Citat:
Om du läser mina inlägg igen ser du att jag gör skillnad mellan taktik, taktisk osv och modeuttrycket "tactical". Som jag sa tidigare kan ett vapen inte vara taktiskt (det är den som håller i det som måste vara taktisk), så med "tactical .22" menar jag en pimpad .22a. Med andra ord ett vapen som utsmyckats för uppgifter det aldrig kommer att ställas inför (dvs inte duger till). Ser du skillnaden?
Citat:
Anledningen till att jag inte tycker att ficklampor hör hemma på en .22 är att kalibern är ett dåligt val för hemförsvar, så i min mening är en stor, tung Maglite i vänsterhanden ett bättre tillbehör än en liten ficklampa monterad på en .22 pistol. Om diskussionen handlat om grövre kalibrar hade jag hållt med, men det finns inte många tillbehör som gör en .22a mer funktionell för självförsvar. Möjligtvis bajonett och knogjärn, som på en "Apache".
Citat:
Jo, ficklampor har definitivt sina poänger, men jag kör med den där stora Magliten för den biten. Den ha fördelen att även kunna användas som CQB-vapen, så den är mer "tactical".