2010-06-25, 18:29
Medlem
blom90s avatar
Hej! Går i tankarna att köpa en halvautomat. Någon som känner till återförsäljare
av ruger 10/22 i Stockholmsområdet eller kanske om svante nilsson i Uppsala har någon hemma?
Hur är trycket på rugern måste det justeras för att bli bra?
Citera
2010-06-25, 19:35
Medlem
FittLisas avatar
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=E7F6HroQSdxolaw5INpQxQ% 253d%253d&vad=jaktia&var=stockholm

Men du får nog beställa för sist såg jag inte hade de hade någon inne.
Citera
2010-06-25, 19:42
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blom90
Det kan vara alltifrån bra till uruselt, beroende på vilket humör de var på när de tillverkade den. Det går att fixa om du råkar få ett taskigt ex, men det bästa är att köpa ett "drop in"-paket från t.ex. Jard. Det är lätt att byta, det är bara att ta av stocken, peta ut två sprintar så kan du ta ur det.
Citera
2010-06-25, 20:17
Medlem
blom90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=E7F6HroQSdxolaw5INpQxQ% 253d%253d&vad=jaktia&var=stockholm

Men du får nog beställa för sist såg jag inte hade de hade någon inne.

Ok det kan ju vara ett alternativ. Ska ringa svante imorrn och kolla om dom har någon inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Det kan vara alltifrån bra till uruselt, beroende på vilket humör de var på när de tillverkade den. Det går att fixa om du råkar få ett taskigt ex, men det bästa är att köpa ett "drop in"-paket från t.ex. Jard. Det är lätt att byta, det är bara att ta av stocken, peta ut två sprintar så kan du ta ur det.

a ok hade tänkt byta ut stocken så detta kanske är en operation man får göra samtidigt om man har otur.
Citera
2010-06-26, 00:13
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
a ok hade tänkt byta ut stocken så detta kanske är en operation man får göra samtidigt om man har otur.
Inte nödvändigtvis. Det enda som håller stocken är bandet och en skruv framför magasinet, så att byta stock är gjort i en handvändning. Du tjänar alltså inte mycket mer än ett par minuter på att göra det ena i samband med det andra.
Citera
2010-06-26, 12:33
Medlem
blom90s avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis. Det enda som håller stocken är bandet och en skruv framför magasinet, så att byta stock är gjort i en handvändning. Du tjänar alltså inte mycket mer än ett par minuter på att göra det ena i samband med det andra.

ok Har du något tips på en bra tactical stock och bipod?
Citera
2010-06-26, 21:48
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Det är uppfattningen jag har fått om Rugers gevär.
Av någon anledning håller de mycket varierande kvalitet. Jag har inget själv så det är möjligt att jag har fel men jag har en Ruger revolver och den är det då inget fel på kvalitetsmässigt.

Intressant tråd fö.
Har själv funderingar på att skaffa en halvautomat i klenare kaliber. 1022 är ett alternativ men det finns ju fler. Kanske det kommer några bra tips i tråden.
Citera
2010-06-26, 22:52
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Försök inte justera det utan byt ut det istället byt samtidigt ut utdragaren till en Volquartsen
Citera
2010-06-27, 14:49
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
ok Har du något tips på en bra tactical stock och bipod?
Jag skulle hålla mig från allt vad "tactical" heter, det mesta är skräp och en .22 blir inte "tactical" hur mycket man än försöker. Jag har en Butler Creek på min (föjde med när jag köpte ny pipa), men ska nog byta till Hogue "overmolded" när orken infinner sig. Vad det gäller bipods kan jag rekommendera Shooters Ridge Harris-kloner, de är hyfsat billiga och kvaliteten är mer än tillräcklig för ett 10/22-bygge. Har även en sådan monterad på en av mina AR-15, och har inte haft några problem alls med den. Winchester har en liknande klon som är ännu billigare, men den har inte fjäderretur inuti benen.
Citera
2010-06-27, 15:52
Medlem
FittLisas avatar
Kanske något för TS att kolla på. Bla bra info om magasin.
Världens bästa bössa blir skit med ett dåligt magasin.

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=1vuj-WNhAaA
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=OHPnoqpowV0
Citera
2010-06-27, 16:13
Medlem
blom90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Kanske något för TS att kolla på. Bla bra info om magasin.
Världens bästa bössa blir skit med ett dåligt magasin.

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=1vuj-WNhAaA
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=OHPnoqpowV0

redan sett dom Har hört att butler creeks magasin med "läppar" i stål fungerar bättre
än dom med läppar i plast.
Citera
2010-06-27, 16:17
Medlem
blom90s avatar
Citat:
Jag skulle hålla mig från allt vad "tactical" heter, det mesta är skräp och en .22 blir inte "tactical" hur mycket man än försöker. Jag har en Butler Creek på min (föjde med när jag köpte ny pipa), men ska nog byta till Hogue "overmolded" när orken infinner sig. Vad det gäller bipods kan jag rekommendera Shooters Ridge Harris-kloner, de är hyfsat billiga och kvaliteten är mer än tillräcklig för ett 10/22-bygge. Har även en sådan monterad på en av mina AR-15, och har inte haft några problem alls med den. Winchester har en liknande klon som är ännu billigare, men den har inte fjäderretur inuti benen.

ok då blir det nog att satsa på en "sniper look"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in