret. Anledningarna därtill kan variera.

Nu är jag inte helt hemma på seriemördartänket men brukar de i dem fallen inte typ dölja eller förstöra ansiktet då (ifall de nu "måste" vara närgången mot sitt offer)? Om ingen blödning uppstått ifall de pressats in med våld kanske de satts dit efter hon dog fast frågan är väl om han noterat det (även om han uppger att han tittat på henne medan hon dog)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-12-09 kl. 20:53.
Citera
2015-12-09, 20:54
Medlem
Det är tragisk fr alla in blandade Idas familj ,g ms föräldrar och på sätt och vis och Så Gm.han kunde ha fått medicin,om några hade han kanske flyttat till en fin lägenhet ,hittat en tjej,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in